Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 870025

Topicstarter
Goede avond!

Ik ben al een tijdje aan het nadenken om een dualboot van macOs op mijn desktop of laptop te installeren!
Dit ga ik gebruiken voor video editting en coderen. Helaas heb ik niet het geld om een Mac Apple desktop of laptop aan te schaffen.

Had wat onderzoek gedaan en het een en ander gehoord over dat de drivers allemaal bugs zouden aangeven omdat apple niet voor iedere processor en videokaart drivers heeft?

Ik heb een laptop met een i7-6700HQ en Geforce GTX 960m.
Desktop i7-7800X en Geforce GTX 1080

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om apple hier op te runnen? Het liefst als dual boot natuurlijk :)

Mvg,

Mike

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ja het kan, maar nee, het is niet stabiel

What works
Intel HD 530
HDMI
Bluetooth
All USB ports
Keyboard
TouchPad with VoodooI2C (albeit janky)
Fn Keys
Keyboard Backlighting
Ethernet (LAN)
Battery Status
UVC HD Webcam
Speaker + Internal Microphone

What doesn't work
WiFi (needs replacement)
NVIDIA Optimus (impossible to get working at the moment)

https://github.com/fidele007/Asus-ROG-GL552VW-Hackintosh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:39
Voor video-edits en coderen heb je niet perse MacOS nodig of wel? Hackintosh lijkt me nou niet de meest stabiele en logische keuze. En nee inderdaad, Apple ondersteunt dit in principe niet, tevens is het officieel niet eens toegestaan volgens mij.

Schijnt trouwens wel mogelijk te zijn:
https://www.reddit.com/r/...d_my_asus_gl552vw_laptop/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Koop een tweedehands Mac nog steeds duur, maar scheelt aanzienlijk. Ik heb voor 470 euro een Mac mini 2014 met 1 jaar AC gekocht.

• hoi1234
@Anoniem: 870025 ga dan trouwens wel voor een wat nieuwer model. Voor 2012 is af te raden, omdat deze geen updates meer krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:06

nelizmastr

Goed wies kapot

hoi1234 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:23:
@Anoniem: 870025 ga dan trouwens wel voor een wat nieuwer model. Voor 2012 is af te raden, omdat deze geen updates meer krijgen.
Ik zou ook geen 400 betalen voor een 2014 model zonder SSD. Doe het dan gewoon goed en haal het huidige model.

I reject your reality and substitute my own

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:09
Maar inderdaad wat @eric.1 zegt, waarom wil je perse OSX om mee te editten? Of wil je perse Final Cut gebuiken? Die is erg goed geoptimaliseerd maar weet eigenlijk niet of dat ook zo op een hackintosh is. Met de Adobe programma's ga je geen snelheidswinst of andere voordelen krijgen.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Wat je vaak ziet is een mac met parallels voor windows.
Is het omgekeerde ook mogelijk? Dat je osx in een virtueel omgeving hebt?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:09
kevinl schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:00:
Het is mogelijk maar wordt officieel niet ondersteund. Windows wordt wel ondersteund door Apple via bootcamp.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:50
Ja hoor, met een kleine VMware "hack" ( config bestandje aanpassen ) kun je Mac OS draaien in een VM. Maar je word er sowieso niet gelukkig van. :P
Ik gebruikte het altijd om een Hackintosh USB stick te maken, maar voor de rest kan ik het je alleen maar afraden.

Hier kun je het hele proces zien, inclusief VM image download: YouTube: Install Mac OS Sierra On VirtualBox in Windows 10[Latest 2018]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:39
Werkt wel, alleen optimaal is anders. Zeker als je wilt video-editen of coderen is dit geen werkbare optie. Sowieso is dan een Type-2 hypervisor eigenlijk een no-go, laat staan met een niet ondersteund OS.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:50
Ik heb heel lang een Hackintosh gedraaid, maar dat was wel met hardware die goed werd ondersteund. Dat werkte in mijn geval net zo stabiel als een reguliere Mac.

• hoi1234
nelizmastr schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:07:
[...]

Ik zou ook geen 400 betalen voor een 2014 model zonder SSD. Doe het dan gewoon goed en haal het huidige model.
Of je koopt gewoon een 2014 model met SSD. En tja, ik let er niet zo op of de prijs marktconform is. Heb dus geen idee, of dat een goede prijs is. Ik heb het er in ieder geval voor over, dus dan koop ik het.

