Toon posts:

DisplayPort scherm gaat zwart bij het starten van een spel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Vaag probleem. Als ik een spel (Ghost Recon Wildlands onder andere) start, gaat mijn monitor op zwart. Als ik een USB kabel (headset/microfoon.. die zijn het dichts bij :z ) los trek, komt het beeld weer terug. Alt-Tab ik uit het spel, USB weer aansluit of los haal komt het beeld weer terug.
Dit probleem speelt nu een week of 2 a 3..

Relevante software en hardware die ik gebruik
2 beeldschermen, DP aangesloten, 1920*1080 resolutie
GPU GTX 980 Ti, recente upgrade naar een GTX 1080 SC2 (beide het zelfde issue)
Windows 10 Pro 1803
i7-7700K, 16GB RAM

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
GPU Driver updaten
Oudere GPU Driver installeren (van voor RTX release, toen deed ie het nog zonder issues)
Op 1 monitor getest.
Scaling (NVIDIA control center (Full-screen, geen scaling, op het display, op de gpu)
Google... zonder resultaat
USB hub er tussen uit gehaald.

Ik snap er geen tas meer van. Niet elk spel geeft dit resultaat, Railway Empire doet het zonder problemen, Subnautica gaat ook vlekkeloos, Star Citizen weer niet (deed het hiervoor dan weer wel soepel.. wat betreft het beeldscherm dan ;) )
Het los halen van een USB device geeft misschien ergen een interrupt.. maar hoe dat precies werkt gaat nu nog mijn pet te boven.

Ik hoop dat een van jullie een idee/tip heeft? Niet heel erg thuis in het troubleshooten, dus mocht er meer informatie nodig zijn laat het vooral weten!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 19:02
Chipset drivers bijgewerkt?

Heb je eventueel mogelijkheid om via een andere aansluiting te testen? Zeg de DVI of VGA aansluiting?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Wat gebeurd er als je eerst een USB apparaat (bijv keyboard) er uit trekt en dan een spel probeert op te starten? Heb je dan hetzelfde probleem?

Dit klinkt voor mij alsof er misschien iets niet lekker is met je moederbord of voeding. Heb je kans om eens een andere voeding te testen (dat is al eenvoudig dan het moederbord testen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:00
Weet niet welk moederboard je hebt, maar zou daar de drivers eens van gaan updaten.

met name de System & Chipset Drivers

mochten er nog display of usb drivers voor je moederboard zijn, die ook meenemen

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Verwijderd

Topicstarter
Wylana, andere aansluiting getest voor mijn hoofd scherm. Dan gaat er een ander scherm uit.

Cpt.Morgan, Eerst een USB apparaat er uit trekken geeft het zelfde probleem.
Heb helaas geen andere voeding liggen

Cyriel85, en andere, Ik zal de chipset drivers etc gaan updaten, zal vrijdag worden.

Bedankt voor de tips!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Wat voor voeding heb je?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal morgen even de detail van de voeding zoeken. Hoewel ik betwijfel dat het daar aan ligt, gezien het maanden lang zonder problemen werkt, en nu, plots, niet meer.
Maargoed, ik weet ook niet alles :)

Edit:
Voeding is een CM750M, van, verrassing, 750Watt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen het volgende gedaan:
Moderbord: Asus Prime Z270-K
BIOS, Chipset, USB drivers een update gegeven.

Intel VGA drivers (van de drivers-site van Asus) geeft aan dat mijn systeem niet aan de minimale eisen voldoet.. bijzonder, maar vooruit. Die dus niet kunnen uitvoeren.

Nog een keer voor de zekerheid de schermen (om de beurt) aangesloten op HDMI, maar het DP scherm blijft op zwart gaan. Het ligt dan niet aan de kabel, of de aansluiting op de VGA kaart.

Zou het volledig opnieuw installeren van Windows een mogelijke oplossing kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Blijkbaar als je op het scherm de audio input van displayport over zet naar de 3,5mm jack.. dan is er geen enkel probleem. Audio die trouwens standaard op mn headset staat en niet op mn monitor (want dat is vies ;) )
Pagina: 1