PC start, zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Beste,

Uit de onderstaande onderdelen heb ik een pc in elkaar gezet, dit uit de BBG van November, enige aanpassing is de processor, dit is namelijk een 2200g geworden, zodat videokaart niet nodig is.
Nu start de pc wel op, maar is er geen beeld, heb meerdere schermen geprobeerd. Heb ook het RAM geheugen in beide slots gehad.
Nou is mijn vraag ligt het toch aan het RAM geheugen(verkeerde type) of is er iets met het moederbord mis. Alle kabels heb ik gecontroleerd, en opnieuw bevestigd.

Groeten

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 100,95€ 100,95
1ASRock A320M-DGS€ 49,-€ 49,-
1Chieftec CI-01B-OP€ 43,45€ 43,45
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 58,50€ 58,50
1be quiet! Pure Power 11 300W€ 46,-€ 46,-
1Crucial BX500 240GB€ 34,-€ 34,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 331,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Er is een bios update nodig om de cpu te laten werken. Dit is alleen mogelijk met een cpu die vanaf de eerste biosversie wordt ondersteund. Raadpleeg hiervoor de cpu supportlijst van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Uszka schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:33:
Er is een bios update nodig om de cpu te laten werken. Dit is alleen mogelijk met een cpu die vanaf de eerste biosversie wordt ondersteund. Raadpleeg hiervoor de cpu supportlijst van het moederbord.
Op de doos staat 2000 ready, en volgens de website moet het vanaf 4.4 werken, nu kan ik niet daadwerkelijk controleren wat het bios is, maar er zit een stickertje op het mobo met 4.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Als er werkelijk 4.80 op staat zou het moeten werken.

Het RAM verwacht ik niet. Met de Aegis ben ik nog nooit problemen tegen gekomen, op geen enkel recent moederbord. Moederbord is wel een vreemde keuze als je geen videokaart gebruikt. Alleen een DVI-D uitgang. Gaat dat wel goed met het signaal naar de monitor? Hoe heb je deze aangesloten?
De voeding heb je ook veranderd, helaas 10 stappen terug in kwaliteit en prestaties en eigenlijk niet geschikt voor je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Via verloopstekker, zoals zoveel gebruikt wordt. Heb meerdere monitoren getest.
Waarom niet geschikt de voeding, het systeem is zeer licht, geen videokaart.
Leverancier zegt ook 1e en 2e generatie probleem, staat echter neit op website en doos vermeld ook wat anders. Optie zou voor 15 euro laten flashen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Wat voor verloop? DVI-D naar VGA?

De voeding kan niet overweg met het hele lage idle verbruik van het systeem. Er kunnen dan stabilteitsproblemen optreden.
Beter stuur je het bord en de voeding terug en ga je voor pricewatch: ASRock B450M-HDV en pricewatch: be quiet! System Power 9 400W nog beter: pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W). Het moederbord werkt uit de doos met de cpu en de voedingen zijn geschikt voor moderne systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Zo'n verloop inderdaad volgens mij. maar zit net te kijken, dat daar ook veel soorten in zijn, dat zou wel heel onnozel zijn.
Dat van de voeding wist ik niet, wist wel dat als je teveel zou vragen van de voedig, dat dat een probleem kon zijn

Edit: Ik ga in diepe schaam modus eerst 8)7 , ik gebruik inderdaad het verkeerde verloop, nooit bij stilgestaan. Ik ga dat eerst testen, en misschien alsnog de voeding ruilen. In ieder geval dank voor de hulp tot nu toe, heel fijn _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door klaasvd79 op 19-12-2018 19:39 ]

Pagina: 1