waarom verschil in prijs tussen Iiyama en phlips?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
als ik de A702ht en de 107p-20 vergelijk, dan zie ik niet echt verschillen, kan iemand mij vertellen waarom ik 300piek meer voor een philips zou neertellen?

Verwijderd

Omdat Phillips dan meer omzet maakt en dat is weer goed voor de winst >:)

• johnny.xxx
lol, maar is er dan geen verschil tussen die twee?

Verwijderd

Om een lang verhaal kort te houden . .
Kwaliteit!

Over Ilyama hoor ik niets dan slechte berichten.
Lage refreshrates, wazig beeld na 1,5 jaar, ongewenste kleuren enz.
Ik heb hier een Philips Brilliance (21") uit 1996 en dat ding doet het haarscherp.
Ik gebruik 'm op 1024*768 32bit met een refreshrate van 120Hz.
En met BNC-kabel wordt het allemaal nog mooier.
Je hebt natuurlijk ook de goedkopere Philips monitoren (S-type) die concureren met monitoren van bijv. Ilyama en dan gaan de mogelijkheden aardig gelijk op.

Maar als je het mij vraagt?
Geef wat meer uit aan een goede Philips! 8-)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

dan kijk je echt niet verder dan je neus lang is... ja er zijn veel topics over iiayamas die niet al te best zijn maar wat wil je als je de goedkoopste versie koopt... mensen willen voor een cent op de eerste rij en zijn dan boos als ze geen top producten krijgen.
iiyama is gewoon harstikke goed en als je na wat research weet welke types je moet vermijden dan heb je een onwijze goed monitor

blup

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

En ik zou weer nooit een Philips willen hebben, omdat ik slechte ervaringen heb met die dingen (dat gaat wel om oudere types, zoals de 107S).

Verwijderd

IIyama monitoren zijn prima. Ik heb zelf een Vision Master Pro 450 en dat ding werk prima. hoge refresh rates enz. 1280*1024 32 100hz. Je kan idd beter de duurdere modelen kiezen maar dat is logisch.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
Op zondag 22 juli 2001 15:38 schreef Neman het volgende:
En ik zou weer nooit een Philips willen hebben, omdat ik slechte ervaringen heb met die dingen (dat gaat wel om oudere types, zoals de 107S).
ik heb hier een 109P :9~

dat ding is zooooo super, 1600x1200@85hrtz :):)

en helemaal plat :9~

hiervoor had ik een 15" lCD, maar deze is zeker zo scherp als die LCD !

Verwijderd

IIyama is niet slecht,nieuwe 451'ers bijv hebben geen probs meer,dat je meer voor een Philips moet dokken komt omdat Philips een slecht kwartaal achter de rug heeft en meer winst moet maken ;)

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 15:42 schreef pooki het volgende:
IIyama monitoren zijn prima. Ik heb zelf een Vision Master Pro 450 en dat ding werk prima. hoge refresh rates enz. 1280*1024 32 100hz. Je kan idd beter de duurdere modelen kiezen maar dat is logisch.
Dus echt niks mis met Iiyama's(zijn natuurlijk wel slechte modellen en series geweest)

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55

MartNL

Nou volgens mij is er wel iets mis met liyama als je zo vaak in het nieuws komt hier op tweakers (ondanks dat het misschien goedkopere modelen zijn wat natuurlijk niet uit mag maken) lijkt het me geen goede zaak.
Ik zal 100% voor de philips gaan en dan steun je ook nog een beetje een Nederlands bedrijf. :+

Verwijderd

Het verschil in kwaliteit is zo duidelijk aanwezig, dat je blind moet zijn om dat niet te zien . .

Aan de andere kant zeg ik: Beter iets dan niets!

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 16:17 schreef MartNL het volgende:
Nou volgens mij is er wel iets mis met liyama als je zo vaak in het nieuws komt hier op tweakers (ondanks dat het misschien goedkopere modelen zijn wat natuurlijk niet uit mag maken) lijkt het me geen goede zaak.
WAS iets mis met de de 451 ,nu NIET meer

Verwijderd

Godtegod wat een schreef gedoe weer van mij >:)

• Nikel
  • Niet online
Ik denk dat die philips duurder is omdat die een betere naam heeft, het zal ook wel gewoon een verschil in beleid tussen philips en iiyama zijn.

