Preview voor links buiten Tweakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-09 16:23
Een paar minuten geleden maakte ik een post op het forum met een link hierin (van Wikipedia).
Toen ik de post terug keek viel het me op dat ik erop kon klikken zonder een of andere melding dat deze link buiten Tweakers lag.

Misschien is het het idee om als je hovert op zo'n link de link of het domein van de link te laten zien zodat niemand op een ongewenste site komt?

Overigens ben ik dus voor de tweede keer aan het posten voor vandaag en vind ik de layout erg fijn, complimenten dus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:49
Als ik hover op een link dan zie ik de url al onder in mijn browser, zodat ik niet op een ongewenste site kom.

Dit is toch al decennia lang een feature in zo'n beetje alle browsers?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
Xander schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:12:
Als ik hover op een link dan zie ik de url al onder in mijn browser, zodat ik niet op een ongewenste site kom.

Dit is toch al decennia lang een feature in zo'n beetje alle browsers?
Voor zo ver ik weet is dit niet zo bij Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

LA -> Mooie features.

Inhoudelijk: bij hoveren zullen de meeste mensen het idd al zien, op PC en browsers die dat kunnen. (Dit lijkt me een musthave voor iedere browser). Op tablet en foon werkt hoveren niet.

Een tussenpagina en dus extra klik lijkt me in ieder geval ongewenst. Het is op GoT m.i. niet vreemd of onverwacht om externe links te krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:53

MsG

Forumzwerver

Als dit al komt dan inderdaad graag optioneel. In een beetje discussie of advies topic staan soms wel tientallen links in 1 post, die ik dan parallel met middelste muisknop openklik. Als ik al die tabbladen dan eerst weer door moet klikken om 1 of andere disclaimer aan te klikken dat ik weet dat ik vanuit tweakers doorgeleid wordt naar een externe site word ik helemaal horendol.

Dat Marktplaats en Steam dit wel doen is m.i. al erg genoeg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor tablets en telefoons houd je de link even wat langer vast waardoor je een popup krijgt waar de URL ook in staat (gedeeltelijk, maar duidelijk te zien dat het buiten het Tweakers domein ligt). Voor o.a. Wikipedia wordt het in de tekst al aangegeven om welke site het gaat. Werkt maar voor een paar, maar het is iig in die gevallen heel duidelijk. Als voorbeeld Wikipedia en Youtube: Wikipedia: Tweakers, YouTube: tweakers.

Ik ga er persoonlijk eerder vanuit dat een link naar een andere site wijst dan naar Tweakers, tenzij de omschrijving/tekst van de link herleid naar een topictitel of artikel. Dat valt redelijk makkelijk te herkennen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hero of Time schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:11:
Voor tablets en telefoons houd je de link even wat langer vast waardoor je een popup krijgt waar de URL ook in staat (gedeeltelijk, maar duidelijk te zien dat het buiten het Tweakers domein ligt).
Dat lijkt me eerder erg OS en browser afhankelijk, ze doen dat niet standaard allemaal.

Al zou het maar een optie zijn bij het klikken dat het een kleine popup geeft naar welke URL deze link zou gaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:27
Toxic_Dreams schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:48:
[...]

Voor zo ver ik weet is dit niet zo bij Safari.
Zit er wel in, maar staat standaard niet (meer) aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eQ3FgYQ.png

Verder vind ik die links, zoals bij Steam en Marktplaats, verschrikkelijk. Niet doorvoeren! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
Op zich geen slecht idee, eventueel een optie voor maken bij instellingen met "toon pop-up indien de link doorverwijst naar een andere website dan Tweakers." o.i.d. Kan mij voorstellen dat mensen dit fijn kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

crisp

Devver

Pixelated

Dit is m.i. typisch iets dat je browser zou moeten doen, al dan niet mbv een extensie.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

SinergyX schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:29:
[...]

Dat lijkt me eerder erg OS en browser afhankelijk, ze doen dat niet standaard allemaal.
Als je mobiele browser dat niet weergeeft, is het IMO ontzettend slecht geschreven en zou je het ook absoluut niet moeten gebruiken. Waarom? Simpel: als je een link wilt delen met een ander, wil je niet altijd verplicht worden de link eerst te moeten openen om 'm daarna uit de adresbalk te halen. Dat is gewoon heel slecht UX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:53

MsG

Forumzwerver

Wat een low intrusive compromis is, is een eventueel icoontje achter een externe link. Wikipedia gebruikt daar dit voor: DisneyAfbeeldingslocatie: https://en.wikipedia.org/w/skins/Vector/images/external-link-ltr-icon.png?325de

Maar ik vraag me af hoe vaak dit bij Tweakers malafide is geweest, en als dat al zo is, als je dat niet weet, klik je na de melding net zo goed nog door naar de website.

[ Voor 5% gewijzigd door MsG op 19-12-2018 21:56 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als een link malafide blijkt te zijn, wordt deze door de crew weggehaald, dus lang zal zoiets niet blijven staan iig. Daarbij helpt de browser ingebouwde bescherming ook nog wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Link binnen tweakers in andere kleur weergeven dan naar buiten of met andere achtergrond of pijltje zoals MsG voorstelt ?

Juist links die naar binnen tweakers verwijzen aanpassen lijkt me logischer. (aangezien dat er minder zijn, en er nog wat leuks met opmaak gedaan kan worden of zelfs een preview functie aan de link gemaakt kan worden )

[ Voor 47% gewijzigd door enchion op 19-12-2018 22:12 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hero of Time schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:54:
[...]

Als je mobiele browser dat niet weergeeft, is het IMO ontzettend slecht geschreven en zou je het ook absoluut niet moeten gebruiken. Waarom? Simpel: als je een link wilt delen met een ander, wil je niet altijd verplicht worden de link eerst te moeten openen om 'm daarna uit de adresbalk te halen. Dat is gewoon heel slecht UX.
Wat heeft delen van een link te maken met het zichtbaar maken van een link? :?

Hold op een link geeft bij mij op mozilla, Edge en WM browser alle 3 enkel de opties van kopieren, delen of nieuw venster, kan ik prima delen, maar enkel niet zien...

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:32

KDL

Ajax heeft ook een linksbuiten nodig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

crisp

Devver

Pixelated

Met custom css:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
.messagecontent a[href]:not([href*="tweakers.net"]):hover::before {
    background: #333;
    color: #fff;
    content: attr(href);
    margin-top: 1.6em;
    padding: 2px 5px;
    position: absolute;
}
.messagecontent a[href]:not([href*="tweakers.net"])::after {
    content: url(https://en.wikipedia.org/w/skins/Vector/images/external-link-ltr-icon.png);
    margin-left: 2px;
}

Intentionally left blank

Pagina: 1