Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vloerverwarming & IR-paneel badkamer: tegelijk aansturen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Mannen,

Op dit moment staan wij op het punt de badkamer te gaan verbouwen en de keuze is daarbij gevallen op elektrische vloerverwarming d.m.v. matjes en een IR-paneel. Echter zit er bij de vloerverwarming een Z-Wave thermostaat die ik natuurlijk kan aansturen d.m.v. Domoticz bijv. straks. Maar de vloerverwarming komt ook met een aparte thermostaat.

Nu vind ik het niet wenselijk om twee aparte thermostaten te hebben hangen in zo'n relatief kleine ruimte. Kan ik beide tegelijk aansturen met één Z-Wave thermostaat? In principe zullen ze altijd tegelijk aan (en uit) staan.

Thanks!

...

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Alle reacties

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-11 08:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn van die z-wave thermostaat. Mogelijk kun je de status zien in Domoticz en op basis daarvan een schakelactor aansturen die het IR-paneel schakelt.

Wat je ook kunt doen is de thermostaat eruit donderen en je eigen regeling bouwen. Je hebt er twee schakelactoren en een multisensor voor nodig die temperatuur meet en aanwezigheid detecteert.

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:24
El_Bandito schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:25:
...
In principe zullen ze altijd tegelijk aan (en uit) staan.
Weet je dat zeker? Uit mijn ervaring kan ik je vertellen dat elektrische vloerverwarming pas na enkele uren warmte geeft. Een infrarood paneel daarentegen is binnen enkele minuten al warm.

Ik zou zelf je vloerverwarming dusdanig instellen dat deze bijvoorbeeld 's ochtends vroeg aangaat en bijvoorbeeld begin van de avond zodat je er bij het opstaan en bij het naar bed gaan er profijt van hebt. Dit kan bijvoorbeeld met een (slimme) thermostaat (zelf gebruik ik mijn elektrische vloerverwarming nooit omdat ik het een energievreter vind die voor die paar minuten warmte veel te veel kost ;w).

Voor de infrarood zou ik gewoon een handschakelaar gebruiken die je inschakelt om het moment dat je bijvoorbeeld gaat douchen.