[Vraag] Doorschakelen telefoonnummer als toestel uit staat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-07 11:23
Weten jullie of / hoe het mogelijk is om een mobiel telefoonnummer door te schakelen naar een ander nummer, waarbij de telefoontjes ook worden doorgeschakeld als het toestel uit staat?

Ik heb al met de provider (Simpel) gebeld, maar die wisten het zo snel niet.

Het doorschakelen op zich instellen is volgens mij niet zo ingewikkeld op een iPhone, maar worden daarmee telefoontjes ook doorgezet als dat toestel uitstaat?

Edit: de reden dat ik dit wil is omdat ik dit nummer niet meer gebruik, maar wel aanhoud omdat het bekend is bij bepaalde instanties, en ik daar het nummer niet gewijzigd krijg.

[ Voor 17% gewijzigd door Lesilhouette op 19-12-2018 10:04 ]

Gecertificeerd prutser!

Beste antwoord (via rens-br op 20-12-2018 09:15)

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 12:05
Als je in een iPhone een doorschakeling instelt wordt die in het netwerk geregistreerd en werkt die ook als het toestel uit staat. Heb ik zelf ook gedaan met een Simpel simkaartje dat in de automodem zit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:18
Normaal gesproken vond de doorschakeling plaats in het netwerk van de provider.

Wij gebruiken een oude GSM als doorschakeling mbt een bereikbaarheidsdienst, de oude GSM kan na het doorschakelen gewoon uit.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 12:05
Als je in een iPhone een doorschakeling instelt wordt die in het netwerk geregistreerd en werkt die ook als het toestel uit staat. Heb ik zelf ook gedaan met een Simpel simkaartje dat in de automodem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-07 11:23
Oké, ga ik dat zo doen, bedankt.

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:50
Puntje waar je wel op moet letten is dat je bij een doorgeschakelde telefoon gesprekskosten moet betalen... het aanzetten ervan kost niets, maar zodra er wordt gebeld naar het doorgeschakelde nummer dan zal dat gewoon belminuten kosten ook al ben je de ontvanger. Oftewel... je hebt punt A=de beller, punt B=doorgeschakeld toestel, punt C= het toestel waar naartoe is doorgeschakeld. A -> B = belminuten voor A... B -> C = belminuten voor B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:09
Algemene doorschakelcode voor buiten bereik/toestel uitgeschakeld is: **62*telefoonnummer# [zend]

Let erop dat jij de kosten betaalt voor het doorgeschakelde gesprek. Controleer ook even of dit uit de bundel gaat, anders kan je voor dure verrassingen komen te staan.
Pagina: 1