HDMI van A naar B zonder nieuwe kabel - Powerline?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
In mijn nieuwe woning wil ik mijn beamer ophangen in het midden van het plafond zonder zichtbare kabels. De stroom komt van een ex-lampaansluiting aldaar. Allemaal goed en wel, maar er moet ook nog data richting die beamer. De oplossing lag voor de hand: wireless HDMI. Blijkbaar is dat toch zo eenduidig, aangezien ik op het internet apparaten in twee extremen vind: heel goedkoop en heel duur. Ik ga er van uit dat de goedkope versie het bestaande wifi netwerk gebruikt en de dure zijn eigen kanaal gebruikt. Echt duidelijk is het niet en zoveel mensen lijken er geen ervaring mee te hebben.

Omdat ik al op een aantal moeilijk te bereiken plaatsen in mijn woning ethernet over power gebruik dacht ik: "waarom geen HDMI naar ethernet omvormer kopen?" maar ik weet niet of dat in praktijk werkt.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Na een week kan ik dit topic wel eens een schopje geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 00:20
Heb geen antwoord op.je vraag maar ethernet naar hdmi gaat niet werken gezien je alleen een stroom aansluiting tot je beschikking heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:41
YellowOnline schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:49:
Omdat ik al op een aantal moeilijk te bereiken plaatsen in mijn woning ethernet over power gebruik dacht ik: "waarom geen HDMI naar ethernet omvormer kopen?" maar ik weet niet of dat in praktijk werkt.
Als je hierbij doelt op de goedkope HDMI verlengers die gebruik maken van een UTP kabel dan zijn dit géén HDMI naar Ethernet converters. Ze voeren enkel het HDMI signaal over standaard UTP bekabeling. Ze werken bijvoorbeeld ook niet via netwerk switches e.d., enkel via een directe UTP verbinding. Als je het signaal daadwerkelijk wil vervoeren via een netwerk zoek je een HDMI over IP extender, maar die zijn vaak een stuk duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 15:49

-36-

Trust me. I'm an amateur

Afhankelijk van je gebruik en overige hardware zou ik eerder naar een miracast, chromecast of dlnaspeler kijken. Bij mijn weten zit het prijsverschil niet in wifi-direct mogelijkheden maar vooral in verschil in de beschikbare bandbreedte / streamkwaliteit. Grote kans dat je met zo'n chinese miracast-stick enkel flink gecomprimeerde streams kan ontvangen.

[ Voor 19% gewijzigd door -36- op 26-12-2018 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
-36- schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:08:
Afhankelijk van je gebruik en overige hardware zou ik eerder naar een miracast, chromecast of dlnaspeler kijken. Bij mijn weten zit het prijsverschil niet in wifi-direct mogelijkheden maar vooral in verschil in de beschikbare bandbreedte / streamkwaliteit. Grote kans dat je met zo'n chinese miracast-stick enkel flink gecomprimeerde streams kan ontvangen.
Die oplossing is de goedkoopste maar ook de minst polyvalente en bovendien struikelen die dingen constant over DRM zoals gebruikt door Netflix en Amazon. Ik moet het aan mijn digibete vrouw kunnen verkopen trouwens.
Nielson schreef op woensdag 26 december 2018 @ 23:01:
[...]
Als je hierbij doelt op de goedkope HDMI verlengers die gebruik maken van een UTP kabel dan zijn dit géén HDMI naar Ethernet converters. Ze voeren enkel het HDMI signaal over standaard UTP bekabeling. Ze werken bijvoorbeeld ook niet via netwerk switches e.d., enkel via een directe UTP verbinding. Als je het signaal daadwerkelijk wil vervoeren via een netwerk zoek je een HDMI over IP extender, maar die zijn vaak een stuk duurder.
Dat is de informatie die ik nodig had, dankuwel. Ik heb de Optoma WHD200 gekoch dan, een wireless systeem als Amazon Warehouse Deal voor €150 i.p.v. €225. De beamer is ook Optoma dus dat past.

[ Voor 31% gewijzigd door YellowOnline op 26-12-2018 23:43 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is een kabelgoot tegen het plafond niet de allergoedkoopste oplossing?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1