Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop in 6+ termijnen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• darkirakli
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-07-2024
Hallo beste tweakers. Mijn vraag is waar kun je een laptop kopen en in termijnen betalen. En ik bedoel niet via een corporatie zoals Santander want die doet niets voor de studenten. In USA heb je originpcs,iBuyPower enzv. Zelfs in England heb je erg veel winkels die termijnbetaling aanbieden. Maar waaroom doet Nederland zo moeilijk erover? Anyway als je een bedrijf Kent die binnen Nederland of naar Nederland termijnen biedt laat me weten graag!

Alle reacties

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:31

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Maar waaroom doet Nederland zo moeilijk erover?
Wij zijn hier meer van sparen en niet kopen wat je geen geld voor hebt. In de USA is het andersom :P

Maar er zijn voldoende plekken waar dit mogelijk is als je even zoekt, hoewel ik het niet zou aanraden.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

darkirakli schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:14:
Anyway als je een bedrijf Kent die binnen Nederland of naar Nederland termijnen biedt laat me weten graag!
Misschien beginnen met eigen inzet en google gebruiken?

39

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Credit card :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• darkirakli
PilatuS schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:19:
[...]

Wij zijn hier meer van sparen en niet kopen wat je geen geld voor hebt. In de USA is het andersom :P

Maar er zijn voldoende plekken waar dit mogelijk is al je even zoekt, hoewel ik het niet zou aanraden.
Dik gelijk hahaha Maar toch ik zie geen verschil tussen telefoon abonnemenr en een laptop. En 80% hebben er een :P

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Een klein bedrijfje genaamd Mediamarkt bied dit aan.

• darkirakli
Fietsbel schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:20:
[...]

Misschien beginnen met eigen inzet en google gebruiken?
Al gedaan. Anders zou ik niet vragen he.

• darkirakli
Deveon schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:22:
Een klein bedrijfje genaamd Mediamarkt bied dit aan.
Zoals Ik al genoteerd had Santander doet niets voor de studenten. MM werkt samen met Santander.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Bekend met het begrip postorderbedrijven?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• fm77
  • Niet online
Bij wehkamp kan je in termijnen betalen. Of je dat wil is natuurlijk wat anders, want je betaalt uiteindelijk een stuk meer. Je vergelijking met telefoons icm een abonnement gaat niet echt op in dit geval.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

darkirakli schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:23:
[...]

Zoals Ik al genoteerd had Santander doet niets voor de studenten. MM werkt samen met Santander.
Misschien een hint dat je geen laptop op afbetaling moet gaan kopen?

In Amerika zitten er nog voordelen aan kopen wat je niet kunt betalen, qua credit score enzo. Hier in Nederland zijn we (gelukkig) nog meer van het "als je het niet betalen kan, dan moet je langer sparen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• darkirakli
fm77 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:25:
Bij wehkamp kan je in termijnen betalen. Of je dat wil is natuurlijk wat anders, want je betaalt uiteindelijk een stuk meer. Je vergelijking met telefoons icm een abonnement gaat niet echt op in dit geval.
Bij wehkamp en OTTO kan ik het na mijn 24ste doen.

• Deveon
  • Niet online
darkirakli schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:23:
[...]

Als jij een inkomen kan aantonen dan is het geen probleem hoor. Waarom leen je niet gewoon bij Duo?

• darkirakli
Jeroenneman schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:26:
[...]

Misschien een hint dat je geen laptop op afbetaling moet gaan kopen?

In Amerika zitten er nog voordelen aan kopen wat je niet kunt betalen, qua credit score enzo. Hier in Nederland zijn we (gelukkig) nog meer van het "als je het niet betalen kan, dan moet je langer sparen.
Zelfde Kan gezegd worden over tieners die met iphone X lopen vind je niet?

• darkirakli
Deveon schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:27:
[...]

Als jij een inkomen kan aantonen dan is het geen probleem hoor. Waarom leen je niet gewoon bij Duo?
Had ik geprobeerd. Duo telt niet als een inkomen Maar als een lening. Maar dank iedereen. Ik zal wat bedenken.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:50
darkirakli schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:30:
[...]

Had ik geprobeerd. Duo telt niet als een inkomen Maar als een lening. Maar dank iedereen. Ik zal wat bedenken.
Maar Duo is er toch juist om geld te lenen aan studenten tbv hun studie?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:25

g0tanks

Moderator CSA
Op deze reactie heb je nog niet gereageerd.

Gespreid een credit card aflossen gaat volgens mij tegen een vergelijkbaar rentepercentage als betalen in termijnen bij de meeste winkels.

[ Voor 3% gewijzigd door g0tanks op 19-12-2018 19:32 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

darkirakli schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:29:
[...]

Zelfde Kan gezegd worden over tieners die met iphone X lopen vind je niet?
Klopt, maar daarom zeggen we dat ook tegen die tieners.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

darkirakli schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:22:
[...]

Al gedaan. Anders zou ik niet vragen he.
Dat laat je ook zo goed merken in de openingspost, he.
Oplossing, 6 maanden wachten tot je het wel kan betalen, of leen het van iemand die mee wilt werken aan je financiele situatie.

39

• Deveon
  • Niet online
[...]

Niet Duo als inkomen opgeven, lenen bij Duo.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@darkirakli allicht, maar dat is constructief meedenken; als je weet wat je nu bewijsbaar per maand zou kunnen betalen, bijvoorbeeld 80 Euro, kan je naar elke bank of anderszins (duurdere) geldverstrekker stappen en een (kortlopend) consumptief krediet aanvragen. Vanzelfsprekend vragen ze dan wat papieren zoals bankdafschriften etc. en dan beoordelen ze op basis van wat je bewijst, wat je kan lenen.