Die iiyama heeft waarschijnlijk een betere prijs/kwaliteit verhouding.

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Philips = kwaliteit

Heb zelf de 201B-10 21" van 2700,- en die ruled echt hard. (2048×1536@60 Hz :P )

Alleen de 107S 17" is superbagger (1280×1024@60 Hz :r )

Verwijderd

Iiyama = Kwaliteit

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik vind die philipsen er niet mooi uitzien echt lelijk maarja

de iiyama vm pro 451 vind ik ook lelijk
zo rond enzo (maar de specs zijn perfect )

de iiyama vm pro 452 vind ik er echt mooi uitzien lekker strak enzo (en ook niet duur )( de specs zijn ook wel goed )

Verwijderd

Philips monitors zijn goed, maar erg duur. Iiyama monitors zijn minstens zo goed, en nog goedkoper ook. Bij philips betaal je gewoon meer voor het merk.

De goedkoopste iiyama modellen zijn natuurlijk iets minder in kwaliteit dan de philips schermen, maar die zijn dan ook 2 keer zo duur. De duurdere iiyama's zijn echt minstens zo goed als philips, en nog steeds iets goedkoper.

Zowiezo is het natuurlijk bullshit om een 17" van iiyama van 700 piek te gaan vergelijken met een 17" van philips die meer dan 1000 kost. Voor dat geld heb je al zowat een hele goeie iiyama 19".

Ik heb zelf een iiyama 22" (a201ht, vision master pro 510), die kostte me destijds 19xx gulden, en het is de beste investering in hardware die ik ooit heb gedaan.

Op m'n werk heb ik een iiyama 19" (a901ht, vision master 451), en dat is ook een prima scherm.

Tenslotte: ongeacht welk merk of type je nou uiteindelijk koopt, ik kan je van harte aanraden niet teveel te bezuinigen op een monitor. Een 19" model biedt echt meer comfort en gebruiksplezier dan een 17", en als je rekening houdt met hoe lang naar zo'n scherm zit te kijken, is een paar meier meer het verschil echt wel waard.

Succes,
JJ :+

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Wat een gelul hier allemaal over kwaliteitsverschillen...

Iiyama en Philips gebruiken exact dezelfde beeldbuizen voor hun monitoren, namelijk Philips beeldbuizen.

Het verschil in prijs zit em natuurlijk in de naam en in het design. Tuurlijk, je kunt een Philips lelijk vinden, maar de Iiyame blijft gewoon stukken lelijker.

En kwaliteitsverschillen tussen de beide merken krijg je wel ja, als je van Philips de 109P pakt en van Iiyama de goedkope 19" variant (oftwewel de Philips 109B of S).

Je hebt van philips altijd de P, B en S versie. Waarbij P goed is, B matig en S blijkbaar voor Slecht staat.

Datzelfde idee heeft Iiyama ook.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 18:05 schreef Mr Edge het volgende:

Je hebt van philips altijd de P, B en S versie. Waarbij P goed is, B matig en S blijkbaar voor Slecht staat.

[beetje offtopic]
Waar staat de A bij Philips dan voor?
Ik heb nl een Brilliance 21A.
[/beetje offtopic]

• johnny.xxx
zit het verschil ook mischien in de garantie, ik hoor dat er nog wel eens gezeik is met garantie op die bakken van Iiyama,
heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Het verschil zit 'm in de electronica, de Philips heeft een vele malen hogere bandbreedte (dot clock).
Iiyama en Philips gebruiken exact dezelfde beeldbuizen voor hun monitoren, namelijk Philips beeldbuizen.
Is Diamondtron van Philips dan? Dacht het niet!

• johnny.xxx
nee dat klopt, phlips gebruikt zijn eigen buizen en iiyama de buizen van mitshubishie (ofzo :9 )

• johnny.xxx
schop...

