Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc voor pennystockhandel met 4 schermen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• apparg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-12-2020
Okay, 5 jaar geleden heb ik dezelfde vraag gesteld (zie link) en toen ben ik goed geholpen.
apparg in "Waar op te letten als je 4 of meerdere schermen wil draaien"

Indertijd heb ik het systeem wat me toen werd aangeraden laten bouwen en dat heeft z,n werk redelijk goed gedaan, maar begint nu te haperen.
Omdat de hardware natuurlijk veranderd is, stel ik de vraag nog maar een keer.
Ik handel dus op de Amerikaanse beurs (OTC) en heb proefondervindelijk vastgesteld dat 4 schermen minimaal een vereiste zijn om de juiste gegevens binnen handbereik te hebben.

Nu wil ik een wat sneller en beter systeem, want met 4 schermen met real time data van de beurs er op begon het na een tijd te haperen en moest ik af en toe een restart maken.

Wat moet het doen:
Supersnel internetten.
4 schermen aansturen, zonder haperen.
Snel opstarten.
Beeldkwaliteit moet goed zijn, om m,n grafieken goed te lezen.

Beeldschermen heb ik, al zijn die niet modern, er zit bijv, geen HDMI op.

En dat is het eigenlijk wel.

Budget is redelijk ruim, maar uiteraard hou ik graag nog wat in m,n zak!

Alle tips zijn welkom!
Bijv dank.

PS: als ik iets vergeten ben te vermelden hoor ik het graag.

Alle reacties

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:33
Vorige keer ben je goed geholpen, dat is mooi! Maar wat heb je zelf al gevonden qua build?
Je geeft aan dat je vorige systeem het redelijk goed heeft gedaan. Wat bedoel je met redelijk goed? Wat is er voor verbetering vatbaar?
Niet onbelangrijk: welk merk en type scherm gebruik je nu?

[ Voor 11% gewijzigd door BvZwolle op 19-12-2018 04:58 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Budget redelijk ruim... Als ik naar een tradingroom kijk, is een budget van 10K per PC niet gek; ik ga er even vanuit dat jij dat niet te besteden hebt.

Fijn dat je schermen geen HDMI hebben maar wat dan wel? VGA? En daar wil je er 4 van aansturen? Dat kan je wel vergeten met een moderne GPU; bijna geen enkele heeft meer dan 1 VGA-aansluiting.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hoe ziet je huidige systeem er uit?
Welke componenten?

Want wellicht dat het niet nodig is je hele systeem te vervangen, hooguit componenten te vervangen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• apparg
Okay, sorry dat ik niet uitgebreid genoeg ben geweest.

ik draai nu op:
intel I3 4150 3.50ghz.
8gb ram
2x AMD radeon hd 6450

Schermen zijn een bij elkaar geraapte bende, maar met wat adapters heb ik de zaak al jaren draaiende.
Desnoods koop ik 4 nieuwe schermen met HDMI als dat nodig is, want ik wil de zaak goed hebben.

Nog even over het budget, laten we zeggen dat ik tot 1500 euro kan gaan.
Ik heb geen idee of dat voldoende is, maar er zit wat rek in desnoods.

Voornaamste eis is dat het snel werkt allemaal.

Hoop dat dit voldoende is, anders hoor ik het wel.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Die €1500 gaat denk ik wel een kleine uitdaging worden.
Alleen die 4 schermen gaan al héél rap over de €800 heen.

Ben je er niet gewoon met een SSD en een herinstallatie van je systeem, misschien 8G geheugen er bij en klaar?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59
Is 1 wat groter 4K scherm een optie? Die heeft evenveel pixels als 4x een 1080p scherm en geeft je meer vrijheid met het kiezen van de rest van het systeem. Of 2x een 1440p ultra wide? (3.55x de hoeveelheid van 1080p pixels)

€1500 zonder schermen moet wel lukken. Met schermen word dit lastig.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:06

MsG

Forumzwerver

unezra schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:06:
Die €1500 gaat denk ik wel een kleine uitdaging worden.
Alleen die 4 schermen gaan al héél rap over de €800 heen.

