Toon posts:

Linux mandrake 8.0

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
nadat ik al die screenshot's van linux zag, dacht ik laat ik ook ff linux op mij pc zetten :P
maarals ik aan het installeren ben blijft hij hangen bij het installeren van X-windows :(
staat heletijd van even geduld, maar dat even geduld moet toch na een half uur afgelopen zijn :?
ik kreeg in begin wel melding dat mij systeem niet genoeg bronnen had dat als zoiets gebeurde de installatie in text modus moest doen, maar blijft even vrolijk weer hangen bij x-windows :(
waar ligt dit nou aan, ik heb wel een voodoo2 met een 4mb trident kaartje enzo ligt het daaraan :?

Verwijderd

Dat moet ruim voldoende zijn om linux te draaien,. ook in de grafische installatie.

Hoeveel RAM heb je? En heb je text-mode installatie ('linux text') al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 16:06 schreef beelzebubu het volgende:
Dat moet ruim voldoende zijn om linux te draaien,. ook in de grafische installatie.

Hoeveel RAM heb je? En heb je text-mode installatie ('linux text') al geprobeerd?
heb niet zoveel ram
4 sim kaartjes van ongeveer 40 mb ram (zoiets stond in statbar dan )
en dat text modus heb ik ook al geprobeerd maakt niets uit :( :'(

Verwijderd

4x40 niet zoveel? Tsjonge wat een windows mentaliteit. Je hebt meer dan in welke computer dan ook hier in mijn huis zit en hier runt alles perfect. >:)

Haal die voodoo er eens uit en probeer nogmaals (alhoewel hier ook voodoo in een compu zit en die doet het ook perfect)... :)

Wat voor hardware heb je precies?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 19:57 schreef beelzebubu het volgende:
4x40 niet zoveel? Tsjonge wat een windows mentaliteit. Je hebt meer dan in welke computer dan ook hier in mijn huis zit en hier runt alles perfect. >:)

Haal die voodoo er eens uit en probeer nogmaals (alhoewel hier ook voodoo in een compu zit en die doet het ook perfect)... :)

Wat voor hardware heb je precies?
euhm ik bedoelde 4 vage simm kaartjes en al die vage simm kaartjes bijelkaar is dacht ik ongeveer ( weet ff niet meer precies )40MB ( was gewoon voor de lol mij tweede computer waar net aq enzo op kon voor netwerk :) , nu wil ik er linux mandrake erbij (bij winme) opzetten ( om linux te leren ) maar dat is een beetje aan het mislukken :( )
maar er zit een
amd-k6 300 mhz in en het heeft een pentium moederbord
maar ik zal het eens zonder die voodoo2 proberen dan

Verwijderd

Topicstarter
het heeft trouwens precies:
49152k ok
:)

Verwijderd

Topicstarter
voodoo eruit halen heeft opok geen zin :'(

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55
Welke X server probeerde je te installeren, 4.0.3 of 3.3.6?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 21:33 schreef Pc123 het volgende:
Welke X server probeerde je te installeren, 4.0.3 of 3.3.6?
ik had gewoon een keer twee van die mandrake iso's gedownload en gebrand weet verder niet wat het allemaal is hehe, maar ik denk de oudste want ik had meteen ongeveer toen ik op tweakers zag dat linux mandrake uitwas die twee iso'n van zo'n vage franse ftp server gedownload

Verwijderd

Topicstarter
lama hangen
heb nu redhat linux en die doet het gewoon :)

