Text-to-speech app gezocht - onze is out-of-service!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Beste tweakers,

Hier op werk zitten we met een klein probleempje.

Namelijk dat de oude ''voicemail'' van de generale bedrijfsnummer niet meer werkt.

We hadden voorheen altijd (Alcatel Lucient software) gebruikt. Deze software type je de volledige text die je wilt hebben, en dan doet Alcatel de rest. Maar ze zijn gestopt met de onderhoud en updates uitleveren ervan en moeten dus iets nieuws zoeken wat (GRATIS) is. De de software is nu dus dat je een .wave file moet hebben en deze in de software laadt.

We zijn momenteel een applicatie ''Balabolka'' aan het testen (was eerste hit bij ons op Google. deze software maakt gebruik van de Microsoft API en kan je dus text schrijven en de computer vertaald dat netjes in een stem. Dit is echter totaal niet vriendelijk je hoort overduidelijk een ROBOT stem er achter omdat het de stemmen pakt van Microsoft.

Nu aan jullie de vraag of jullie misschien nog wat tips hebben voor ons? Wat niet op een robotstem lijkt, en het netjes als een vrouwelijke stem naar buiten komt.

Het moet Engels / en franse stemmen kunnen spreken voor ons !

[ Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 20-12-2018 09:01 ]

Alle reacties

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Geen idee of deze ook Frans doet, maar het Engels klinkt best aardig: https://github.com/mozilla/TTS

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:11

JaQ

Heb je ook overwogen om cloud API’s van Google of Amazon te gebruiken?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
De software die we gebruiken is van Alcatel lucient. Alleen de geluiden die moeten we vervangen. De oude Alcatel software wordt niet meer ondersteund. ..dus moeten we .wave files laten inspreken maar wat we nu hebben is echt zo robotic is njet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je de eis van gratis laat vallen, zijn er dan genoeg alternatieven?
Als het zakelijk is kan ik me niet voorstellen dat er geen businesscase te maken is om war geld uit te geven.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Werken jullie op het werk ook gratis?
Rijden jullie ook in gratis auto's?
En wonen in een gratis huis?

Ben het daarom met @Oogje eens dat je even verder moet kijken.
En kijk even naar GNU/Linux, die heeft ook tts

[ Voor 12% gewijzigd door DJMaze op 23-12-2018 10:40 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wikipedia is your friend: Wikipedia: Speech synthesis

Staat zelfs een kopje "Open source" tussen voor eventuele gratis implementaties.

Qua API's die hier o.a. genoemd worden: denk dat je daar wel goed moet opletten qua voorwaarden. Kan me zo voorstellen dat die commerciële bedrijven niet zitten te wachten op commerciële "leeches". Maar heb de voorwaarden zelf niet gelezen :)

En als je dan naar de Wikipedia-pagina voor Festival gaat, zie je helemaal onderaan een leuke overzichtstabel met weer een andere lijst met Wikipedia-linkjes achter het itempje "Free software", zoals:

Wikipedia: eSpeakNG
Wikipedia: FreeTTS

Iemand op "Quora" bij de vraag wat de beste open source TTS engine is raadde Merlin aan.

[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 23-12-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
DJMaze schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:39:
Werken jullie op het werk ook gratis?
Rijden jullie ook in gratis auto's?
En wonen in een gratis huis?

Ben het daarom met @Oogje eens dat je even verder moet kijken.
En kijk even naar GNU/Linux, die heeft ook tts
Er wordt zat betaald boven de miljoenen jaarlijks aan veiligheid van hardware en licenties en producten ,) geloof me. Dat is het niet. Maar we lopen er tegen aan dat de text-to-speech applicaties wat gebaseerd is op de Windows te robotachtig zijn. Dat is het enige,

omdat Alcatel helaas niet meer zelf ontwikkeld moeten we wat anders zoeken. Het is niet zomaar dat je even gaat betalen dat is het echt niet. Maar de text-to-speech de .wave files zou welkom zijn als het gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Ik gebruik zelf Mary TTS, werkt prima.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:25
TTS klinkt nog steeds niet perfect, maar readspeaker en cereproc zijn bedrijven het het erg goed doen (niet gratis though).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 17:17
Is dit iets eenmalig ? of veranderd deze tekst vaak ?
Anders gewoon laten inspreken door een studio ?
https://voicemail-stemmen.be/
Zo zijn er 100den te vinden op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Wat ik even mis is welke interface je precies nodig hebt voor de telefooncentrale.

Je kan met festival op Linux bijvoorbeeld "gewoon" text to speech doen. Er is zelfs een commando wat precies doet wat je vraagt: text2wave.

http://wiki.linuxquestions.org/wiki/Text2wave

Is het dan het idee dat je een textfile maakt die je update, en dit met een cronjob naar de telefooncentrale zet? Of hoe wil je precies de interface met de telefooncentrale maken?

(natuurlijk; een Linux server is ook niet "gratis". Het vereist onderhoud, patching etc. Maar het is zo "gratis" als je het maar kan krijgen. Kijk wel eerst of de kosten van het "gratis" product niet per ongeluk toch hoger zijn dan een AWS API call o.i.d. Zit niet zo te hameren op dat gratis. Dat is ondergeschikt aan de functionaliteit die je ervoor terugkrijgt. Zeker als je het niet hebt over een hobby project).

*edit: OK. Ik denk, interessant. Toch nog eens Googlen.
Kom ik deze tegen: https://github.com/aospan/docker-tts
Staat ook op docker hub. Dus gewoon:
code:
1
docker run -it -v D:/Temp/out:/opt/out aospan/tts "This is the voicemail for John. Leave a message after the beep."

Geeft je een D:\Temp\out\tts.wav. Werkt ook met Windows docker. Duurt een hele tijd om het wave filetje te maken (een minuut of 3), maar het werkt wel.

Weet niet wat voor kwaliteit je precies naar op zoek bent. Je hoort duidelijk dat het een TTS engine is. Maar ik vind het persoonlijk redelijk goed klinken. Helaas lijkt het wel English-only. Maar misschien kan je het als template gebruiken om een andere stem in te leren. Zie onderaan in de dockerfile:
# Uncomment this if you want to train NN from dataset.
# This can take up to 10 hours on CPU
# * download dataset (bdl male voice) and train NN

[ Voor 33% gewijzigd door Rainmaker op 06-01-2019 01:14 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1