Verwijderd

De P-serie van Phillips bevat een FD-Trinitron buis van Sony (8>

• happy3736
Wat een gelul hier allemaal over kwaliteitsverschillen...

Het verschil in prijs zit em natuurlijk in de naam en in het design. Tuurlijk, je kunt een Philips lelijk vinden, maar de Iiyame blijft gewoon stukken lelijker.

En kwaliteitsverschillen tussen de beide merken krijg je wel ja, als je van Philips de 109P pakt en van Iiyama de goedkope 19" variant (oftwewel de Philips 109B of S).

dan weet jij meer dan mij
volgens mij zitten er toch echt van die mishubition beeldbuizen in de iiyama's

btw : de iiyama's zijn mooier dan die philips flop dingen kijk maar eens naar de vmpro452 die ziet er lekker uit :9~

• peter99
  • Laatst online: 20-05-2025

peter99

A702HT = een oud model.
normaal zijn de phlipsen goedkoper,
welke prijzen heb je dan voor die monitoren ?

Verwijderd

Hier Vision Master Pro 411 , zit maar 1 zowat onzichtbare bad pixel in en dat stoort me niet want hij valt totaal niet op . Vindt het een erreg lekkere monitor en ik wil niks anders meer dan flatscreen . Binnen 2 jaar ofzo koop ik een 19" EIZO

• happy3736
ik wou eerst ook zo'n philips 109b20 halen
heeft haast dezelfde specs als iiyama
maar was veel lelijker
heb altijd al een iiyama gehad dus......

• Wiko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11-2024

Wiko

M'n bier is op :(

Ik heb op mijn werk een Philips 109P en omdat ik die zo goed vond heb ik ook maar eentje voor mezelf gekocht, en ik wil nooit meer een ander merk denk ik (1280x1024 100Hz). Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel ervaring heb met de Illyama's, enkel wat oudere modellen, maar Philips ruled :)

/me == 42

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01
Iiyama's hebben Mitshibitschi beeldbuizen.
ik ga zelf volgende week naar informatique waar ik een 19" ga uitzoeken, ik had graag de VMP451 gewild maar met al die problemen ga ik eerst maar es verder kijken.

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 01:50 schreef who_am_i het volgende:
De P-serie van Phillips bevat een FD-Trinitron buis van Sony (8>
Als er iets is waarmee Philips NIET samenwerkt met Sony is het wel de productie van TV's en Monitoren. Philips gebruikt dus GEEN Sony beeldbuizen, maar eigen brouwsels.
Over het uiterlijk van een monitor valt tot in den treuren te discusieren, maar ik persoonlijk vind niet mis met de Philips monitoren.
De reden dat een ander merk met dezelfde beeldbuis goedkoper is ook vaak simpel. De fabrikant koopt ALLEEN de beeldbuis en niet de besturings electronica etc... Als je bedenkt dat er miljoenen verschillende electronica componentjes zijn welke allemaal appart gecatagoriseerd zijn op eigenschappen als afwijking, storings niveau's, etc... En deze componentjes naarmate ze beter worden van kwaliteit ook duurder worden, dan blijkt dat Philips kwalitatief hoge kwaliteit componenten gebruikt. Dit zie je in de prijs uiteraard terug, maar ook in de betrouwbaarheid op langere termijn. De meeste monitoren zijn de eerste paar jaar heel goed van kwaliteit, maar verslechteren daarna behoorlijk snel doordat condenstaren beginnen te lekken en meer van dat soort problemen. Af en toe de stof uit je monitor blazen kan de levenduur overigens met enkele jaren verlengen en de beeldkwaliteit hoog houden. Simpel buiten zetten, de kap eraf een bus perslucht of een compressor erop en goed schoonspuiten. Daarna in elkaar zetten enkele kwartiertjes wachten met aanzetten ivm. eventuele condensvorming.

