beitel sloophamer breekt bij smeervloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-06 09:57
Mijn vraag

13kg sloophamer gehuurd om 30m2 smeervloer te verwijderen 8cm dik. Er zit vloerverwarming in vast aan ijzernet en dit mag er ook uit. In badkamer gedeelte (10m2) ligt er ook nog een ijzer aardingsnet in.

Na een uurtje werken breekt me de platte beitel af. Waar ligt dit aan? Te lang gebruik of verkeerde techniek.

Nu ga ik achterwaarts de tegel los breken en dan de cement proberen los te hakken. Maar echt grote brokken lukt niet. De beitel is denk ik gebroken door te recht door de tegel heen te gaan?

Iemand tips hoe ik de volgende beitel niet vernaggel? Misschien juist vanuit het al gekapte gedeelte naar de nog liggende tegels toe werken?
Schuiner houden? (erg zwaar bij dit gewicht sloophamer)

Beste antwoord (via trekker22 op 19-12-2018 13:13)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als de beitel breekt heb je een slechte beitel of je moet wel heel gek met het apparaat doen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Wat breekt? De punt of de schacht of de aansluiting.

Volgens mij gebruik je plat voor alleen tegens, en een dikke puntbeitel voor dekvloer etc.

Tenminste de kango hier gebruik ik om de betonnen binnenplaats te slopen met een dikke zwarte punt beitel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als de beitel breekt heb je een slechte beitel of je moet wel heel gek met het apparaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Onderaan net boven de beitel. Beitel was ook wel erg heet😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ding kan gewoon "op" zijn natuurlijk. Of het was gewoon slechte kwaliteit. Met iedere sloophamer en beitel waar ik mee heb gewerkt ben ik niet voorzichtig mee geweest en heb de beitel op alle manieren misbruikt zonder ook maar ergens op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Komt misschien door de dikke keramische bad tegel? Bleef ook vonken afspringen bij er door heen gaan.

Deze er misschien eerst schuin afwippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Die beitels worden behoorlijk heet. Wat je in ieder geval niet moet doen is hem tussendoor koelen met water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Kan ik met een brede beitel van 50mm wel rechts in midden door tegel heen om open te breken. Of moet dat allemaal schuin?

Beitel was zeker heet maar niet gekoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
trekker22 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:42:
Kan ik met een brede beitel van 50mm wel rechts in midden door tegel heen om open te breken. Of moet dat allemaal schuin?

Beitel was zeker heet maar niet gekoeld.
Als ik tegels sloop doe ik dat altijd onder de tegel en niet op de tegel.

De eerste tegel bik ik er zelf uit, daarna verder met de sloophamer onder de tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 11:45
Kan me niet voorstellen dat je dit zelf hebt veroorzaakt. Die dingen kunnen enorm veel geweld aan. Terug naar de verhuurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Vorkie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:42:
[...]

Als ik tegels sloop doe ik dat altijd onder de tegel en niet op de tegel.

De eerste tegel bik ik er zelf uit, daarna verder met de sloophamer onder de tegels.
Dus doe je in 2 rondes, eerst de tegel en daarna de smeervloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
KReeg gewoon zonder vragen nieuwe beitel mee👍🏻😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Prima

Weer een platte? Ik pak meestal en puntbeitel en rag gewoon door tegel en vloer heen... Iets met grote stappen snel thuis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb hier eerste de vrij dikke natuursteentegels d''r af gerammeld en toen de cementdekvloer dr uit door de beitel steeds op een centimeter of 10 van de rand te zetten. De brokken breken dan af in de richting waar de vloer al weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:43
Ik heb een beitel die licht gebogen is. Zo gaan de tegels er snel uit en in ronde twee kan je met een puntbeitel de dekvloer te lijf?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Alleen platte helaas. Vader ging hem wisselen.

De beitel staat ook niet haaks op de machine, kan dat een probleem zijn? Die kan ik niet verzetten.

Het is een Duss pk300a

EDIt. Tegelzetter gebeld en hij vond een beitel van 50mm ook wel erg breed.

[ Voor 25% gewijzigd door trekker22 op 19-12-2018 14:07 ]

Pagina: 1