GUID aanmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views

Onderwerpen

Vraag

• vbrendy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-12-2022
Mijn vraag
Voor mijn opleiding moet ik een spelletje maken en daarbij moet ik het gebruik maken van een GUID. Elke speler moet een uniek id hebben (zijn er 20 om te beginnen). Heb al op verschillende forums zitten zoeken, maar geraak er niet wijzer uit. Ikzelf moet buiten de Main class ook nog werken met 2 entitie-class en een service-class.

Id moet dan uiteindelijk in een label terecht komen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
VIsual Studio

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-06 12:44
1 google search:

"C# Guid "

Derde resultaat
https://stackoverflow.com...ow-to-create-a-guid-value

code:
1
var guid = Guid.NewGuid();

Maar goed, dit is echt een typische vraag waarbij je prima op stack overflow terecht kan. :X

[ Voor 35% gewijzigd door gekke-gerrit op 20-12-2018 09:54 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Het helpt ook als je inderdaad verteld in welke taal je moet programmeren. Je zegt dat je Visual Studio gebruikt, maar daar kan je ook ontzettend veel andere talen gebruiken.

Waar kom je precies niet uit, wat heb je al gevonden en waarom word je niet wijzer van?

Freelance Unity3D developer

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:10
wat @gekke-gerrit aangeeft, die kan je dan mooi genereren in de constructor van je `Player` class.
Daar maak je dan ook nog een getId() en je bent klaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-06 12:44
TJHeuvel schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:56:
Het helpt ook als je inderdaad verteld in welke taal je moet programmeren. Je zegt dat je Visual Studio gebruikt, maar daar kan je ook ontzettend veel andere talen gebruiken.

Waar kom je precies niet uit, wat heb je al gevonden en waarom word je niet wijzer van?
Uit de tag heb ik maar aangenomen dat het om C# gaat :)

Laden doe je met je zonnepanelen

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ondanks dat 't antwoord al hier in 't topic staat; ook voor jou, @vbrendy , geldt onze Quickstart. Dus mocht je nog eens een nieuw topic willen aanmaken, hanteer dan die quickstart even.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.