• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Hey,

Ik zou een aantal software testing gerelateerde trainingen willen aanbieden.
Hiervoor zoek ik goede cursuslocaties in België en Nederland
Mijn concurrenten hebben zelf kantoren in Eindhoven en Utrecht, dus hun trainingen vinden daar plaats. Misschien dat ik dan best net geografisch ergens anders ga vissen.

Vooral voor Nederland weet ik niet goed:
- wat goede locaties zijn (mooi afgewerkt, goede catering, voldoende zalen, niet te duur)
- wat geografisch goed gelegen is

Zelf kom ik uit België dus tenzij ik op hotel ga, is ongeveer tot Utrecht de grens.
Onlangs heb ik een training in Aristo Utrecht gegeven, dat beviel me wel: ruime zaal, voldoende zalen, goed bereikbaar, goede catering, goede prijs.
Ik zoek zeker gelijkaardige zalen in rechthoek: Dordrecht, Breda, Tilburg, Den Bosch.

Ik weet niet zo goed of iedereen het goed vind om altijd naar Utrecht of Eindhoven te rijden, of dat men graag ook op andere locaties trainingen wil volgen. En welke locaties dan?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
AZ >>> PFSL

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 09:10
Ik snap je vraag niet helemaal. Een locatie kan je zo vinden op google, het lijkt me dat je dat zelf ook wel kan.

Voor een cursus maakt het mij nooit zoveel uit waar ik heen moet, mits de cursus de moeite waard is

• Chris_147
Inderdaad gigantisch veel te vinden op Google, ik zie de bomen door het bos niet meer.
Had ook graag wat ervaringen gehoord.

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 15:32
Zelf ben ik ook meerdere keren bij Aristo geweest. Verder zijn er diverse hotelketens die ruimtes verhuren.
(bedoel ik geen kamer ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:16
Chris_147 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:39:
Had ook graag wat ervaringen gehoord.
Ervaringen met:
Park Plaza Utrecht, direct naast het CS. Goede ervaring mee. Makkelijk te vinden. Lekker eten.
Meeting plaza Utrecht, in hoog catharijne (CS). Moeilijk te vinden als je niet al ongeveer weet waar je moet zijn, verder prima eten.
La Vie Meeting center, iets verder van CS (met de bus bereikbaar). wel OK te vinden. Ook prima eten.

Over parkeren kan ik je niet adviseren, omdat ik met het OV gereisd heb.

Zo iets?

• Chris_147
@daan! : Top!

Ik vroeg me af of het interessant zou zijn om mijn training in de buurt van Vianen of Zaltbommel aan te bieden. Daar sluit ik dan waarschijnlijk weer openbaar vervoer mee uit neem ik aan.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Aristo in Amsterdam is ook top. Dit zit aan station Amsterdam Sloterdijk, is dus heel erg goed bereikbaar met OV. Dus hiermee zou je mensen van het noorden van het land en de randstad kunnen aantrekken. Is voor jou wat ver, maar dan heb je wel veel klandizie.

I have stability. The ability to stab.

• Chris_147
@SmurfLink : ga ik in Amsterdam cursisten vinden die niet naar Utrecht komen? Is een oprechte vraag, ik weet het echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chris_147 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:24:
@SmurfLink : ga ik in Amsterdam cursisten vinden die niet naar Utrecht komen? Is een oprechte vraag, ik weet het echt niet.
Ja, Amsterdam is sneller bereikbaar voor mensen in Noord-Holland, Friesland, Groningen en Drenthe. Vooral de noordelijkste 3 provincies zal je meer bereik mee krijgen dan Utrecht. Wat de randstad betreft maakt Utrecht of Amsterdam inderdaad weinig uit.

• Chris_147
OK, had ik echt niet verwacht als ik een kaart van Nederland bekijk.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Chris_147 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:13:
...Vooral voor Nederland weet ik niet goed:
- wat goede locaties zijn (mooi afgewerkt, goede catering, voldoende zalen, niet te duur)
- wat geografisch goed gelegen is

...Ik zoek zeker gelijkaardige zalen in rechthoek: Dordrecht, Breda, Tilburg, Den Bosch....
Het is nog wat vaag. Mooi, goed, voldoende en niet duur is allemaal relatief natuurlijk. Kun je preciezer zijn in je eisen? En zijn die eisen hard of zacht?

