Mijn vraag:
Vaag probleem. Als ik een spel (Ghost Recon Wildlands onder andere) start, gaat mijn monitor op zwart. Als ik een USB kabel (headset/microfoon.. die zijn het dichts bij
) los trek, komt het beeld weer terug. Alt-Tab ik uit het spel, USB weer aansluit of los haal komt het beeld weer terug.
Dit probleem speelt nu een week of 2 a 3..
Relevante software en hardware die ik gebruik
2 beeldschermen, DP aangesloten, 1920*1080 resolutie
GPU GTX 980 Ti, recente upgrade naar een GTX 1080 SC2 (beide het zelfde issue)
Windows 10 Pro 1803
i7-7700K, 16GB RAM
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
GPU Driver updaten
Oudere GPU Driver installeren (van voor RTX release, toen deed ie het nog zonder issues)
Op 1 monitor getest.
Scaling (NVIDIA control center (Full-screen, geen scaling, op het display, op de gpu)
Google... zonder resultaat
USB hub er tussen uit gehaald.
Ik snap er geen tas meer van. Niet elk spel geeft dit resultaat, Railway Empire doet het zonder problemen, Subnautica gaat ook vlekkeloos, Star Citizen weer niet (deed het hiervoor dan weer wel soepel.. wat betreft het beeldscherm dan
)
Het los halen van een USB device geeft misschien ergen een interrupt.. maar hoe dat precies werkt gaat nu nog mijn pet te boven.
Ik hoop dat een van jullie een idee/tip heeft? Niet heel erg thuis in het troubleshooten, dus mocht er meer informatie nodig zijn laat het vooral weten!
Vaag probleem. Als ik een spel (Ghost Recon Wildlands onder andere) start, gaat mijn monitor op zwart. Als ik een USB kabel (headset/microfoon.. die zijn het dichts bij

Dit probleem speelt nu een week of 2 a 3..
Relevante software en hardware die ik gebruik
2 beeldschermen, DP aangesloten, 1920*1080 resolutie
GPU GTX 980 Ti, recente upgrade naar een GTX 1080 SC2 (beide het zelfde issue)
Windows 10 Pro 1803
i7-7700K, 16GB RAM
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
GPU Driver updaten
Oudere GPU Driver installeren (van voor RTX release, toen deed ie het nog zonder issues)
Op 1 monitor getest.
Scaling (NVIDIA control center (Full-screen, geen scaling, op het display, op de gpu)
Google... zonder resultaat
USB hub er tussen uit gehaald.
Ik snap er geen tas meer van. Niet elk spel geeft dit resultaat, Railway Empire doet het zonder problemen, Subnautica gaat ook vlekkeloos, Star Citizen weer niet (deed het hiervoor dan weer wel soepel.. wat betreft het beeldscherm dan
Het los halen van een USB device geeft misschien ergen een interrupt.. maar hoe dat precies werkt gaat nu nog mijn pet te boven.
Ik hoop dat een van jullie een idee/tip heeft? Niet heel erg thuis in het troubleshooten, dus mocht er meer informatie nodig zijn laat het vooral weten!