Waar moet je op letten bij het kopen van een 2e scherm?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeofarnas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-01-2022
Hoi allemaal! Wie kan mij snel helpen met een korte vraag? Namelijk waar moet ik op letten bij het kopen van een 2e scherm dat gebruikt gaat worden voor side applicaties naast mijn main monitor voor het gamen?

Ik zoek een?
2e scherm voor mijn gamesetup

Wat is je budget?
Het liefst wil ik een 2e hands halen ivm het gaat om een 2e scherm.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifiek merk. Het gaat om een 24/24,5 inch scherm. het liefst zwart en verstelbaar.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het 2e scherm gaat vooral gebruikt worden voor side apps zoals: youtube, spotify, gamesheet, streamlabs, whatsap. .

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik altijd met 2 dezelfde schermen willen werken. Dan weet je zeker dat de kwaliteit hetzelfde is. Maar dat is ook omdat ik me redelijk kapot kan ergeren aan afwijkende kleuren.

Als dat je weinig uitmaakt, dan zou ik gewoon 't goedkoopste scherm pakken dat aan je eisen voldoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:13
TERW_DAN schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:05:
Persoonlijk zou ik altijd met 2 dezelfde schermen willen werken. Dan weet je zeker dat de kwaliteit hetzelfde is. Maar dat is ook omdat ik me redelijk kapot kan ergeren aan afwijkende kleuren.

Als dat je weinig uitmaakt, dan zou ik gewoon 't goedkoopste scherm pakken dat aan je eisen voldoet.
Meer nog:
Ik heb zelf nadien een scherm bijgekocht van hetzelfde type, maar komt uit een andere batch en aldus krijg ik veel kleurverschil met dezelfde kleurinstellingen op het scherm zelf.
Net vorige week nog een wat getuned met een kalibratietool maar perfect krijg je het niet. Bij de ene is wit redelijk wit, bij de andere eerder geel...

Persoonlijk zou ik ook overwegen van twee dezelfde nieuwe schermen te kopen en je oude tweedehands te verkopen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeofarnas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-01-2022
@TERW_DAN @Malantur

Dank jullie wel voor de snelle reacties!

Als je je 2e scherm gebruikt voor de side apps, maakt het dan uit of het nou 1ms reactiesnelheid heeft of 4ms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor sideapps kun je met 40ms nog prima wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactiesnelheid onbelangrijk. Let wel op dat je schermen van dezelfde helderheid koopt! En dezelfde type paneel. Liefst dezelfde schermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wat voor scherm heb je nu?
(Pricewatch linkje.)

Ik zou zoals anderen ook zeggen, voor 2 dezelfde schermen gaan. Dat werkt toch een stuk fijner.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

unezra schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:01:
Wat voor scherm heb je nu?
(Pricewatch linkje.)

Ik zou zoals anderen ook zeggen, voor 2 dezelfde schermen gaan. Dat werkt toch een stuk fijner.
En ik denk dat dat niet uitmaakt. zolang je echt een "primair" en secundair scherm hebt.
Ik heb een 22" breedbeeld, en daarnaast nog een 19" 4:3 scherm. (wat mooi uitkomt, zodat ze beide even hoog zijn)

Die 2e is echt alleen voor spotify,chat, spieksheet voor iets e.d.
(of random flintstones cartoons :P )

Ik zie echt geen meerwaarde om die 2e te te vervangen door een breedbeeld, laat staan precies hetzelfde scherm.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zou wel kijken naar een IPS scherm als je er vanaf de zijkant naar kijkt, dan heb je een stuk minder last van kleurverloop zoals je bij een TN scherm hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@heuveltje Oh, zeker, maar 2 gelijke schermen zijn meer toekomstgericht.
As in, dan kun je én een 2e scherm gebruiken voor dat doel én gamen op 2 schermen.

Sure, budget constraints, maar als dat niet mee telt: 2 (of leuker nog, 3) gelijke schermen.

Thuis werk ik vaak op 4 schermen. 3 aan mijn PC, mijn laptop er naast. Laptop doe ik dan privé dingen, PC werkdingen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1