Later heb je het over OV/bereikbaarheid. En waarom in die rechthoek? Wat doe je met cursisten die uit andere delen van Nederland komen?

Kortom: formulier duidelijke eisen, zodat het eenvoudiger is om mee te denken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een Amsterdammer zelf is meestal afhankelijk van het OV. In een stad als Amsterdam is een auto een echte luxe.

Bedenk jezelf ook even wat je van een cursuslocatie verwacht. Hoeveel man moet je min/max kwijt kunnen? Moet je zelf presentatiemateriaal / IT intrastructuur / internet meenemen of wil je dat ze dat daar hebben? Parkeren: betaald of niet? Catering: in house, extern, niet nodig?

Ik denk dat je even een lijstje op moet stellen met Moscow criteria voor de locaties en dan verder moet zoeken.

Qua suggestie: Nieuwegein Business Center was een prima locatie.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Chris_147
@Roenie:
Waarom die rechthoek? Omdat die voor mij gemakkelijk bereikbaar is. En omdat mijn concurrenten voornamelijk in Eindhoven en Utrecht aanbieden omdat hun kantoren daar zijn. Ik heb geen kantoor, dus wil ik dat als voordeel inzetten en locaties zoeken die dichter bij de mogelijke cursisten zijn. (die waarschijnlijk over heel Nederland zitten)

Ik plan een 2-tal trainingen voor de zomer en 2 na de zomer. Telkens eentje in het zuiden en eentje meer noordelijker. Dus ik ben nu bvb aan het denken: voor de zomer: 1x Amsterdam, 1x Eindhoven, na de zomer: 1x Utrecht, 1x die rechthoek (Breda, Den Bosch, ...)

Must: beamer of scherm, flipchart of whiteboard, lunch, snacks & drinken
Must: aantal deelnemers: 4 a 12. Moeilijk nu reeds in te schatten, dus graag wil ik enige flexibiliteit hebben, daarom denk ik dat de locatie voldoende vergaderzalen moet hebben
Must: prijs: totaalprijs voor 7 personen onder 500€ per dag met broodjeslunch
Should: goede bereikbaarheid met OV en auto (beide samen kan misschien moeilijk zijn in Amsterdam)
Het is geen trouwfeest, dus ik heb geen zin om extra te betalen voor een historische locatie in een oud kasteel in het groen wat uiteindelijk niet zo geschikt voor een cursus.

Andere mogelijkheid is dat ik gewoon data in plan in bepaalde regio's en indien ik pas een locatie zoek wanneer ik voldoende inschrijvingen heb.

EDIT: bijkomende vraag: indien je 3-daagse cursus volgt: liefst 3 dagen achter mekaar, of 3 dagen verspreid over 2 of 3 weken?

[ Voor 4% gewijzigd door Chris_147 op 20-12-2018 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadRed
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:06
Ik moet voor software testen vaak ook naar Utrecht, Houten, Eindhoven. Vanuit Den Haag word ik daar niet zo heel blij van. Er is in de buurt helemaal niets te vinden. Zelfs Rotterdam is bijna niets op het vakgebied te vinden.

Ik zal er in ieder geval blij van worden als er trainingen komen die in de regio worden gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:49
Chris_147 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:13:
@daan! : Top!

Ik vroeg me af of het interessant zou zijn om mijn training in de buurt van Vianen of Zaltbommel aan te bieden. Daar sluit ik dan waarschijnlijk weer openbaar vervoer mee uit neem ik aan.
Je zou het van der valk in vianen eens kunnen proberen weet dat Vmware,HPE etc daar ook regelmatig een (event) houden. Je zou ook nog nbc nieuwegein kunnen checken die is wel groot :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 17:47

KipCurreh

Nightcrawler

Beurs van Berlage in Amsterdam

Congress center Veerhuis in Nieuwegein-Zuid (Utrecht) is waar we geregeld kleine symposia volgen bij het NVVT

Over je andere vraag, ik heb graag de opleidingen/symposia in 1 deel, dus niet verspreid over enkele weken..

