Toon posts:

Facebook: muziek bij een video (Facebook dempt de muziek)

Pagina: 1
Acties:
  • 8.466 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Kan iemand mij met het volgende helpen ?

Ik heb een aantal foto's "aan elkaar geplakt" zodat er een soort video is ontstaan.
Ik heb daar een passend muziekje aan toegevoegd.
Ik heb dit op mijn Facebook pagina geplaatst, maar ik kreeg daarna direct de mededeling van Facebook dat de muziek door hen is gedempt ivm mogelijke auteursrechten.

- Kan ik hier iets aan doen om de beelden alsnog met het geluid op mijn tijdlijn te laten zien ?
Het gaat hier immers slechts om een deuntje vanuit het programma "Paint" , waarvan ik denk dat er geen sprake zal zijn van auteursrechten

- Ik wil de beelden met muziek via Facebook ook doorsturen naar een vriendin die in het buitenland woont.
Ik zou het leuk vinden als zij ook de bijbehorende muziek kan horen.
Nu stond er ook in de mededeling van Facebook dat mijn muziek in bepaalde landen wordt gedempt........... dus in sommige landen niet.
Weet iemand waar ik kan zien in welke landen de demping niet van toepassing is ?

Alvast mijn dank voor reactie.

...

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-12-2018 17:48)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpel: je bent niet de eigenaar van de auteursrechten. Dus stelt Facebook daar eisen tegenover zoals niet plaatsen, dempen of, bij herhaling, misschien andere / verdere stappen.

Al is het maar 1 seconde muziek; het mag dus niet.

/edit: de detectie is automatisch op basis van algoritmen van muziek etc. Speel het stuk zelf eens af en hou Shazam ernaast; heb je een mogelijke indicatie of jij of Facebook gelijk hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 22-12-2018 17:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:14:
[...] Het gaat hier immers slechts om een deuntje vanuit het programma "Paint" , waarvan ik denk dat er geen sprake zal zijn van auteursrechten
Waarom niet :? Dat moet je niet denken, dat moet je weten. ;)
Ik heb geen idee welk programma "Paint" je bedoelt, trouwens.

De oplossing is simpel. Gebruik royalty free music, die is speciaal gemaakt om vrij te gebruiken. Alternatief kun je een ander platform zoeken om de video te hosten ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 20-12-2018 11:32 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Voor wat betreft waar die demping plaatsvindt... dat ligt natuurlijk grotendeels aan de muziek die je gebruikt. Maar hou er rekening mee dat FB zich alvast aan het indekken is voor een stuk Europeese wet- en regelgeving, en dat je dus het beste kunt werken met muziek uit de link van @Room42

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

ik heb de goede raad van Evanescent en Jester-NL opgevolgd en ik ben op zoek gegaan naar rechten-vrije muziek, alleen heb ik helaas niets geschikts kunnen vinden. Het is niet voor niets royalty free........(
Ik wil nu toch graag mijn eerder gevonden muziek bij de video gaan plaatsen want Facebook stelt mij hiervoor wel in de gelegenheid.

Facebook meldt het volgende bij mijn geplaatste video:

========================================================
Je video is gedeeltelijk gedempt, omdat deze mogelijk muziek van iemand anders bevat.

The audio has been removed from 44 seconds of your video Play the video above to preview the partially muted version.
De volgende muziek is in je video gedetecteerd:
Concerto Ripieno in A Major, RV 158: III. Allegro' door Zagrebacki Solisti
Toegepast: Andorra, Verenigde Arabische Emiraten, Afghanistan, Antigua en Barbuda, Anguilla en 198 andere landen

Zorg dat je alleen inhoud plaatst die van jou is of waarvoor je toestemming tot gebruik hebt gekregen van de eigenaar van de auteursrechten. Als je inhoud plaatst die niet van jou is, schend je mogelijk de copyrightwet.
Meer informatie.
Bericht wordt gedeeltelijk gedempt als je geen toestemming hebt om deze muziek te gebruiken. De delen van je video die deze muziek bevatten, worden gedempt.

Audio herstellen als je denkt dat dit een vergissing is en je de muziek wel mag gebruiken. Je video wordt geplaatst zonder dat er delen worden gedempt.

Video herstellen (button)
===================================================================

Ik vraag me nu wel af wat voor mij de mogelijke gevolgen zullen zijn als ik de button van Facebook aanklik voor alsnog plaatsing ZONDER DEMPING van het geluid en Facebook besluit om dit niet te accepteren.
In mijn, misschien simpele, zienswijze is er hier geen sprake van schending van eigendomsrechten..
Het gaat hier immers om een standaard deuntje (fragment vioolconcert) dat ik heb gebruikt vanaf het programma "Paint".
Dat is nota bene een programma van Microsoft dat standaard op elke PC is geinstalleerd.
Ik heb Microsoft hierover benaderd en zij hebben geen enkel bezwaar tegen mijn actie, maar wat is deze mededeling waard....?

Ik zou ook graag willen weten hoe Facebook er bij komt dat muziekstuk is uitgevoerd door onderstaand orkest want ik betwijfel dat ten zeerste.
" Concerto Ripieno in A Major, RV 158: III. Allegro' door Zagrebacki Solisti "

Ik zou het heel fijn vinden als iemand mij wat uitleg kan geven over de mogelijke risico's die ik bij Facebook nu ga lopen.
Ik wil uiteraard ontzegging van toegang tot mijn account voorkomen, maar ook heel graag mijn muziek handhaven.

Alvast mijn dank voor uw reactie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpel: je bent niet de eigenaar van de auteursrechten. Dus stelt Facebook daar eisen tegenover zoals niet plaatsen, dempen of, bij herhaling, misschien andere / verdere stappen.

Al is het maar 1 seconde muziek; het mag dus niet.

/edit: de detectie is automatisch op basis van algoritmen van muziek etc. Speel het stuk zelf eens af en hou Shazam ernaast; heb je een mogelijke indicatie of jij of Facebook gelijk hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 22-12-2018 17:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt MAX ! Nu toch maar verder zoeken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugC
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb ook een video waarbij ik de app van facebook gebruikt heb om er muziek onder te zetten die facebook zelf aanbied..

Nu zou je verwachten: "facebook bied het zelf aan in de app, dus het zal wel goed zijn".

Mooi niet.. 2 uur later --> copyright claim.. hahaha

Beetje flauw hoor..

[ Voor 4% gewijzigd door BugC op 05-12-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Dit topic is al 5 jaar oud dus daarom doe ik er een slotje op. Heb je een nieuwe vraag, maak dan aub een nieuw topic aan.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.