Wijziging review pitchdown - r.j.deroos

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 02:02
Beste administrator,

Ik ben het niet eens met een gekregen recensie die in mijn ogen een wraakactie is op mijn recensie. Ik kom hier met gebruiker pitchdown niet uit; hij stelt voor beide recensies te verwijderen maar ik vind de mijne gerechtvaardigd. En hij de zijne.

Lang verhaal kort: verkoper vindt dat ik te traag antwoord en ontbindt koop zonder mijn akkoord door met een ander in zee te gaan.

Lang verhaal:
Dinsdagmiddag reageer ik op advertentie, laptop, van verkoper. Ik laat snel weten dat ik die avond weg ben, en pas laat op de avond zal reageren. Vlak voor ik wegging, heb ik mijn akkoord gegeven met de koop. Rond middernacht kom ik thuis en reageer ik dat ik woensdag (dezelfde dag als bericht dus) zal betalen. Ik doe dat liever via overschrijven in plaats van via betaalverzoek (die verkoper had gestuurd), niet om de minste reden dat ik laatst net niet gephisht ben met deze actie. Verkoper weet dat ik zal overmaken en dat niet via betaalverzoek doe. Verkoper reageert in de loop van de ochtend tweemaal, om vervolgens om 12 uur in de middag te reageren dat de laptop aan een ander verkocht is.

Voor mij komt dit als donderslag bij heldere hemel. Ik ben vroeg opgestaan om daarna op huisbezoek te gaan bij verschillende patienten en ik heb geen 3G, dit weet koper echter niet. Echter bij een akkoord op een site als Tweakers vind ik het wel érg snel om na enkele uren geen reactie van mijn kant de koop te ontbinden, terwijl ik duidelijk blijk van interesse had gegeven. De reden die verkoper geeft, is dat hij ervaring heeft in mensen die niet snel reageren (die laten dus nooit meer wat horen). Gezien de vele positieve recensies op mijn account en het feit dat dit wel een zeer korte tijd betreft van niet reageren, had verkoper wat mij betreft minder direct hierop kunnen handelen. Niet iedereen kan altijd ooit online zijn en mijn interesse en belofte waren duidelijk.

Wat mij betreft is mijn recensie op zijn account gerechtvaardigd. Ik vind dit namelijk Tweakers-onwaardig en geen manier van doen. Dit verwacht ik op Marktplaats, maar niet op Tweakers, waar ik met een fijn gevoel (ver-)koop. De m.i. wraakrecensie van zijn kant ben ik het vanzelfsprekend niet mee eens. We hebben elkaar de motieven van ons handelen uitgelegd en verkoper blijft erbij dat hij mij begrijpt, maar ik hem niet. We komen hier niet uit.

Ik weet niet of het mogelijk is om in privéberichten te kijken maar daar hebben administratoren bij dezen akkoord voor.

Hartelijke groet,
Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

DM gelezen, er was duidelijk een overeenkomst en ook is duidelijk aangegeven dat er betaald zou worden. Om dan de koop eenzijdig te ontbinden is not-done. De review van pitchdown is bij deze verwijderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.