Ik ben op zoek naar een nieuwe game monitor. Voordien gamede ik op een laptop 17", dus nu ben ik blij over te gaan schakelen naar een groter scherm. Alle schermen hieronder zijn minsten 144Hz, 1ms reactietijd, ongebogen, 1440 en onder 500 euro.
Ik heb verschillende schermen op het oog voor 24":
- pricewatch: Dell S2417DG Zwart
- pricewatch: AOC AGON AG241QX Rood, Zwart
- pricewatch: AOC AGON AG241QG Rood, Zwart (al vind ik 90euro meer voor 21 Hz wel veel)
en voor 27":
- pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart
- pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood
Eigenlijk zat ik met een 27" in gedachten. Omdat voor min of meer dezelfde prijs (buiten die van 350 van AOC) een 27" kan kopen ipv 24". Groter is beter leek me voor fps.
Toen kwam ik echter in de winkel aan en keek naar de 27" schermen en dacht "da's toch echt wel groot, je kan alles niet meer in één oogopslag zien". Gevolg: nu hel ik weer over naar 24", ook al vind ik het balen dat de monitor die ik eigenlijk wou kopen (de 24" van dell) duurder is dan verschillende goeie 27" modellen.
Bijgevolg mijn vraag: wie heeft er ervaring met fps gamen op 27" en hoe is het?
Algemene opmerkingen over deze of vergelijkbare 24/27" schermen zijn ook steeds welkom.
Ik heb verschillende schermen op het oog voor 24":
- pricewatch: Dell S2417DG Zwart
- pricewatch: AOC AGON AG241QX Rood, Zwart
- pricewatch: AOC AGON AG241QG Rood, Zwart (al vind ik 90euro meer voor 21 Hz wel veel)
en voor 27":
- pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart
- pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood
Eigenlijk zat ik met een 27" in gedachten. Omdat voor min of meer dezelfde prijs (buiten die van 350 van AOC) een 27" kan kopen ipv 24". Groter is beter leek me voor fps.
Toen kwam ik echter in de winkel aan en keek naar de 27" schermen en dacht "da's toch echt wel groot, je kan alles niet meer in één oogopslag zien". Gevolg: nu hel ik weer over naar 24", ook al vind ik het balen dat de monitor die ik eigenlijk wou kopen (de 24" van dell) duurder is dan verschillende goeie 27" modellen.
Bijgevolg mijn vraag: wie heeft er ervaring met fps gamen op 27" en hoe is het?
Algemene opmerkingen over deze of vergelijkbare 24/27" schermen zijn ook steeds welkom.