Microsoft: Persoonlijk/bedrijfsaccount vaagheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02
Voor mijn werk heb ik Microsoft-software nodig en daarvoor ben ik ingelogd met mijn bedrijfsaccount.

Ik krijg constant dit prompt, dus ik besluit de aanwijzingen op te volgen, vanaf daar is het helemaal misgegaan met hoe ik nu in moet loggen, en ik heb geen idee hoe ik nu terug moet naar de oude situatie.

Hoe zit het nou met je persoonlijke account en je bedrijfsaccount? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alleen mijn bedrijfsaccount over houd?

Wat is is gebeurd:
- Ik ben ingelogd/heb me geregistreerd op de Microsoft websites (MSDN/Subscriptions) op voornaam.achternaam@bedrijf.nl
- Ik moet inloggen met voornaam.achternaam@bedrijf.nl
- Ik wil niet meer dit aan hoeven klikken dus ik volg de aanwijzingen op om dit op te lossen.
- Bij Manage how you sign in to Microsoft heb ik, onder veronderstelling dat ik met mijn persoonlijk account ben ingelogd, een nieuwe alias gemaakt onder voornaamachternaam@outlook.com.
- Daarna heb ik de voornaam.achternaam@bedrijf.nl alias verwijderd.

Op dit punt dacht ik dat de situatie als volgt zou zijn:
- Mijn persoonlijke nieuwe @outlook.com wordt niet meer gebruikt
- Mijn @bedrijf.nl wordt altijd gebruikt nu en hiermee kan ik overal inloggen, zonder zeur-prompt
- Er is geen enkele koppeling meer tussen de accounts

Wat er echt gebeurt:
- Ik kan niet meer inloggen op Microsft via @bedrijf.nl
- Ik kan wel inloggen op @outlook.com
- Ik kan mijn alias niet terugveranderen naar @bedrijf.nl: You can't add a work or school email address as an alias to a personal Microsoft account. Please try another.
- Wanneer ik mijn account wil managen wordt er een verificatiemail gestuurd naar @bedrijf.nl

Waar ik uiteindelijk heen wil is het schrappen van het @outlook.com alias en terug naar @bedrijf.nl.

Mijn enige Microsoft-account is dat wat in 2004 is gekoppeld aan mijn @gmail.com adres, en ik heb verder niks met Microsoft te maken gehad.

Het is een echte puinhoop geworden. Wie o wie kan me nog helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo39
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 15:26
Helaas lijkt er erop dat je dit niet meer aan kan passen (zie je eerste link) en dat als je MSDN zaken hebt dit ook geen goed idee is:
However, this process can't be undone, and in some scenarios, it may not be helpful.
You may not want to change the email address of your personal Microsoft account if:

•You use a Windows phone running Windows 8. You will have to reset your phone.
•You are part of our Xbox Developer community. You could lose access to some developer tools.
•Your Visual Studio or MSDN subscriptions are linked to your Microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02
brambo39 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:44:
[...]
•Your Visual Studio or MSDN subscriptions are linked to your Microsoft account.
Ik was hier in de veronderstelling dat ze het persoonlijke gedeelte bedoelen (voor zover dat kan?) en niet de kant aangemaakt door het bedrijf. Het lijkt er ondertussen wel op dat ik dit verkeerd heb begrepen en naar IT kan, hopelijk kunnen die de zaken resetten...