Ik ben sinds kort begonnen met het overclocken van mijn MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G. Ik gebruik hiervoor MSI AB. Power Limit en Temp. Limit staan allebei op max (133% en 92 graden). Het is tot nu toe gelukt de Core Clock tot +130 te krijgen en de Memory Clock tot +450. Ik heb niet veel getest met hogere clockspeeds maar veel hoger dan dit kreeg ik wel al duidelijk artifacts en crashde mijn game. Deze clockspeeds zijn voor mij stable en ik heb er ook vrij veel op gegamed zonder problemen.
Nu vroeg ik me af of het nog nut heeft om de Core Voltage te veranderen? Ik heb me veel ingelezen en vaak zie ik dat mensen zeggen dat het geen nut heeft om deze omhoog te doen bij de 1070 Ti. Anderen hebben hem weer op maximaal staan. Wat is naar jullie ervaring het beste om je Core Voltage op te zetten? Kan ik mijn overclock nog wat verder pushen d.m.v. verhoogde Core Voltage? Brengt dit dan nog risico's met zich mee?
Ik ben nog vrij nieuw met overclocken dus andere tips zijn natuurlijk welkom.
Alvast bedankt
Nu vroeg ik me af of het nog nut heeft om de Core Voltage te veranderen? Ik heb me veel ingelezen en vaak zie ik dat mensen zeggen dat het geen nut heeft om deze omhoog te doen bij de 1070 Ti. Anderen hebben hem weer op maximaal staan. Wat is naar jullie ervaring het beste om je Core Voltage op te zetten? Kan ik mijn overclock nog wat verder pushen d.m.v. verhoogde Core Voltage? Brengt dit dan nog risico's met zich mee?
Ik ben nog vrij nieuw met overclocken dus andere tips zijn natuurlijk welkom.
Alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door TJRK op 19-12-2018 03:42 ]