Mijn computer geeft sinds een paar dagen bij het opstarten een zwart scherm, zelfs voordat de bios nog weergeven wordt. De computer is al wel bijna 6 jaar oud, dus ik sluit niet uit dat hij het gewoon begeven heeft, maar ben benieuwd of ik er kan achter komen waarom hij niet meer start zodat ik:
Als het goed is is nu alleen de voeding, de power button en CPU nog aangesloten op het moederbord. Het beeld is met DVI-D en VGA aangesloten op mijn monitor, als ik het met mijn laptop test werken de kabels en monitor prima.
Wat nu gebruikt wordt is:
Moederbord - ASRock B75 Pro3-M
CPU - Intel i5 3570k
Voeding - XFX Pro550W
Ik heb dus al verwijderd:
DVD-brander
SSD
HardDisk
Grafische kaart
2x RAM
Alle USB poorten
Mic/Koptelefoon
Alvast bedankt
Edit: De CPU-Fan begint wel te draaien en het moederbord geeft een geluidje, maar verder gebeurt niks.
- Misschien alsnog het probleem kan verhelpen.
- Kan overwegen een onderdeel te vervangen in plaats van een nieuwe computer te kopen.
Als het goed is is nu alleen de voeding, de power button en CPU nog aangesloten op het moederbord. Het beeld is met DVI-D en VGA aangesloten op mijn monitor, als ik het met mijn laptop test werken de kabels en monitor prima.
Wat nu gebruikt wordt is:
Moederbord - ASRock B75 Pro3-M
CPU - Intel i5 3570k
Voeding - XFX Pro550W
Ik heb dus al verwijderd:
DVD-brander
SSD
HardDisk
Grafische kaart
2x RAM
Alle USB poorten
Mic/Koptelefoon
Alvast bedankt
Edit: De CPU-Fan begint wel te draaien en het moederbord geeft een geluidje, maar verder gebeurt niks.
[ Voor 4% gewijzigd door Sarkci op 19-12-2018 12:17 ]