Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdkrol
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-04-2022
Hi!

Ik kom er maar niet uit.. Ik heb de Bose QC35-IIs aangeschaft (met de Google Assistant). Ik dacht dat ik de Assistant nooit zou gebruiken, maar het is verdomd handig om je notificaties voorgelezen te krijgen (*bliep* "Bericht van Terence" - druk op de knop - "Terence zegt 'wat doe je vanavond').

De eerste dagen las ie het in het Nederlands voor. Mijn telefoon (iPhone) staat ingesteld in het Engels, regio Nederland. Dit veranderen naar NL/NL werkt niet.

Mijn Google Assistant is ingesteld op NL als eerste taal, ENG als tweede. Instellen als alleen Nederlands maakt geen verschil..

Bose Connect app staat met voice prompts in ENG. Veranderen naar NL maakt geen verschil..

Welke magische combi moet ik hebben om mn telefoon op Engels te houden, maar de gesproken notificaties in Nederlands :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sannietweak
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik vraag me dit ook af. Heb je het inmiddels op kunnen lossen? Zo ja, dan hoor ik graag hoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 21:18
Waarschijnlijk een bug door de combi iPhone en Google. Ik heb een Google Home om tegen te kunnen lullen en die weigerde eerst überhaupt in het NL te praten, nadat ik de Google Home had geconfigureerd met een iPhone. In de fabrieksinstellingen, dus zonder configuratie sprak de Google Home Nederlands en na configuratie alleen Engels en alle nieuwe talen werden niet meer ondersteund. Contact gehad met Google Amerika om dit op te lossen en het blijkt om een bug te gaan. Google gaf mij aan dat een iPhone de Google Home soms naar een oude firmware versie duwt.

Ik heb dit opgelost door de Google Home te configureren met een android telefoon via mijn google account. Eenmaal geconfigureerd praat Google Nederlands en heb je geen telefoon meer nodig. Om wonderbaarlijke redenen werkt mijn iPhone nu wel ineens goed met de Google Home, maar het probleem heeft te maken met de Apple/Google combi. Het werkt niet foutloos en Google had hier ook niet echt een oplossing voor.

Bij jou is het probleem wat lastiger denk ik, omdat je de iPhone nodig hebt zodat Google je notificaties voorleest. Kun je de Google Assistent / Koptelefoon naar een soort van fabrieksinstellingen zetten en eens configureren met een android toestel en vervolgens opnieuw met een iPhone? Bij mij werkte dat. Er is vast een vriend, broer/zus, ouder met een android toestel als je die zelf niet hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 23-08-2019 13:32 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |