Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dev/Game build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:56
Mijn inmiddels 6 jaar oude laptop is aan vervanging toe. Ik heb geen laptop meer nodig dus een desktop is dan de logische keuze vanwege prijs/performance en uitbreidbaarheid.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga mijn nieuwe pc gebruiken voor PHP development met o.a. PHPStorm en Docker.
Verder gaat er af en toe op gegamed worden, maar dit is bijzaak.
Tot slot wil ik later mijn monitor nog upgraden naar een 4k-ish monitor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 750 inclusief verzendkosten en exclusief assemblage

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gekocht met Black Friday, de Ryzen 5 was helaas al uitverkocht.
Verder is alle rand apparatuur aanwezig en er gaat Ubuntu op draaien dus een Windows licentie is overbodig.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel 760p 512GB€ 130,55€ 130,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 130,55

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,-€ 163,-
1ASRock B450M Pro4€ 73,95€ 73,95
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC Low Profile 4G€ 166,50€ 166,50
1Fractal Design Core 1100€ 39,-€ 39,-
1Asus PCE-AC55BT B1€ 45,50€ 45,50
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 111,50€ 111,50
1Corsair CX450M€ 51,90€ 51,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 651,35

In de kamer waar de PC komt te staan is (nog) geen ethernet aanwezig vandaar de keuze voor de wifi netwerk kaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wensen: compact, 16GB ram.
Eisen: videokaart geschikt voor 4K output

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken

Wat verwacht je van ons?
Ik heb al wat topics hier in het forum doorgespit en zelf wat bij elkaar geraapt.
Ik twijfel nog een beetje over de grafische kaart, voor mijn gevoel is het wat overkill.
Uiteraard zijn verdere adviezen van harte welkom.

Alle reacties

• Mickvs
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-08 16:12
Ziet er wel redelijk uit.

Pas bij de videokaart wel op, want je hebt gekozen voor een LP(Low Profile) en dat past niet op dit moederbord.
Ram is prima, staat standaard op 2133Mhz maar via aanpassing in bios door profile 2 aan te zetten loopt die gewoon op 2933Mhz en aan de reviews te zien lukt 3200 ook wel. Pas wel op want er zitten geen heatsink op de modules.
Bij de behuizing heb je gekozen voor een SFF (Small form factor), lijkt goed mij voor je doeleinden.

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
Ik zou eerder een rx 570 pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 570 4GD5 (11266-04) pakken dan een 1050ti. Stuk meer performance voor dezelfde prijs.

Of het overkill is ligt een beetje aan de games die je wilt spelen en je grafische eisen. Misschien dat een ryzen 2400g met geintegreerde graphics in jouw geval al voldoende is. Zou even wat benchmarks opzoeken voor een indicatie van de prestaties.

De voeding is verder ok, maar zou zelf een tientje meer uitgeven voor een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W, net even betere kwaliteit. Die is alleen niet modulair, maar aangezien je een dichte kast hebt lijkt me dit niet echt een probleem.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Zelf maak ik gebruik van Arch linux en crux linux momenteel en kan uit ervaring zeker een AMD gpu aanraadden. die werken vaak toch een stuk gemakkelijker qua drivers en zijn bovendien ook open source met ingebakken support in de kernel. je gaat ook geen 4k redden met een 1050, of een 470 ben ik bang, maar je kan nog altijd je gpu upgraden wanneer dit nodig is.

videokaart zou ik sowieso veranderen naar een pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB , die ook makkelijk in je budget moet passen.

voeding sluit ik me verder aan bij Dan hierboven mij.

qua wifi kan ik uit ervaring niet veel zeggen maar wel heb ik vaak vernomen dat mensen op linux regelmatig gewoon een usb dongle gebruiken om niet te hoeven kloten met drivers.

Gamen op linux is ook een stuk gemakkelijker dan je zou denken, met launchers zoals https://lutris.net en steam's eigen proton gaat alles super soepel.

[ Voor 8% gewijzigd door Ergo op 20-12-2018 23:41 ]

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:56
Bedankt voor de input allemaal.
Mickvs schreef op donderdag 20 december 2018 @ 00:01:
Pas bij de videokaart wel op, want je hebt gekozen voor een LP(Low Profile) en dat past niet op dit moederbord.
High profile/low profile maakt toch alleen uit voor je case?
Ram is prima, staat standaard op 2133Mhz maar via aanpassing in bios door profile 2 aan te zetten loopt die gewoon op 2933Mhz en aan de reviews te zien lukt 3200 ook wel. Pas wel op want er zitten geen heatsink op de modules.
Goed om te weten, ik was er even vanuitgegaan dat ze standaar al op 2933 draaiden.
DanDGT schreef op donderdag 20 december 2018 @ 01:07:
Ik zou eerder een rx 570 pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 570 4GD5 (11266-04) pakken dan een 1050ti. Stuk meer performance voor dezelfde prijs.
In combinatie met Ergo's advies lijkt me dat inderdaad een beter keuze.
Of het overkill is ligt een beetje aan de games die je wilt spelen en je grafische eisen. Misschien dat een ryzen 2400g met geintegreerde graphics in jouw geval al voldoende is. Zou even wat benchmarks opzoeken voor een indicatie van de prestaties.
Ik heb ook over de 2400g zitten denken, alleen de prestaties ten opzichte van de 2600 vind ik wat tegenvallen.
De voeding is verder ok, maar zou zelf een tientje meer uitgeven voor een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W, net even betere kwaliteit. Die is alleen niet modulair, maar aangezien je een dichte kast hebt lijkt me dit niet echt een probleem.
Dat advies neem ik ook over.
Ergo schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:39:
Zelf maak ik gebruik van Arch linux en crux linux momenteel en kan uit ervaring zeker een AMD gpu aanraadden. die werken vaak toch een stuk gemakkelijker qua drivers en zijn bovendien ook open source met ingebakken support in de kernel. je gaat ook geen 4k redden met een 1050, of een 470 ben ik bang, maar je kan nog altijd je gpu upgraden wanneer dit nodig is.
Goed om te weten dan ga ik voor een AMD kaart.
qua wifi kan ik uit ervaring niet veel zeggen maar wel heb ik vaak vernomen dat mensen op linux regelmatig gewoon een usb dongle gebruiken om niet te hoeven kloten met drivers.
De kaart die ik uitgezocht zou out of the box moeten werken, volgens de website is hij in ieder geval geschikt voor linux.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:47
bauke1994 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:04:
Bedankt voor de input allemaal.

[...]

High profile/low profile maakt toch alleen uit voor je case?
Klopt. LP werkt probleemloos op het moederbord. Aangezien je een minitower gebruikt past een RX 570 ook welke 50% sneller is dan een 1050 Ti en daarmee een betere koop.
Ik heb ook over de 2400g zitten denken, alleen de prestaties ten opzichte van de 2600 vind ik wat tegenvallen.
Singlecore zijn ze net zo snel. Als je niet alle 6C/12T van de 2600 gaat gebruiken is het een optie als je genoeg hebt aan de prestaties van de igpu (niveau RX 550/GT 1030)

Met een RX 570 in de behuizing kan je er beter een casefannetje bij monteren omdat de Core 1100 met 1 fan wordt geleverd. of je neemt de pricewatch: Fractal Design Focus G Mini wat voor een tientje meer een betere behuizing is met standaard 2 fans. pricewatch: Sharkoon S1000 is ook de moeite waard voor een iets lagere prijs.
Pagina: 1