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:02
Voor editing van videos gewoon DaVinci Resolve gebruiken van Black Magic (https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/) beschikbaar op allerlei platformen en nog gratis ook. Voor coding Visual Studio Code (https://code.visualstudio.com/).

Geen Mac voor nodig. Overigens werkt de Mac wel fijn vind ik zelf, qua stabiliteit en snelheid, maar dat ga je beide niet vinden in Hackintosh denk ik.

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 21:09
Meerdere malen zelf geprobeerd. Er zijn altijd dingen die niet goed werken. Dat lijkt in eerste instantie niet zo erg maar stoort al snel. Ik raad het dan ook af. Wel kan je misschien ubuntu met een schil gebruiken als het je echt om het design gaat.

• rsoeting
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 14:53
Na zowel de vmware manier als Hackintosh geprobeerd te hebben uiteindelijk een macbook pro gekocht. Ja het kost veel geld maar je hebt er ook jaren plezier van. Voor het video editen kort geleden een 2011 iMac 27 inch aangeschaft voor 400 euro (even goed zoeken op Tweakers/Marktplaats). Intel Core i7 en 8GB ram met mogelijkheid om te upgraden naar 32GB ram als ik dat nodig denk te hebben. SSD had ik nog liggen en zit er intussen ook in. Verder mocht ik meer GPU kracht nodig hebben is ook deze te upgrade als je een beetje handig bent. Voor mij is dit nu de ideale nog betaalbare desktop als je iets anders wenst dan Windows.

• hoi1234
rsoeting schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:31:
Na zowel de vmware manier als Hackintosh geprobeerd te hebben uiteindelijk een macbook pro gekocht. Ja het kost veel geld maar je hebt er ook jaren plezier van. Voor het video editen kort geleden een 2011 iMac 27 inch aangeschaft voor 400 euro (even goed zoeken op Tweakers/Marktplaats). Intel Core i7 en 8GB ram met mogelijkheid om te upgraden naar 32GB ram als ik dat nodig denk te hebben. SSD had ik nog liggen en zit er intussen ook in. Verder mocht ik meer GPU kracht nodig hebben is ook deze te upgrade als je een beetje handig bent. Voor mij is dit nu de ideale nog betaalbare desktop als je iets anders wenst dan Windows.
2011 iMac wordt nog maar 1 jaar ondersteunt. Dus niet echt aan te raden meer. En wat dat betreft wordt windows langer ondersteunt en kun je zelf bepalen om naar een nieuwe versie overstapt, ja of nee.

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 20-12-2018 15:37 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:41

SomerenV

It's something!

Ik vraag me af waarom je perse OSX wilt hebben voor video-editing en coderen. Qua coderen kan ik alleen iOS-apps ontwikkelen bedenken maar dat kan tegenwoordig volgens mij ook met Xamarin. Qua video-editing is alleen Final Cut exclusief voor OSX, maar dat lijkt in heel veel zaken erg op Premiere Pro.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Waarom kijk je niet naar refurbished Macs bij een bekende grote refurbished keten of anders op Marktplaats. Genoeg aanbod. Een Mac hoeft niet altijd de hoofdprijs te kosten.

Hackintosh kan maar is het toch ook weer niet altijd. Uiteindelijk wil je toch een echte. :)

[ Voor 13% gewijzigd door CR2032 op 21-12-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 15:28
SomerenV schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:12:
Ik vraag me af waarom je perse OSX wilt hebben voor video-editing en coderen. Qua coderen kan ik alleen iOS-apps ontwikkelen bedenken maar dat kan tegenwoordig volgens mij ook met Xamarin. Qua video-editing is alleen Final Cut exclusief voor OSX, maar dat lijkt in heel veel zaken erg op Premiere Pro.
Bouwen wel, maar testen en publiceren niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Voor video editen kan je net zo goed Kden live downloaden. Heeft ongetwijfeld niet zoveel opties als final cut of premiere, maar werkt voor de meeste basisdingen goed genoeg.
Mac OS installeren op een niet-mac is meestal ellende. Het is mij in ieder geval nog nooit probleemloos gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27

Japie.G

Colour Classic

NotSoSteady schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:34:
Ik heb heel lang een Hackintosh gedraaid, maar dat was wel met hardware die goed werd ondersteund. Dat werkte in mijn geval net zo stabiel als een reguliere Mac.
hier ook al jasaren zonder ook maar 1 enkel probleem. Maar wel de hardware er speciaal voor gekocht.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Pagina: 1