Ben je er niet gewoon met een SSD en een herinstallatie van je systeem, misschien 8G geheugen er bij en klaar?
Hangt er natuurlijk helemaal van af wat voor schermen je voor ogen hebt. Maar inderdaad een kleine investering in wat snelheidsdingetjes, sowieso een SSD-upgrade en allicht een iets snellere processor zou wellicht al wonderen verrichten.

Waar ondervind je exact de bottlenecks in? Het best kan je dat even meten met een loggingtool, dan zie je welk onderdeel op die momenten aan z'n max loopt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MAX3400

MAX3400

@Philip Ross strak plan om idd voor 4K te gaan. Als ik even de aanname doe dat er nu 2x2 24" staat in 1080p, kan een enkele 4K TV vanaf 47" de taken overnemen (grofweg 600 Euro).

Die is zelfs al aan te sturen met een IGP en HDMI2.0a en de goedkoopste oplossing is dan een NUC die met RAM en SSD op ongeveer 600 Euro komt.

• apparg
Laten we de schermen even buiten het budget laten, dan kom ik een eind weg met 1500 eu?

wat zou een goed systeem wezen?

Ik zou niet weten wat IGP en NUC e.d. betekend, eerlijk gezegd.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
- Die videokaarten zijn daar puur omdat je 4 monitor aansluitingen nodig had. Voor grafieken, web, TV streams en tabellen schiet je er niks mee op om die te vervangen.
- Je processor, werkgeheugen en moederbord. Volgens mij zit daar niet zo snel een bottleneck. Maar dat is misschien wel een kandidaat voor vervanging. Let dan wel op dat je iets koopt waar je 2 videokaarten in kwijt kan.
- Je monitoren. If it aint broken... don't fix it. Dat je geen HDMI enzo hebt maakt niks uit zolang je er niet op gamed ofzo. Zolang je in ieder geval tevreden bent met het formaat en de scherpte van het beeld.
- Je HDD. Je noemt niet wat je nu hebt. Maar als je nog geen SSD hebt zou ik die zeker prioriteit #1 geven. Je systeem is daarmee een stuk sneller met bestanden of programma's openen en start ook veel sneller op.

TheS4ndm4n#1919

• MAX3400

MAX3400

apparg schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:29:

wat zou een goed systeem wezen?

Ik zou niet weten wat IGP en NUC e.d. betekend, eerlijk gezegd.
Tja, daar gaan we dan al, helaas. Jij kent basistermen niet; wij zijn hier voornamelijk om mee te denken over JOUW voorstel. Het is geen opsomtopic over hoeveel systemen we tot €1500 kunnen maken; dan heb je in 2020 nog steeds niks kunnen kopen.

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 13:49
Ik zie toch nergens een eis voor 4K schermen staan. Gewone 24 inch schermen met een HDMI aansluiting zijn al voor rond de 100 euro te krijgen. 2 x een RX570 erin voor 170 euro per stuk, hou je nog erg veel geld over voor een I5 pc'tje met een SSD en een Windows licentie.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:08
Waarom dan 2x een RX 570 erin? Eén 570 stuurt probleemloos 4 monitoren aan. En waarom een RX 570? Die gaat bij een multimonitor setup 3,5x zoveel verbruiken dan met één monitor. Nee, dan beter een nVidia.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:23
Ik vraag me een beetje de wens/noodzaak voor nieuwbouw af eigenlijk. Bijvoorbeeld iets zoals dit erin.
V&A aangeboden: Omni's CPU Circus™ - Core i7-4790 mét garantie
icm met nog extra ram met beetje degelijk videokaart ben je in mijn ogen al klaar. (Zelf run ik een 3x monitor setup met een 1050 zonder enige issues.)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:08
Waarom zou je een gebruikte cpu voor 200 kopen als je een nieuwe voor 150 hebt?

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:11
Uszka schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:25:
Waarom zou je een gebruikte cpu voor 200 kopen als je een nieuwe voor 150 hebt?
150 voor processor moederbod en RAM?
Pagina: 1