3d printen met archicad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben een student in de leer bij een architect en we hebben met het bedrijf een 3d printer gekocht afgelopen week. De setup van het apparaat ging pima en alles werk zoals het moet werken. Er gaat alleen wat fout als we het bestand omzetten naar een stl bestand om in Cura te zetten. Lijnen worden vervormd en vlakken worden worden vervormd (afbeelding toevoegen lukt helaas niet). Mijn vraag is of iemand weet of ik iets fout doe in mijn model, het omzetten naar een stl bestand of bij mijn instellingen van de printer?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Binnen het bedrijf werken wij met Archicad en gebruiken Ultimaker Cura om het bestand naar de Ultimaker 3 te sturen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zelf al geprobeerd om het gehele gebouw om te zetten naar een morpf en dan gebruik ik Boolean operations en dan de Union tool om alle punten met elkaar verbinden. Dit werkte wel bij een klein simpel model maar bij een complexer en groter model werkt deze methode niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
Even voor de duidelijkheid, je probeert toch niet een STL direct naar de printer sturen ?
en dat je wel Cura gebruikt om een CAD bestand om te zetten in G-code (slicen) voor de printer ?

Sommige programma's geven geen mogelijkheid om de STL nauwkeurigheid in te stellen, en dat kan rare vormen en vlakken geven.

Je kan eventueel een ander bestandsformaat proberen, zoals OBJ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:29

Rmg

Zonder plaatje is het lastig te beoordelen maar het klinkt alsof die tool geen fatsoenlijk dichte STL's kan genereren ( Hetzelfde probleem als sketchup (kan) hebben).

Je zou eens meshmixer over je stl heen kunnen gooien: YouTube: Fixing impossible STL's with Meshmixer 3.1.118 BETA dit is een goed begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Simplify3d en ook slic3r (gratis) zijn vaak beter in het repareren van stl”s dan cura. Dat kun je eens proberen aangezien het mij inderdaad ook een probleem lijkt van een incomplete mesh/stl.

En anders kun je proberen om het op te slaan ik een ander formaat (step/obj) bijvoorbeeld en dan een ander programma gebruiken om de stl te maken.

[ Voor 27% gewijzigd door zynex op 19-12-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allebei heel erg bedankt voor de snelle reactie. Ik ga aan de slag met beide opmerkingen.