Het is me alleen niet duidelijk over welk bedrag we het hebben voor "een laptop"; de goedkoopste in NL met Windows kost je een honderdje of 3 terwijl de duurste die je in NL geleverd kan krijgen richting de 10K gaat. Dat soort bedragen is natuurlijk wel realistisch om te weten als je ergens iets op afbetaling wil kopen en dus een indicatie-bedrag wil laten berekenen.

Wat ook een idee is, maar natuurlijk volledig uit de lucht gegrepen; ongetwijfeld heb je een bizar druk leven maar je mag ongeveer 7000 Euro belastingvrij verdienen per jaar. Hierdoor wordt je (zoek dat even heeeel goed uit) niet door de Belastingdienst nog geld afhandig gemaakt en het heeft ook geen enorme invloed op je DUO-lening.

Laatste tip: alles wat je nu op afbetaling koopt en een BKR-registratie heeft/krijgt, werkt direct door zodra je van school bent/moet en je ergens wil gaan huren of kopen. Dit geldt voor smartphones vanaf bedrag X, alle consumptieve kredieten bij banken, etc. etc. Dus tenzij je over 4 of 5 jaar met/zonder diploma met schulden de grote wereld in wil, zou ik je adviseren om te laptop uit je hoofd te zetten totdat je het geld bij elkaar gespaard / verdiend hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:13
[...]

Nee, maar als je extra bijleent bij Duo, dan heb je wel direct geld om je laptop te kopen tegen een rente van 0% voor de eerste X-jaren. En zelfs daarna is de rente bijna niets.

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:47

jgj82

Ja, maar = nee

@darkirakli En mocht je na alle wijze raad die je hier gekregen hebt toch besluiten wel geld te lenen: financier een verzekering mee die net zo lang loopt als dat je moet afbetalen. Straks heb je een schuld én geen laptop.

• darkirakli
MAX3400 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:41:
@darkirakli allicht, maar dat is constructief meedenken; als je weet wat je nu bewijsbaar per maand zou kunnen betalen, bijvoorbeeld 80 Euro, kan je naar elke bank of anderszins (duurdere) geldverstrekker stappen en een (kortlopend) consumptief krediet aanvragen. Vanzelfsprekend vragen ze dan wat papieren zoals bankdafschriften etc. en dan beoordelen ze op basis van wat je bewijst, wat je kan lenen.

Het is me alleen niet duidelijk over welk bedrag we het hebben voor "een laptop"; de goedkoopste in NL met Windows kost je een honderdje of 3 terwijl de duurste die je in NL geleverd kan krijgen richting de 10K gaat. Dat soort bedragen is natuurlijk wel realistisch om te weten als je ergens iets op afbetaling wil kopen en dus een indicatie-bedrag wil laten berekenen.

Wat ook een idee is, maar natuurlijk volledig uit de lucht gegrepen; ongetwijfeld heb je een bizar druk leven maar je mag ongeveer 7000 Euro belastingvrij verdienen per jaar. Hierdoor wordt je (zoek dat even heeeel goed uit) niet door de Belastingdienst nog geld afhandig gemaakt en het heeft ook geen enorme invloed op je DUO-lening.

Laatste tip: alles wat je nu op afbetaling koopt en een BKR-registratie heeft/krijgt, werkt direct door zodra je van school bent/moet en je ergens wil gaan huren of kopen. Dit geldt voor smartphones vanaf bedrag X, alle consumptieve kredieten bij banken, etc. etc. Dus tenzij je over 4 of 5 jaar met/zonder diploma met schulden de grote wereld in wil, zou ik je adviseren om te laptop uit je hoofd te zetten totdat je het geld bij elkaar gespaard / verdiend hebt.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Om eerlijk te zijn wou ik mid end laptop met gtx 1060 die kosten 1300-1500. Ik zal de weg van DUO lening nemen,hopelijk lukt het. Nogmaals bedankt!

• fm77
  • Niet online
darkirakli schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:19:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Om eerlijk te zijn wou ik mid end laptop met gtx 1060 die kosten 1300-1500. Ik zal de weg van DUO lening nemen,hopelijk lukt het. Nogmaals bedankt!
Ik ben wel benieuwd wat je nu precies gaat doen. Wil je serieus een laptop van rond de 1500euro op afbetaling gaan nemen?
In deze categorie is het niet voor school, maar leuk voor thuis spelletjes spelen? ;)
Ik heb laaang geleden ook op deze manier een PlayStation gekocht. Was "maar" 600 gulden (275euro ofzo). Maar uiteindelijk heeft die lening me bijna 10 jaar achtervolgd. Dus pas op waar je aan begint...

[ Voor 50% gewijzigd door fm77 op 19-12-2018 21:05 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
darkirakli schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:19:
[...]

Waar denk je dat voor nodig te hebben? Koop een tweedehandsje. Voor 300-400 euro heb je waarschijnlijk een prima laptop met garantie. Ik kan me niet voorstellen dat je voor jouw opleiding een betere laptop nodig hebt.

De tijd die je nu overhoudt, omdat je niet kunt gamen, kun je gebruiken voor een bijbaantje. Dan heb je zeker binnen een paar maanden het geld voor een laptop. En zorg a.u.b. direct voor een buffer als je die nog niet hebt. Op jouw leeftijd heb je misschien nog niet zoveel bezittingen of kun je terugvallen op je ouders. Maar als dat niet het geval is, den ik dat je het fijn vindt als je een wasmachine kunt kopen als de oude kapot is.
Pagina: 1