Nieuwe pc build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kevinvh85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-03-2025
Beste allen,

Het is dus van mei 2015 geleden sinds mijn aller eerste build tevens ook men laatste,
nu zijn we eind 2018 en is het tijd voor een nieuwe build met (zonder arrogant te klinken) geen budgettaire belemmeringen.

daarom graag wat advies rondom mijn nieuwe build voorlopig heb ik dit op het oog;

Intel Core i9-9900K Boxed

Asus ROG Maximus IX Code

Corsair Hydro H115i RGB Platinum

Kingston 64GB 2666MHz DDR4 Kit

be quiet! Dark Power Pro 11 1200W

Is dit allemaal compatibel? en dus zoek ik bij deze ook nog een goeie ssd en een mooie case (met window) om alles er netjes in kwijt te kunnen.

Ik hoor het graag! :)

Beste antwoord (via kevinvh85 op 19-12-2018 13:18)

• Mexlorer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-01 14:10
De Asus rog maximus IX code heeft een z270 chipset volgens mij gaat deze niet samenwerken met je Intel i9 9900k. Als case kan ik je de phanteks enthoo evolv x aanbevelen. Mooie case met 2 windows en goede cablemanagement. Verder rust mij eigenlijk nog de vraag waarom is er gekozen voor 2666 mhz? En als tip voor een ssd, ik zou er een m2 ssd in drukken. (Let er wel op dat dit op je moederbord past)

Alle reacties

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wellicht kun je dit template invullen, zodat we een veel beter beeld krijgen van wat je precies van plan bent:

Nieuw: topic templates

Ik zou ook een Moderator vragen je topic te verplaatsen naar "Complete systemen".

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Je zou het misschien beter kunnen vragen op Desktop Aankoopadvies, aangezien dat gaat over complete systemen.

:)

Acties:
  • Beste antwoord

• Mexlorer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-01 14:10
De Asus rog maximus IX code heeft een z270 chipset volgens mij gaat deze niet samenwerken met je Intel i9 9900k. Als case kan ik je de phanteks enthoo evolv x aanbevelen. Mooie case met 2 windows en goede cablemanagement. Verder rust mij eigenlijk nog de vraag waarom is er gekozen voor 2666 mhz? En als tip voor een ssd, ik zou er een m2 ssd in drukken. (Let er wel op dat dit op je moederbord past)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:11
Erg overkill voor kantoorwerk, wat YouTube kijken en browsen. En 1200w voor een systeem zonder videokaart?

• kevinvh85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-03-2025
Misschien even wat bijkomende informatie, ik maak graag timelapse en stop-motion filmpjes en dat vraagt nu al iets teveel van mijn huidige pc.

Ook ben ik niet dagelijks bezig met hardware dus als mijn gekozen ddr niet zo goed is dan volg ik de raad van kenners ook, een videokaart moet er ook in maar eerlijk gezegd ken ik daar te weinig van en is er een overaanbod waar ik gemakkelijk in verdwaal.

Dus kortom zou ik willen vertrekken vanuit een i9 proccecor met een maximaal aan ram geheugen.

Alle info is zeker welkom, nu alvast bedankt voor de reacties!
Pagina: 1