[ Voor 28% gewijzigd door KipCurreh op 20-12-2018 15:36 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:16
SmurfLink schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:32:
Ja, Amsterdam is sneller bereikbaar voor mensen in Noord-Holland, Friesland, Groningen en Drenthe. Vooral de noordelijkste 3 provincies zal je meer bereik mee krijgen dan Utrecht.
Kan je dat wat verder toelichten? Ik zeg niet dat je het fout hebt, maar met een snelle zoektocht kom ik op een andere conclusie:
Auto: Voor de mensen uit west-friesland (Leeuwarden/Sneek/Dokkum en westelijk daarvan) kan ik me er iets bij voorstellen omdat je dan via de afsluitdijk rijdt. De overige mensen in friesland/groningen/drenthe rijden via Almere naar amsterdam. Dan maakt Amsterdam/Utrecht niet zoveel uit, lijkt me. (scheelt 10min)
OV: De trein maakt het nog bonter omdat veel mensen via Utrecht CS naar Amsterdam reizen. Reizen van Groningen/Leeuwarden/Emmen naar Utrecht is binnen 2 uur te doen, naar Amsterdam allen meer dan 2 uur.
disclaimer: het was een hele snelle zoektocht :P

[ Voor 3% gewijzigd door daan! op 20-12-2018 15:37 ]

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:36
daan! schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:36:
[...]

Kan je dat wat verder toelichten? Ik zeg niet dat je het fout hebt, maar met een snelle zoektocht kom ik op een andere conclusie:
Auto: Voor de mensen uit west-friesland (Leeuwarden/Sneek/Dokkum en westelijk daarvan) kan ik me er iets bij voorstellen omdat je dan via de afsluitdijk rijdt. De overige mensen in friesland/groningen/drenthe rijden via Almere naar amsterdam. Dan maakt Amsterdam/Utrecht niet zoveel uit, lijkt me. (scheelt 10min)
OV: De trein maakt het nog bonter omdat veel mensen via Utrecht CS naar Amsterdam reizen. Reizen van Groningen/Leeuwarden/Emmen naar Utrecht is binnen 2 uur te doen, naar Amsterdam allen meer dan 2 uur.
Dan is Almere een betere keuze als locatie. In de Topsporthal Almere kun je vergaderruimtes huren, tot 100, 450 of zelfs 3000 mensen. En met de verbreding van de A6 is het beter te bereiken dan Amsterdam en Utrecht, zelfs in de spits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Chris_147 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:54:
@Roenie:
Waarom die rechthoek? Omdat die voor mij gemakkelijk bereikbaar is. En omdat mijn concurrenten voornamelijk in Eindhoven en Utrecht aanbieden omdat hun kantoren daar zijn. Ik heb geen kantoor, dus wil ik dat als voordeel inzetten en locaties zoeken die dichter bij de mogelijke cursisten zijn. (die waarschijnlijk over heel Nederland zitten)...
Is het dan niet een idee om juist meer naar het westen te gaan (Den Haag, Leiden, Delft)? Jij kunt dan gewoon in een hotel en je hebt dan echt een USP.
...Must: beamer of scherm, flipchart of whiteboard, lunch, snacks & drinken
Must: aantal deelnemers: 4 a 12. Moeilijk nu reeds in te schatten, dus graag wil ik enige flexibiliteit hebben, daarom denk ik dat de locatie voldoende vergaderzalen moet hebben
Must: prijs: totaalprijs voor 7 personen onder 500€ per dag met broodjeslunch
Should: goede bereikbaarheid met OV en auto (beide samen kan misschien moeilijk zijn in Amsterdam)..
Bereikbaarheid geen must? Ken jij je cursisten? Misschien vinden zij andere zaken belangrijker dan jij.

