Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tv-signaal via draadl.verbindingsset mogelijk bij Glasvezel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• eppo.tencate
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-06 19:57
Mijn vraag:

Ik stel de vraag voor een familielid.
Momenteel wordt het tv-signaal verzorgd vanuit de modem in de meterkast naar de ontvangers bij de tv's middels draadloze verbindingssets.
Binnenkort wordt glasvezel aangesloten.
In de installatie-handleiding van Plinq staat, dat er Utp-kabels aangelegd dienen te worden vanaf de modem naar de ontvangers van de tv's ter voorbereiding van de installatie door Plinq.
Betekent dat, dat de draadloze verbindingssets niet meer gebruikt kunnen worden bij Glasvezel?
Dat zou een achteruitgang betekenen.

...

Beste antwoord (via eppo.tencate op 20-12-2018 23:37)

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 00:30

lSltAlKeR

Time destroys everything!

eppo.tencate schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:17:
Mijn vraag:

Momenteel wordt het tv-signaal verzorgd vanuit de modem in de meterkast naar de ontvangers bij de tv's middels draadloze verbindingssets.
In de installatie-handleiding van Plinq staat, dat er Utp-kabels aangelegd dienen te worden vanaf de modem naar de ontvangers van de tv's ter voorbereiding van de installatie door Plinq.
Betekent dat, dat de draadloze verbindingssets niet meer gebruikt kunnen worden bij Glasvezel?

...
Hier spreekt een ervaringsdeskundige.

Het is heel sterk afhankelijk van de omgevingsfactoren in de woning.

Van welke kwaliteit is het koper van het lichtnet? Is het geaard ja of nee? Staat er zware belasting op? Zitten de powerlines in dezelfde groep op het lichtnet?

Er is niets zinnigs over te zeggen en het is bovendien maatwerk. Ik ben bij duizenden binnenhuisinstallatie betrokken en het is wel te doen mits geaard en goede kwaliteit Powerline Adapters of wel DVS gebruikt worden.

Een goede set is de DP-LINK DHP701AV (klik) .... Rechtstreeks op de wandcontactdoos en niet gebruiken met stekker dozen en of andere tussen koppelingen, kortom volgens de instructiehandleiding gebruiken.

Die DHP-701AV heb ik zien functioneren waar andere van TP-LINK, Devolo's of the branded KPN DVS1200 falen in stabiele verbinding.

Voor TV via glasvezel kortweg IPTV worden 20 Mbit multicaststreams gebruikt.... en daarbij is het noodzaak dat de verbinding super stabiel is.... elke packetloss vertaald zich in groene blokken en of strepen...... daarom raden providers het af.

[ Voor 8% gewijzigd door lSltAlKeR op 19-12-2018 23:04 ]

Speedtouch freak

Alle reacties

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Bij het openen van dit topic stond er dit:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dat staat er niet voor niets. Je geeft te weinig info. Over wat voor draadloze verbindingssets heb je het nu? Coax? Scart? WiFi? Merk/Type?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:36
De DVS is een draad vervangende oplossing (de term draadloos is misleidend), als het in de huidige situatie goed werkt dan hoef je geen netwerkkabels te trekken. De DVS is dus een alternatief voor netwerkkabels.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • Beste antwoord

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 00:30

lSltAlKeR

Time destroys everything!

eppo.tencate schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:17:
Mijn vraag:

...
Hier spreekt een ervaringsdeskundige.

Het is heel sterk afhankelijk van de omgevingsfactoren in de woning.

Van welke kwaliteit is het koper van het lichtnet? Is het geaard ja of nee? Staat er zware belasting op? Zitten de powerlines in dezelfde groep op het lichtnet?

Er is niets zinnigs over te zeggen en het is bovendien maatwerk. Ik ben bij duizenden binnenhuisinstallatie betrokken en het is wel te doen mits geaard en goede kwaliteit Powerline Adapters of wel DVS gebruikt worden.

Een goede set is de DP-LINK DHP701AV (klik) .... Rechtstreeks op de wandcontactdoos en niet gebruiken met stekker dozen en of andere tussen koppelingen, kortom volgens de instructiehandleiding gebruiken.

Die DHP-701AV heb ik zien functioneren waar andere van TP-LINK, Devolo's of the branded KPN DVS1200 falen in stabiele verbinding.

Voor TV via glasvezel kortweg IPTV worden 20 Mbit multicaststreams gebruikt.... en daarbij is het noodzaak dat de verbinding super stabiel is.... elke packetloss vertaald zich in groene blokken en of strepen...... daarom raden providers het af.

[ Voor 8% gewijzigd door lSltAlKeR op 19-12-2018 23:04 ]

Speedtouch freak

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Mijn ervaring is als je recente woning (>2000) hebt en recente powerline adapters of degene die je rechtstreeks bij een provider hebt kunnen afnemen dan zit het over het algemeen wel snor.
Vroeger als je de waterkoker aanzette ging het nog wel eens mis maar de kwaliteit en technologie is nu echt sterk verbeterd in de afgelopen jaren. Dit in combinatie met een jonge woning is de kans op falen erg klein.
Mijn laatste ervaring met KPN setje DVS dateerd uit 2010 en dat werkte gewoon uitstekend met glasvezel.

[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 19-12-2018 23:10 ]