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Naar aanleiding van alle postings op GOT heb ik ook maar besloten om van IIyama over te stappen naar Philips en wel de 109P20, kolere wat had ik daar spijt van, heb tot drie keer een nieuwe monitor gehad en de laatste die ik kreeg had het slechtste beeld van allemaal. Ik zit nu weer lekker achter een IIyama, de 510 (22"), en stap nooit meer over op een ander merk.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Grappig dat we Iiyama met Philips aan het vergelijken zijn.
Ik heb hier een 2e hands (4 maanden oud) 21" InterGraph staan. Maar 1000 piekies en een super mooi beeld :) Zelfs in 2048x1536

Maar goed: de duurdere Iiyama's zijn best goed. Zoals de A701HT of de A901HT. De goedkopere zijn echt een stuk slechter. Maar de Philips Brilliance zijn natuurlijk ook fantastisch, alleen wel weer stukken duurder...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

En alweer een posting over IIYAMA. Guys, search toch eens een keer. IIYAMA is goed, Philips is goed. Philips hanteert alleen wat hogere prijzen omdat de afzetmarkt grotendeels zakelijk is. Daar is ondersteuning belangrijker dan een lagere prijs. Kijk maar naar compaq monitoren, allemaal zooi, maar toch een heel stuk duurder dan een willekeurig ander merk. Ik zou persoonlijk voor IIYAMA gaan. En als je niet voorbij het 451 probleem kunt kijken, tsja, misschien verdien je dan wel een slechte kijkdoos. |:(

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Zodra je voor een Iiyama kiest, kies je in ieder geval niet voor de nog slechtere (en goedkopere) Daewoo, LG, CTX etc etc...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 12:47 schreef smartsys het volgende:
Als er iets is waarmee Philips NIET samenwerkt met Sony is het wel de productie van TV's en Monitoren. Philips gebruikt dus GEEN Sony beeldbuizen, maar eigen brouwsels.
Over het uiterlijk van een monitor valt tot in den treuren te discusieren, maar ik persoonlijk vind niet mis met de Philips monitoren.
Wel eens gewerkt met de P-serie van Phillips ??
Of er zit een Sony FD-trinitron of een Diamondtron van Mitsubishi in, ivm de aanwezigheid van 2 horizontale steundraden.
De FD-trinitron buis van Sony wordt door veel monitormakers gebruikt, en ook bij Phillips :)

• Flexx
  • Laatst online: 19:56

Flexx

This side up

Philips gebruikt Trinitron (van Sony) en Iiyama gebruikt Diamatron (van Mitsubishi)

Sony = Goed
Mitsubishi = Minder Goed

Verwijderd

Ik zie in dit Topic veel tegenstrijdigheden wat het merk beeldbuizen aangaat.

Kan iemand nu eens precies vertellen hoe de vork in de steel zit ?

• Flexx
  • Laatst online: 19:56

Flexx

This side up

De reden dat Iiyama geodkoper is komt doordat zij geen eindcontrole uitvoeren op hun producten om zo de productiekosten zo laag mogelijk te houden.

Bij Philips wordt elke monitor eerst goed bekeken als hij kaar is. FF aanzetten opties testen enz.

Daarom is Philips duurder.

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 00:05 schreef Flexx het volgende:
Philips gebruikt Trinitron (van Sony) en Iiyama gebruikt Diamatron (van Mitsubishi)

Sony = Goed
Mitsubishi = Minder Goed
Klopt als een bus Trinitron is een merknaam van Sony en Philips moet dus royalty's betalen voor die naam en de techniek, ze zullen ongetwijfeld geen sony buizen gebruiken maar gewoon philips, IIyama gebruikt meen in NEC of Mitsubishi buizen. Ik heb zelf nog een good'ol A901HT (visionmaster 450) en die functioneerd perfect op 1600x1200.32.100Hz

Ik heb zelf een tering hekel aan Philips dus daarom koop ik het niet, misschien ben ik iets wat partijdig, maar IIyama rulz bigtime, goede monitoren en goede garantie. En het is altijd waar je krijgt altijd waar je voor betaald, dus cheapass model is cheapass hardware.
Pagina: 1