Die zalen snap ik niet zo. Als de deelnemers in een zaal passen waarom heb je er meer nodig? Of is dat voor individuele oefeningen of zo?
...Het is geen trouwfeest, dus ik heb geen zin om extra te betalen voor een historische locatie in een oud kasteel in het groen wat uiteindelijk niet zo geschikt voor een cursus.
Dat ligt aan de cursus en de prijsstelling daarvan. Voor een high end management cursus zou dat kasteeltje nog wel eens handig kunnen zijn aangezien dat een boodschap geeft. In jouw geval kan ik mij voorstellen dat het overkill is. Overigens kan een dure locatie ook tegen je werken uiteraard. Het ligt er maar net aan wat je uit wil stralen.
...Andere mogelijkheid is dat ik gewoon data in plan in bepaalde regio's en indien ik pas een locatie zoek wanneer ik voldoende inschrijvingen heb...
Ik kan mij voorstellen dat er cursisten zijn die in verband met vervoer graag willen weten waar het is. Dus in ieder geval communiceren dat het een locatie is die goed bereikbaar is met OV en auto en indien dit niet lukt dat cursisten kosteloos kunnen uitschrijven.
...EDIT: bijkomende vraag: indien je 3-daagse cursus volgt: liefst 3 dagen achter mekaar, of 3 dagen verspreid over 2 of 3 weken?
Dat ligt aan de inhoud en in hoeverre de cursisten het kunnen behappen in een paar dagen. Is het stof die de cursist moet laten bezinken en mee aan de slag moet voordat een ander onderwerp behandeld wordt? Je zou het ook in tweeën kunnen splitsen: twee dagen achter elkaar en dan twee weken later een soort van herhaling/praktische uitvoering of zo.

Edit: als je heel goedkoop wil: buurthuizen/culturele centra?

• Chris_147
@Roenie: ik wil het niet per se heel goedkoop doen, maar op het juiste niveau. Aristo Utrecht vond ik perfect: voldoende uitstraling, goed georganiseerd, zakelijke aankleding, maar ook niet volledig kaal en goede prijs.

Bereikbaarheid is wel een must, maar dat is voor iedereen anders. Wat met OV goed bereikbaar is, is dat meestal via auto niet en omgekeerd. En dan hangt het er ook nog van af van waar iemand komt.

Ivm meerdere zalen: ik ben aan het zoeken via enkele websites. Dan kom je een locatie tegen met slechts 4 zalen: 1 voor 4 personen, 1 voor 12 personen, 1 voor 20 en 1 voor 50 bvb. Dan wil men waarschijnlijk reeds vrij lang van tevoren zekerheid of de training doorgaat of niet. Bij Aristo kon ik dat redelijk laat besluiten en nog later het aantal deelnemers opgeven. Als je 20 of 30 zalen hebt, is dat wat gemakkelijker te doen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 17:47

KipCurreh

Nightcrawler

Trouwens, als je in België ook dingen zoekt, kan ik deze 2 aanraden uit eigen ervaring;

E10 Hoeve in Brecht
Biznis in Lokeren

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 21:30

Qwerty-273

Meukposter

Men zit inderdaad veel in Utrecht en Eindhoven, met het idee dat als je toch een locatie bezit (of langdurig huurt) dat dit de plekken zijn waar je de cursisten heen zult krijgen. Echter voor de meesten (buiten de mensen die in die directe regio's wonen) zijn beide gewoon echt ver reizen.

Als je zelf flexibel bent met je cursus, je redelijk wat cursisten kan aantrekken, dan zou ik kijken of je dan bijvoorbeeld Rotterdam, Amsterdam, Alkmaar, Bergen op Zoom, Tilburg, Groningen, Zwolle, Arnhem, Den Bosch, Maastricht mee kan pakken.

Dan is de hobbel van reizen een stuk minder. Utrecht wordt vaak gezien als het centrale punt in Nederland (zowel wegen als treinen) maar zeker als je van ver komt is het gewoon een zware reis voor een dagje (of meerdere) cursus als de baas geen hotelletje regelt voor de cursist.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
daan! schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:36:
[...]

Ik zat aan het OV te denken... je hebt een directe intercity van Leeuwarden/Groningen naar Amsterdam. Die is veel sneller dan via Utrecht, dat is echt gigantisch om. Je hebt nu de Hanzelijn he, via Zwolle - Lelystad - Almere - Amsterdam. Daarnaast was het oude traject over Amersfoort ook direct naar amsterdam.
Maar nu ik kijk is het allebei ommenabij 2 uur reizen. Dus dat maakt weinig verschil inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door SmurfLink op 20-12-2018 17:04 ]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dit is een marktonderzoek en bedrijfsmatig informatie zoeken. Daar is Tweakers niet voor bedoeld.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.