Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dichtgeschildert dakbeschot isoleren

Pagina: 1
Acties:

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 17:13
Op mijn babykamer en slaapkamer heb ik een aantal stukken dakbeschot zitten waar de vorige bewoners een kwak lak op hebben gesmeerd. Dat ziet er leuk uit, maar daar condenseert het op, en straalt kou af. Tijd voor isoleren.

Hoe kan ik dat het beste doen?

De ruimte is beperkt dus ik zat te denken aan isolatiefolie er tegenaan te zetten, met een dun latjeswerk eronder, en aan de bovenkant, op de latjes weer gips plaatjes. Daarnaast, het lakwerk zorgt waarschijnlijk voor een dampdichte bedoeling, wat kan ik het beste doen om te voorkomen dat ik vocht opsluit of is dat niet nodig?

Forum
https://tweakers.net/ext/f/9hi974km2NOcyktz4pt39Dzb/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/RvJ9Dkaipz0BvU0Gwm58dmWW/thumb.jpg

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite

• -DarkShadow-
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Betimmering weghalen, isoleren met de juiste ventilatie en folies, nieuwe betimmering of gips aanbrengen.

Wij zoeken een PHP developer
Soldeerstations
Labvoeding

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 17:13
-DarkShadow- schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:27:
Betimmering weghalen, isoleren met de juiste ventilatie en folies, nieuwe betimmering of gips aanbrengen.
Als ik het dakbeschot weghaal, zie ik pannen, denk ik. Als ik daar folie wil aanbrengen moet ik het hele dak vervangen.....ik weet niet of dit echt super handig advies is :+ Of denk dat je het echt betimmering is en geen dakbeschot?

bonzz.netninja wijzigde deze reactie 19-12-2018 14:33 (7%)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite

• Rob-T6
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:42
Die schrootjes zijn niet het echte dakbeschot hoop ik....
Zou zeer apart zijn.

De rommel op de eerste foto bij de naden lijk echt iets van de verf in ieder geval.

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:05

vso

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

je kan het beter goed doen, het extra werk is op de langere termijn geruststellender dan nu "prutswerk".
misschien dat je de schrootjes nog netjes weg kan halen en via 2de hands aan kan bieden ..

zoals je min of meer al aangeeft vocht moet wel van binnen naar buiten, overgens dampdicht moet je wel mee opletten. Dampremmend is aan de warme zijde en damp open aan de koude zijde (kant van de dakpan).

Je condensatie is overgens een mogelijk andere oorzaak.. is de ventilatie wel goed en is er niet een andere oorzaak van het verhoogde vocht niveau ? bv lekkage / natte huidige isolatie of andere geneuzel. Dus volg het advies op
-DarkShadow- schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:27:

http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Weet je zeker dat dit het dakbeschot is of dat het eerdere aftimmering is? Condens is ook een gevolg van matige ventilatie.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True