Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vreemde radiatorknop vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ampix
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-04 19:59
Mijn vraag
Ik ben in ons studentenhuis van 100 jaar oud alle radiatorknoppen aan het vervangen door slimme radiatorknoppen van tado (deze: https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_api_i_2JJgCbJB0WT8P). Een van de radiatorknoppen is echter alleen een soort pinnetje, en ik weet dus niet wat ik hiermee moet. Met het pinnetje is de temperatuur gewoon te regelen: je moet alleen heel veel rondjes draaien en hij gaat heel zwaar.

Het probleem is dus dat het Tado systeem uitgaat van zo’n pinnetje wat je in kan drukken, en is hier dus niet op aan te sluiten. Kent iemand dit systeem? Kan ik dit zelf oplossen of moet een loodgieter deze ‘knop’ komen vervangen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het is zo’n grote ouderwetse verwarming, met dus een onbekende ‘knop’

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gegoogled naar ouderwetse/vreemde radiatorknoppen maar ik heb niks gevonden wat hierop lijkt.

Ampix wijzigde deze reactie 19-12-2018 13:39 (16%)

Beste antwoord (via Ampix op 21-12-2018 00:12)

• Xaero
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:29
Dit is volgens mij een ouderwetse radiatorkraan die je inderdaad open/dicht draait.
Volgens mij moet je met een thermostatische radiatorkraan aan de gang die deze kraan vervangt.
Zoiets: https://www.warmteservice...raan-recht-1-2/p/44156205

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:29
Dit is volgens mij een ouderwetse radiatorkraan die je inderdaad open/dicht draait.
Volgens mij moet je met een thermostatische radiatorkraan aan de gang die deze kraan vervangt.
Zoiets: https://www.warmteservice...raan-recht-1-2/p/44156205

• Lollercopter
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23-04 12:09
Dat is inderdaad gewoon een normale afsluiter waarvan het draaiwieltje eraf is gevallen. Het is dus geen thermostaat kraan maar een handmatig open/dicht afsluiter.

Je zal de gehele afsluiter eruit moeten halen en een thermostaat kraan terug monteren voordat je dat Tado systeem werkend gaat krijgen.

Lollercopter wijzigde deze reactie 19-12-2018 15:11 (14%)

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08:43
Je zou ook kunnen kijken of er een thermostatisch binnenwerkje beschikbaar is voor deze kraan, dan is het minder werk al moet je het systeem nog steeds leegmaken voor je dat doet. Maar de schroefdraad lijkt al aardig beschadigd dus beter vervang je de hele kraan waarschijnlijk.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True