*issue* tijdens wisselen scherm applicatie verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
Goedemorgen!

Ik heb een uitdagend probleem gevonden.
Wij hebben hier 2 werkplekken, een met 1 scherm en een met 2 schermen. werkplek 1 en 2 respectievelijk.
Wanneer werkplek 2 zijn 2e monitor met een knop wisselt naar het scherm van werkplek 1 (afkijk functie) schuiven alle applicaties naar zijn hoofd monitor, dit omdat Windows het scherm niet meer actief ziet en deze dus uitschakelt. wanneer het scherm weer terug schakelt naar de werkplek met 2 schermen blijven de applicaties op het hoofdscherm en schakelen niet mee terug.

Nu willen wij graag dat wanneer werkplek 2 schakelt naar werkplek 1 om af te kijken dat alle applicaties blijven staan. ook willen wij graag dat wanneer dit terug schakelt er weer bij voor komt, wat nu niet het probleem is.

Voor HDMI heb je een MDK (monitor detection killer) oplossing. het probleem is dat we met VGA werken en dit geen makkelijke oplossing is voor ons.

Weet iemand toevallig een splitter/kastje of software oplossing die dit kan fixen?

alvast bedankt! en een Fijne kerst!

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je niet beter / tijdelijk iets als VNC of Teamviewer gebruiken om vanaf 2 met 1 mee te kijken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
Waarom maak je nog gebruik van VGA en niet van HDMI? De meeste moderne schermen en computers hebben deze aansluiting er anno 2018 wel opzitten (volgens mij ook oudere pc's wel), dat zou een oplossing kunnen zijn. Geen idee of dat in jou situatie ook kan bijdragen tot een oplossing natuurlijk.

Daarnaast sluit ik me ook wel aan bij @MAX3400 ik zou dan gewoon Teamviewer (of misschien RDP als dat werkt) gebruiken om op Werkplek 1 te kijken/werken.

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
het zijn plekken waar mijn collega's op werken, dit moet zo makkelijk mogelijk zijn.
we hebben een knop die het switchen regelt wat echt fantastisch werkt.

De schermen branden letterlijk 24/7 en dit zijn dus ook speciale schermen die lang mee gaan en niet zomaar in branden, hier zit alleen een vga op, ook doordat we een redelijke afstand moeten afleggen naar de computer's.

ik heb een soort "oplossing" door een 3e scherm er aan te hangen met een spitter. deze zorgt er voor dat het scherm niet weg valt. maar hij ligt wel in de weg dus moet weer weg. misschien moeten we maar een VGA fake dongle gebruiken om dit op te lossen.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500