Toon posts:

Problemen met Voodoo 3 3000 in Win 2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren win 2k geinstalleerd over windows 98 heen.
Alles werkte perfect :) todat ik wilde UTen => ik kreeg toen een fout melding :( en UT opende in een scherm dat niet mogelijk is te maximaliseren. Open ik UT nou met een ander 'Video Device' bijvoorbeeld Direct3D support in plaats van 3Dfx Glide dan doet ie het wel.....alleen is de weergave dan bagger.
Dus heb ik van www.3dfx.com de nieuwste drivers voor Win 2k gehaald, maar als ik die probeer te installeren krijg ik allerlei foutmeldingen.

Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen en als dat nodig is plaats ik die foutmeldingen nog wel even , maar dat is een behoorlijk gedoe....

Alvast bedankt
Sander

Verwijderd

Topicstarter
Uhm........Help :?

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heb ook Voodoo (zie sig.) en Win2k. Nooit probs gehad.
Probeer deze eens:
http://www.voodoofiles.com/4220
Het is het beste dat je je videokaart op "Standaard VGA" instelt, reboot, dan de drivers installeert.

Ik gebruik zelf nog de laatste WHQL drivers, maar daar heb ik geen link voor.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal kijken wat ik er mee kan

Sander

Verwijderd

Topicstarter
:( :( :( :(
Nee dat werkt ook niet :(

Verwijderd

als je die error post hebben we hier altijd een extraatje om een oordeel te kunnen vellen.

Zorg ervoor dat je de laatste versie van UT hebt, laatste versie van je videodrivers voor win2k (www.3dfx.com).

En nog iets, win2000 over 98 heen installeren wordt nooit aangeraden.
Dat is nou eenmaal vragen om problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier is die foutmelding:

Error, Subsystem Vendor ID
PCI\VEN_121A&DEV_0005&SUBSYS_1037121A&REV_01

is not listed in C:\Windows\TEMP\Driver2k|voodoo3.inf file

Please Update the C:\Windows\TEMP\driver2k\voodoo3.inf file so install can procede

Verwijderd

zit die .ini nog in je temp map?
het lijkt op een probleempje met het installeren van de voodoo 3 drivers .. probeer dat eens opnieuw of haal andere.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Op maandag 13 augustus 2001 19:25 schreef kRiTz_C het volgende:
en nog iets, win2000 over 98 heen installeren wordt nooit aangeraden.
Dat is nou eenmaal vragen om problemen.
niet waar :)

ik had win2k over een ultrabrakke installatie( windows wilde niet meer starten ) van win98se geinstalleerd en het draait als een zonnetje

=edit=
ff ontopic, heb je UT meegenomen van die oude installatie? zo ja... dan zou ik UT ff opnieuw installeren, zo nee... dan weet ik het ook niet...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ik had er drivers voor goed want ik heb ook een v3 3000 KOPEN!!!! 150,-

maar ik ben dfe drivers kwijt sorry!

Verwijderd

Topicstarter
ff ontopic, heb je UT meegenomen van die oude installatie? zo ja... dan zou ik UT ff opnieuw installeren, zo nee... dan weet ik het ook niet...
Ja dat zal ik ff proberen...alleen heb ik UT niet op CD...mischien moet ik em voor de verandering maar is in de winkel kopen *D
Maar ik denk niet dat het daar aan ligt....op een een of andere manier werkt dat 3dfxGlide niet meer lekker..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 01:01 schreef kRiTz_C het volgende:
zit die .ini nog in je temp map?
het lijkt op een probleempje met het installeren van de voodoo 3 drivers .. probeer dat eens opnieuw of haal andere.
Je bedoelt waarschijnlijk het .inf file....ennuh dat staat idd gewoon in die map. Ik heb een beetje lopen lezen in dat bestandje en daar staat:
PCI\VEN_121A&DEV_0005&SUBSYS_003A121A&REV_01, \
PCI\VEN_121A&DEV_0005&SUBSYS_0037121A&REV_01, \
PCI\VEN_121A&DEV_0005&SUBSYS_0060121A&REV_01, \
PCI\VEN_121A&DEV_0005&SUBSYS_0061121A&REV_01, \
PCI\VEN_121A&DEV_0005&SUBSYS_0057121A&REV_01, \
PCI\VEN_121A&DEV_0005&SUBSYS_0036121A&REV_01
Dus die ene van die foutmelding staat er idd niet bij....zou ik die er gewoon handmatig in kunnen zetten?!? of gaat het dan fout?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

jsmmrt ik heb agp.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe wordt het ding weergeven in apparaatbeheer? Zonder fouten? (dus geen kruisje of uitroeptekentje ervoor)

Het lijkt me inderdaad ook een foute installatie en/of bagger drivers. Heb je wel de juiste drivers opgepikt? Ik zie dat er voor V3 3000 en V3 3500 verschillende drivers zijn.

Neem anders de driver van NTCompatible.com
http://www.ntcompatible.com/3dfxfaq.shtml
:)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC 20x bedankt voor je gouden tip....op NTcompatible.com stond idd de driver die ik blijkbaar nodig had maar die ik nergens anders kon vinden...

Sander

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 19 augustus 2001 20:59 schreef Aerodynamic het volgende:
BalusC 20x bedankt voor je gouden tip....op NTcompatible.com stond idd de driver die ik blijkbaar nodig had maar die ik nergens anders kon vinden...

Sander
np

:)

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde problemen als aurodynamic maar de links naar de drivers van NTCompatible werken niet meer. :'(
Kan iemand mij een nieuwe URL voor die drivers geven of ze ergens uploaden?

Please?

Verwijderd

en kan iemand ook zo aardig zijn om mij stap voor stap uitleggen hoe ik ze moet installeren want van die tekst op NT compatible snap ik niet veel (heel onduidelijk geschreven)
ik ben niet zo een computer expert maar ik wel wel graag dat mijn Voodoo3 werkt ;)

Verwijderd

Snuffel anders maar eens rond op het x3dfx forum (x3dfx.com is er volgens mij niet meer, maar het forum is gelukkig nog springlevend):

http://pub43.ezboard.com/bx3dfx

Overigens draaide mijn Voodoo5 5500 AGP als een zonnetje op Windows 2000... Met de juiste drivers...

Windows XP is helaas wat problematischer :( , maar ook daar kun je hem (in elk geval gedeeltelijk) aan de praat krijgen...

Succes, fellow 3dfx user!

Er zijn gelukkig nog believers... :+ ;)

Verwijderd

op x3dfx is niet echt veel te vinden...

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Niet veel te vinden??? :Z

www.tradealliance.nl

Verwijderd

nou, ze zeggen daar dat ik gewoon de nieuwste drivers moet downloaden maar die werken dus niet bij mij.
Pagina: 1