Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Dit is een lastige, geen idee hoe ik dit uit ga leggen. Ik weet niet of er een naam voor is, dus ik ga mijn probleem omschrijven.

Sinds augustus heb ik een Acer Predator X34p, een mooie Ultrawide monitor met een resolutie van 3440x1440p en 120hz. Het is een IPS paneel met daarin dus de bekende IPS Glow, verder niets spannends.

Sinds een week of 2 merk ik dat het beeld ''minder scherp'' is. Als ik dicht op de monitor kijk (25cm) dan zie ik honderden horizontale lijntjes. In de eerste instantie dacht ik dat het een kleine storing was. Ik heb de monitor vervolgens op een totaal andere locatie aangesloten op een andere desktop, hier zag ik hetzelfde probleem. Door deze minuscule lijntjes zijn pixels bijna te tellen. Het zijn lijntjes die vooral over de rechter kant van het scherm lopen, pictogrammen waar de lijntjes doorheen lopen zijn niet strak, een vierkant heeft dan bijvoorbeeld door deze lijntjes wat uitloop aan de zijkanten, alsof de kleur door de lijntjes een millimeter verder doorloopt.

Het vreemde is ook dat het te zien is in het on-screen-menu om het paneel in te stellen. Hier heb je geen signaal/invoer voor nodig. Dus het ligt niet aan de kabels of de desktop die het signaal uit stuurt. Met een andere 1080p monitor heb ik hier geen last van.

Als het scherm eenmaal een uurtje aanstaat dan is het probleem vrijwel verdwenen, maar daar ga ik niet mee akkoord, een monitor moet gewoon goed werken.

Aan de hand van dit probleem en met een soortgelijke omschrijving heb ik de monitor naar het Acer Service Centre gestuurd. Daar hebben ze deze ontvangen en vervolgens ''getest'' met verschillende ''experts'', maar ze konden het probleem niet vinden. Nu heb ik zelf het idee dat ze echt niet goed genoeg hebben gekeken. Vervolgens heb ik de monitor retour ontvangen met het bericht dat ze deze van binnen hebben gereinigd. Thuis direct de monitor aangesloten op een geaard stopcontact, maar helaas ik zag direct dat het probleempje er nog steeds zit.

4 januari ga ik met de monitor langs bij Acer, ik ben benieuwd.... Het vervelende is dat ik het probleem moeilijk kan uitleggen en dat ik er geen naam voor heb. Ook is het lastig om het probleem te zien vanaf een afstandje, maar als je het eenmaal ziet, kun je er niet meer doorheen kijken....

Stel nou dat Acer zegt dat ze het probleem niet zien, en ik blijf het wel zien, hoe dan verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat ander scherm meenemen om te laten zien, en eventueel van hun verlangen dat ze een vervangend toestel hebben staan, om aan te tonen dat het daar mogeljik niet op zichtbaar is?

Het speelde voorheen blijkbaar niet, dus dat zou je dan moeten herkennen op dat vervangend toestel, toch?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58
Je hebt dit ook met een andere monitor als de Acer? Heb je het scherm al op een andere pc aangesloten gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Juist niet geeft hij toch aan, en blijkbaar pas sinds 2 weken, dus lijkt me toch in het scherm van Acer te zitten..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Nee, met andere schermen niet. Het zit in het paneel van Acer, het zit er namelijk ook als het scherm nergens op aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39

Cheezus

Luiaard

Kun je er geen foto van maken om het probleem (voor Acer) duidelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Foto maken lukt niet, heb het met mijn Sony a6500 geprobeerd, maar het is alleen te zien met het menselijk oog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39

Cheezus

Luiaard

Probeer anders je smartphone, met een macro stand kun je de subpixels zien (dus meer dan met het blote oog) dat zou toch voldoende moeten zijn om het probleem aan te tonen?
Eventueel met een testbeeld waar het probleem het duidelijkst is en een foto van zowel de linker kant (goed) als de rechter kant (met defect) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kan je de refreshrate eens op bijvoorbeeld 60 hertz zetten en kijken of het dan weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
Een foto maken lukt echt niet. De vertekening in het beeld is te groot. Op macrostand heeft ook geen nut, als je de subpixels kan zien is het te dichtbij om het probleem te herkennen. Het zijn dunne horizontale lijntjes met een soort kleurverschil, het valt echt niet vast te leggen. Ik heb alles al geprobeerd om het vast te leggen.

Terugzetten naar 60hz heeft geen zin, zoals aangegeven: het probleem zit ook in het menu van het scherm zelf zonder dat deze uberhaupt aangesloten is op een pc. De mininale hz is dan in te stellen op 100hz, maar dit veranderd niks.

[ Voor 7% gewijzigd door Fearbeek op 19-12-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Fearbeek De shop van aankoop is je aanspreekpunt voor garantie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Fearbeek
Als Bol.com bij Acer dit probleem moet neerleggen, dan komt het nooit goed. Bol.com stuurt het ook rechstreeks door namelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Fearbeek op 20-12-2018 09:35 ]

Pagina: 1