Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• dieplz
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 22-05 08:07
Hoi!

Ik wil binnenkort een nieuwe tv kopen en ga zeer waarschijnlijk voor de Philips 55OLED803/12. Hiervoor wil ik ook een muurbeugels kopen, echter zie ik door de vele beugels het bos niet meer.
Ik zou graag jullie feedback willen als je ervaring hebt met muurbeugel en OLED tv's.

Ik zoek een?
Een tv-/wandbeugel voor een Philips 55OLED803/12, welke draaibaar is. (Kantelbaar mag, maar hoeft niet).

Wat is je budget?
Max 300,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de TV graag plat tegen de muur hebben, omdat dit netjes oogt. Echter wil ik deze ook kunnen draaien vanaf de muur om zodoende vanuit verschillende zitplekken toch goed TV te kunnen kijken.

(Ja ik weet dat het Ambilight effect weg is als ik dit doe; ik zal ook zeer regelmatig de TV tegen de muur laten hangen om dit effect te ervaren.)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al verschillende merken gevonden die de VESA (300) standaard van de tv aankunnen. Vogel, Hama, enzovoorts.
Van heel duur Vogel's Design Mount NEXT 7345
Naar relatief goedkoper HAMA 00118634

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zie bij de meeste beugels een groot oppervlak waaraan de tv opgehangen kan worden, maar bij OLED schermen is dit oppervlak veel kleiner...
Non-OLED tv's zijn vaak aan de achterkant overal even dik, echter bij OLED is het scherm flinterdun, maar zit er aan de onderkant toch nog een verdikking waarin electronica is verwerkt.

Hieraan zou de beugel bevestigt moeten worden, echter vraag ik mij dus af of ik elke draaibare beugel kan aanschaffen die VESA 300 ondersteunt?!

En is het echt de moeite waard om een Vogel's aan te schaffen of is Hama(/of welk ander merk) ook goed genoeg?

Beste antwoord (via dieplz op 19-12-2018 14:35)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17:53

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

VESA = VESA en het is aan de fabrikant om dus het mountingpoint sterk zat te maken om een TV veilig en goed te kunnen bevestigen.

Let wel even goed op; sommige TV's hebben eigen schroeven ipv de schroeven die bij de beugel worden geleverd. Hierdoor kan de kop van de schroef te groot / klein / uitstekend zijn tov de mounting-plate op de beugel.

OnePlus 5 8/128 te koop!!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17:53

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

VESA = VESA en het is aan de fabrikant om dus het mountingpoint sterk zat te maken om een TV veilig en goed te kunnen bevestigen.

Let wel even goed op; sommige TV's hebben eigen schroeven ipv de schroeven die bij de beugel worden geleverd. Hierdoor kan de kop van de schroef te groot / klein / uitstekend zijn tov de mounting-plate op de beugel.

OnePlus 5 8/128 te koop!!

• dieplz
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 22-05 08:07
MAX3400 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:37:

Ahh thanks for the tip! En het antwoord!
Verder nog ervaring met verschillende merken?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True