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Mocht je toch nog ipv Red Hat Mandrake gaan gebruiken dan moet je eens een proberen niet KDE of Gnome te installeren. Scheelt nogal wat geheugen en bij mij werkt het dan prima op een 32 mb systeem! Ik kan je overigens aanraden Mandrake te gebruiken als newbie, is nog wat makkelijker en de install is standaard nogal wat completer. Kun je daarna altijd nog op Red Hat of iets dergelijks overstappen....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 00:17 schreef x-wolf het volgende:
Mocht je toch nog ipv Red Hat Mandrake gaan gebruiken dan moet je eens een proberen niet KDE of Gnome te installeren. Scheelt nogal wat geheugen en bij mij werkt het dan prima op een 32 mb systeem! Ik kan je overigens aanraden Mandrake te gebruiken als newbie, is nog wat makkelijker en de install is standaard nogal wat completer. Kun je daarna altijd nog op Red Hat of iets dergelijks overstappen....
ok bedankt heb redhat er toch weer afgehaalt want ik wist dat het moeilijk zou worden, maar als ik al niet eens resolutie enzo kan veranderenn :(, zal het dan ff proberen zonder gnome dan, maar kan ik het er dan later dat er nogwel opzetten of kan dat ook niet :?

• x-wolf
ja dat kan zonder problemen met rpm. Ik kan je trouwens wel aanraden om naast X met de console te leren werken. In het begin lukte mij dat ook niet maar de console geeft gewoon een hoop meer mogelijkheden. Voor alles dat je nog niet in de console kunt kun je dan prima X gebruiken (en tekstverwerking en films kijken enz. is natuurlijk het relaxed in X)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 17:27 schreef x-wolf het volgende:
ja dat kan zonder problemen met rpm. Ik kan je trouwens wel aanraden om naast X met de console te leren werken. In het begin lukte mij dat ook niet maar de console geeft gewoon een hoop meer mogelijkheden. Voor alles dat je nog niet in de console kunt kun je dan prima X gebruiken (en tekstverwerking en films kijken enz. is natuurlijk het relaxed in X)
zal het eens proberen, eerst ff dat mandrake erop proberen te krijgen dan, dat console is ongeveer zelfde als dos ofniet :?

• x-wolf
mmm, als je bedoelt dat je idd moet typen ipv muisklikken, ja dan wel. Verder toch echt wel anders. Dos kan geen Daemons starten, althans voor zover ik weet, Linux uiteraard wel. Probeer eerst eens een terminal in X, dan kun je altijd dat windowtje wegklikken als je er niet uit komt!

• x-wolf
Mocht je nog andere vragen hebben, ik ben zelf ook nog half Mandrake newbie maar ICQ maar, dan wil ik je graag proberen te helpen. Kan ik ook wat van leren :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 17:36 schreef x-wolf het volgende:
mmm, als je bedoelt dat je idd moet typen ipv muisklikken, ja dan wel. Verder toch echt wel anders. Dos kan geen Daemons starten, althans voor zover ik weet, Linux uiteraard wel. Probeer eerst eens een terminal in X, dan kun je altijd dat windowtje wegklikken als je er niet uit komt!
ooh
haha
meen ik ff geleerd te zijn is het fout (8>
naja hij is nu iniedergeval bezig met installeren heb ik nu zonder gnome gedaan en andere desktop tools alleen kde ff kijken wat die doet dan

• x-wolf
oeps, KDE is misschien nog wel zwaarder dan Gnome. Op mijn 32 mb systeem was dit echt heeeeeeeel langzaam. Je kunt beter IceWM (of zoiets) nemen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 17:44 schreef x-wolf het volgende:
oeps, KDE is misschien nog wel zwaarder dan Gnome. Op mijn 32 mb systeem was dit echt heeeeeeeel langzaam. Je kunt beter IceWM (of zoiets) nemen
wat moet ik nu doen dan alleen gnome?
kde blijft die ook hangen ja :r :'(

Verwijderd

Is je cd wel in orde?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 20:19 schreef Prankster het volgende:
Is je cd wel in orde?
begon ik ook al aan tew twijfelen is wel een 74 minuten cd en onder het branden kwam er wel een vage foutmelding van nero, ik probeer dadelijk die cd ff uit op andere pc ff kijken dan
Pagina: 1