Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise79
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-10-2022
Hoi Experts,

Ik ben bezig met installatie van een NZXT Kraken X62 in mijn Fractal Design Define R6 Black en loop nu tegen het volgende aan:

1. Klopt het dat er geen koelpasta bij zat en bij hoeft bij het plaatsen van de koeler op de processor?

2. De fans kunnen aan de bovenkant of aan de voorkant van de behuizing. In de voorkant zitten al 2 fans.
Wat is de beste plek om het te installeren?
3. En de Fans aan de binnenkant of buitenkant? (direct of indirect?)
4. Mocht beste plek aan de voorkant zijn, hoe is dit dan het beste te doen?(direct of indirect?) Moeten de fans die er al zitten er dan uit?

Ik bouw gemiddeld eens per 2 jaar een pc, meestal geen problemen, maar de waterkoeling is nieuw voor me.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Als je het bescherm folie van het pomphuis trekt, zie je gelijk de reeds aanwezige koelpasta zitten.

En bij de meeste AIO builds plaatsen ze de radiator boven met de fans eronder zo pers je gelijk de warme lucht de case uit.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise79
Dan neem ik aan dat je de bovenkant open moet laten? Er zit een plaat op die er af te halen is.
Aan de voorkant lijkt het erop dat aan de zijkant openingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57
Je x62: top exhaust, waarbij de fans idd onderin hangen en de lucht naar buiten persen. Er zit op 't koelblok van je x62 een grijs laagje koelpasta. Zit dat er niet (lijkt me sterk, of 't is een 2e hands) dan moet je een druppel koelpasta in 't midden van je cpu doen. Koop een tube thermal grizzly kryonaut pasta, dies goed!

Als je 't aan de voorkant doet dan moeten die fans er idd uit. Aan voorkant zou ik je x62 fans dan wel direct koele lucht van buiten laten aanzuigen dus intake ipv exhaust.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise79
Heb ze aan bovenkant gemount (fans onder). Alleen DVD speler paste niet meer maar dan kan ik mee leven.

Alles werkt prima, nu eens zien wat ik er uit kan halen.

Bedankt voor de tips.