Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

24 of 27 inch scherm voor fps

Pagina: 1
Acties:

• Asateo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-07 13:54
Ik ben op zoek naar een nieuwe game monitor. Voordien gamede ik op een laptop 17", dus nu ben ik blij over te gaan schakelen naar een groter scherm. Alle schermen hieronder zijn minsten 144Hz, 1ms reactietijd, ongebogen, 1440 en onder 500 euro.

Ik heb verschillende schermen op het oog voor 24":
- pricewatch: Dell S2417DG Zwart
- pricewatch: AOC AGON AG241QX Rood, Zwart
- pricewatch: AOC AGON AG241QG Rood, Zwart (al vind ik 90euro meer voor 21 Hz wel veel)

en voor 27":
- pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart
- pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood

Eigenlijk zat ik met een 27" in gedachten. Omdat voor min of meer dezelfde prijs (buiten die van 350 van AOC) een 27" kan kopen ipv 24". Groter is beter leek me voor fps.
Toen kwam ik echter in de winkel aan en keek naar de 27" schermen en dacht "da's toch echt wel groot, je kan alles niet meer in één oogopslag zien". Gevolg: nu hel ik weer over naar 24", ook al vind ik het balen dat de monitor die ik eigenlijk wou kopen (de 24" van dell) duurder is dan verschillende goeie 27" modellen.

Bijgevolg mijn vraag: wie heeft er ervaring met fps gamen op 27" en hoe is het?

Algemene opmerkingen over deze of vergelijkbare 24/27" schermen zijn ook steeds welkom.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:49
Speel nu op een 27" (fortnite / americas army) en dit gaat prima. Scherm staat denk ik op een 60 cm van bureau rand.

Schermgroote en of het prettig is hangt met name af van de afstand tussen jou en het scherm en persoonlijke voorkeur.
https://nl.hardware.info/...lie-van-uw-scherm.222488/

Heb nog een tijdje op 32 inch gespeeld po bureau, dat vond ik wel te groot.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-11 09:56
Ik zat vorige maand met hetzelfde dilemma! Ik heb uiteindelijk deze gekocht:

pricewatch: Samsung LC27JG50QQU Zilver

Ik heb deze 1 op 1 vergeleken met de AOC AG271QX (kon ze voor nagenoeg dezelfde prijs kopen) en mijn voorkeur ging echt uit naar de Samsung icm VA paneel, 4ms en curved. Voor BF5 en andere shooters echt prima en ik zag haast het verschil niet met 1ms.

Het klinkt 4x zo traag, maar als je ze in de praktijktest is het amper te zien.

• Cyriel85
StealthyPeanut schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:16:
Ik zat vorige maand met hetzelfde dilemma! Ik heb uiteindelijk deze gekocht:

Ik heb deze 1 op 1 vergeleken met de AOC AG271QX (kon ze voor nagenoeg dezelfde prijs kopen) en mijn voorkeur ging echt uit naar de Samsung icm VA paneel, 4ms en curved. Voor BF5 en andere shooters echt prima en ik zag haast het verschil niet met 1ms.

Het klinkt 4x zo traag, maar als je ze in de praktijktest is het amper te zien.
Heeft dat scherm (omdat het VA is) geen last van lichte ghosting? Als het echt 100% voor gaming shooters is zou ik voor de TN panelen gaan in die pricerange.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• Cyriel85
Asateo schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:30:

- pricewatch: AOC AGON AG241QX Rood, Zwart
- pricewatch: AOC AGON AG241QG Rood, Zwart (al vind ik 90euro meer voor 21 Hz wel veel)

Algemene opmerkingen over deze of vergelijkbare 24/27" schermen zijn ook steeds welkom.
dat verschil in prijs is Freesync (AMD/ATI) vs Gsync (Nvidia)

Ligt dus aan welke grafische kaart je hebt welke de beste keuze is. is geen verschil in Hz volgens mij?

• Asateo
StealthyPeanut schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:16:

Dat is iets om me eens in te verdiepen. Ik ging automatisch naar TN panelen voor fps.
Cyriel85 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:39:
Speel nu op een 27" (fortnite / americas army) en dit gaat prima. Scherm staat denk ik op een 60 cm van bureau rand.

Schermgroote en of het prettig is hangt met name af van de afstand tussen jou en het scherm en persoonlijke voorkeur.
https://nl.hardware.info/...lie-van-uw-scherm.222488/
Oke, bedankt, dat ga ik ook eens doornemen. Binnenkort verhuis ik misschien, dus ik wacht zoiezo nog met men aankoop tot ik gesettled ben. Dus kijken hoeveel plaats ik heb.
Cyriel85 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:30:
[...]

dat verschil in prijs is Freesync (AMD/ATI) vs Gsync (Nvidia)

Ligt dus aan welke grafische kaart je hebt welke de beste keuze is. is geen verschil in Hz volgens mij?
Oke, inderdaad, nagekeken en het is de Gsync die het duurder maakt. Aangezien ik wss Nvdia ga is de keuze gemaakt. Er is wel een hz verschil. Die met freesync is 144 die met Gsync is 165hz.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
Jaartje geleden zat ik met zelfde vraag. Ik heb toen gekozen voor de AOC AG271QX die jezelf ook al op het oog had. Ik ben er echt enorm tevreden mee, speel voornamelijk ook FPS en heb ook echt nog geen klachten gehad, toen ik onderzoek deed was het deze review van Foritain die de keuze heeft bepaald voor mij.

productreview: AOC AG271QX Zwart, Rood review door Foritain

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:02
Ik speel zelf veel fps games en zit op een 32inch asus rog. Ik kwam van een 34" ultra wide maar dat beviel niet. 32 vindt ik heerlijk.

Voor me race sim heb ik 4x 27" ook wel redelijk maar liever voor normale games toch de 32 inch lekker ruim beeld

• Asateo
Albinoraptor schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:54:
Jaartje geleden zat ik met zelfde vraag. Ik heb toen gekozen voor de AOC AG271QX die jezelf ook al op het oog had. Ik ben er echt enorm tevreden mee, speel voornamelijk ook FPS en heb ook echt nog geen klachten gehad, toen ik onderzoek deed was het deze review van Foritain die de keuze heeft bepaald voor mij.

productreview: AOC AG271QX Zwart, Rood review door Foritain
Da's inderdaad een interessant scherm. Het enige wat ik me afvraag is of (indien je een nvidia graphische kaart hebt) je geen last hebt van screen tearing? Ik speel voornamelijk PUBG en tenzij ik een rtx 2080 TI koop (wat er niet direct inzit) zal ik onder de 144 fps spelen.

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:41
Verschil tussen 24 inch en 27 inch is behoorlijk. Het ligt er een beetje aan hoe fanatiek je bent en welke games je speelt. De pro's spelen meestal wel op 24 inch omdat de actie zich dan centraal voor hun gezicht afspeelt. Voor de games met hoog tempo zou ik zeker voor 24 gaan. CS GO, Quake, COD etc.

Je geeft zelf aan dat het voornamelijk om PUBG gaat. Door het trage(re) tempo en de open wereld zou 27 misschien beter tot zijn recht komen. Dan heb je een wat meer ruimtelijk gevoel en spot je enemies mogelijk makkelijker.

Verder is Gsync wel mooi meegenomen in PUBG. De framerate in die engine vind ik vaak wel erg varieren.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:50
@Asateo Ik verplaats deze naar het juiste subform. Lees hier aub de stickies door voor de post richtlijnen!

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1