Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Michiel 72
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 27-12-2018
Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen en heb een aantal onderdelen uitgekozen die ik wil kopen, nieuw of tweedehands, het scherm heb ik al met korting kunnen kopen.

Het gaat hier om een systeem dat ik in de komende jaren wil kunnen upgraden met eventueel een betere videokaart en mogelijk een ander scherm alhoewel ik voorlopig iig wil genieten van mijn laatste aankoop.

Ik ben geen first person maximum fps gamer, speel PUBG en shooters zonder waanzinnige fps te eisen (daar wordt ik in ieder geval niet veel beter van) maar ik wil wel dat het allemaal soepel loopt en het er mooi uit ziet. Wel speel ik games als Witcher 3 en Warhammer Vermintide 2 en Total War: Warhammer. (En ja soms uit nostalgie Bethesda games, misschien zelfs hun nieuwe games als ze ooit nog iets maken dat te spelen is ..)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 216,90€ 216,90
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 135,-€ 135,-
1LG 34UC89G-B Zwart€ 639,-€ 639,-
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 134,95€ 134,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.125,85

Welke videokaart past hierbij om goed te kunnen gamen met hoge settings, is een 1080 of 1070 ti genoeg of haal ik het maximale uit dit systeem door een goede tweedehands 1080 ti te kopen of een nieuwe 2080 of is dit overkill? Als ik het laatste doe (de 1080ti of 2080) dan wil ik voor dat geld wel een tijdje vooruit kunnen en ter zijner tijd juist de monitor upgraden naar een hogere resolutie. Voor het geld van een 1070ti of 1080 zal ik hierna eerder kiezen om een betere gpu te kopen als de prijzen in de loop van 2019 stabiliseren en er meer keuze komt.

Misschien kent iemand het scherm en heeft die een voorstel wat op dit moment de juiste gpu is voor het geld wat er op dit moment voor gevraagd wordt?

Alvast bedankt,

Michiel

Alle reacties

• Inverted_World
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:22
Voor dag scherm volstaat een normale 1070 ook gewoon prima. Als je echter een 1080ti aanschaf o.i.d. heb je de speling een keer te upgraden naar de 3440x1440p scherm, wat mijn inziens aanzienlijk mooier is. Maar voor dit scherm is een 1080ti enorme overkill. :)

• Michiel 72
Bedankt voor de snelle reactie, ik ga eerst eens 'genieten' van dit formaat en kan dan altijd opschalen als ik een leuker/beter scherm tegenkom voor een mooie prijs. Kan je met een 1070 op de hoogste settings gamen met 100 + fps?

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 26-05 14:18
Michiel 72 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 00:56:
Bedankt voor de snelle reactie, ik ga eerst eens 'genieten' van dit formaat en kan dan altijd opschalen als ik een leuker/beter scherm tegenkom voor een mooie prijs. Kan je met een 1070 op de hoogste settings gamen met 100 + fps?
Dat hangt van de games af, hoewel je dat met alles op ultra vermoedelijk niet gaat halen.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 20-12-2018 01:09 (5%)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:50
Het is niet in de laatste plaats afhankelijk van de voeding welke videokaart gebruikt kan worden. Welk merk en type voeding gebruik je?

• Michiel 72
De voeding wilde ik pas achteraf bepalen als ik uit het "welke gpu" vraagstuk was gekomen. Ik ben wel geneigd hierin eerder iets te hoog in wattage te gaan ivm mogelijke toekomstige aanpassingen. Ik heb in mijn huidige pc een 450 watt voeding zitten uit 1842 dus die ga ik in ieder geval niet hergebruiken.

Ik denk dat ik mijn i5-2500k computer als back up compleet houdt en misschien alleen één van de harde schijven ervan overzet.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True