beste mede-tweakers,
Ik zoek een?
ik ben op zoek naar een videokaart die 4k video van rond 130mbit met h.265 encoded (dus 2160p) zonder enige problemen en heel vloeiend kan afspelen.
en misschien later ook 4k in 130mbit bewerken (video-editing).
gamen ga ik zeker en nooit doen. dus puur alleen 4k (130mbit h.265) bekijken
Wat is je budget?
zo goedkoop mogelijk, toch tot 200 euro. evt 2e hands
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur voor merk of model. maar wel dat in een atx-kast moet passen qua lengte. in mijn kast heb ik van icy dock fatcage hdd-bays zitten met 22cm diepte. een atx-moederbord past net in de atx-case tegen de achterkant van die fatcages.
dus een videokaart korter dan 24cm, want pci-e power supply moet er ook aangesloten worden, vaak achterkant vd videokaart, en dus tegen achterkant vd fatcage.
huidig systeem
cpu: intel i5-4670k
mobo: asus maximus vi extreme met 16gb memory
power supply: be-quite power zonde 850 watt, model: z1-850, volledig modulair
storage: 150TB aan sata-600 schijven (15x 10TB schijven)
os: windows 10 pro 64bit op kingston v300-ssd van 240gb
nogmaals mijn vraag: welke videokaart of videochip generatie is geschikt om 4k met zeer hoge bitrate (130mbit, h.265, 2160p) vloeiend af te spelen op een 4k tv via hdmi (en dus geen displayport) ?
alvast bedankt voor advies
Ik zoek een?
ik ben op zoek naar een videokaart die 4k video van rond 130mbit met h.265 encoded (dus 2160p) zonder enige problemen en heel vloeiend kan afspelen.
en misschien later ook 4k in 130mbit bewerken (video-editing).
gamen ga ik zeker en nooit doen. dus puur alleen 4k (130mbit h.265) bekijken
Wat is je budget?
zo goedkoop mogelijk, toch tot 200 euro. evt 2e hands
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur voor merk of model. maar wel dat in een atx-kast moet passen qua lengte. in mijn kast heb ik van icy dock fatcage hdd-bays zitten met 22cm diepte. een atx-moederbord past net in de atx-case tegen de achterkant van die fatcages.
dus een videokaart korter dan 24cm, want pci-e power supply moet er ook aangesloten worden, vaak achterkant vd videokaart, en dus tegen achterkant vd fatcage.
huidig systeem
cpu: intel i5-4670k
mobo: asus maximus vi extreme met 16gb memory
power supply: be-quite power zonde 850 watt, model: z1-850, volledig modulair
storage: 150TB aan sata-600 schijven (15x 10TB schijven)
os: windows 10 pro 64bit op kingston v300-ssd van 240gb
nogmaals mijn vraag: welke videokaart of videochip generatie is geschikt om 4k met zeer hoge bitrate (130mbit, h.265, 2160p) vloeiend af te spelen op een 4k tv via hdmi (en dus geen displayport) ?
alvast bedankt voor advies