Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc_enzo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-03 21:27
Beste Tweakers en Tweakerinnen,

Ik heb een paar maanden geleden een LG TV gekocht in aanbieding, model 50UK6950PLB. Hij is vrij jong, goed scherp beeld, en WebOS bevalt me prima als een TV OS. Hij heeft tot dusver prima gedaan wat ik van hem vraag, en in veel situaties is er geheel niks op aan te merken. Op eentje na, dan.

In het geval van mijn Nintendo Switch doet hij vreemd. HDMI 3 is bezet met de kabel, maar soms krijg ik toch geen input. Vervolgens wissel ik hem achterop de tv om naar HDMI 4, en daar werkt hij wél. Een dag later start hij vanaf die poort ineens niet meer op, maar via HDMI 3 dan wel weer. Ik krijg er de kriebels van. In de andere poort zit normaal een Chromecast die via de muur stroom krijgt. Verder zit er in de andere twee poorten een Samsung home cinema set (ARC) en een Steam Link.

Ik heb ondertussen al geswitched van kabel naar een (in mijn optiek) betere kwaliteit snoer, maar dat was de oplossing niet. Is er nog iets anders wat ik kan proberen? Of wordt dit een gevalletje garantie...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeremyZwolle
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-08-2020
Geachte,

Ik heb dus precies hetzelfde met de tv van mijn vriendin. Elke keer als ik mijn PS4 Pro opstart schakelt de TV naar HDR, dit soms wel 3x achter elkaar.

Met vriendelijke groet