Waarom springt mijn LED-monitor niet uit de slaapstand?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hita
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-08-2020
Sinds een poosje springt mijn LG Led-monitor (22EA53) niet uit de slaapstand. Het beeld flitst in een milliseconde 1x even aan, gaat dan weer op zwart en soms doet hij dit keren achter elkaar. Dan zie ik wel gewoon mijn desktop. Het is dus net alsof hij "iets" even niet meekrijgt. Eenmaal weer aangekregen werkt hij als gewoonlijk weer perfect zonder problemen. Hij is een paar jaar oud. Ik heb al van alles geprobeerd: hdmi-kabel, dan weer dvi-kabel. Voeding er even af..etc. Niets lijkt e werken. Maar na enig pielen lukt het vaak wel weer om hem aan de praat te krijgen. Iemand een idee wat het probleem kan zijn en vooral wat een mogelijke oplossing is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:06

jgj82

Ja, maar = nee

@Hita heb je al eens een andere pc/laptop/console geprobeert? Misschien is het de bron....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Backlight zou wel eens stuk kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hita
@jgj82 Ja, op mijn laptop. Zelfde probleem. Hij blijft in loopjes aanflitsen en weer uitflitsen. Ook heb ik een andere monitor op mijn desktop aangesloten (waar de LG op zat) en deze geeft geen problemen. Dus ik denk dat dit uitgesloten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hita
@johnkeates Sorry, ik heb geen verstand van elektrotechniek. Wat is dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hita
Geen reacties meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Ehm euh, gewoon kapot dus? Krijg je op je beeld iets van "Signal lost" of gaat er een lampje knipperen ter indicatie? Zo niet, schijn er eens met een flinke zaklamp in? Zie je dan iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hita
jgj82 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:21:
[...]

Ehm euh, gewoon kapot dus? Krijg je op je beeld iets van "Signal lost" of gaat er een lampje knipperen ter indicatie? Zo niet, schijn er eens met een flinke zaklamp in? Zie je dan iets?
Geen idee? Een maal aan(geflitst), zoals hierboven beschreven, is het beeld zichtbaar en werkt hij zoals daarvoor zonder kuren. Geen signal lost dus of dat er iets zou knipperen. Misschien gewoon maar openmaken en kijken of ik iets geks kan signaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Hita schreef op zondag 23 december 2018 @ 06:42:
[...]

Geen idee? Een maal aan(geflitst), zoals hierboven beschreven, is het beeld zichtbaar en werkt hij zoals daarvoor zonder kuren. Geen signal lost dus of dat er iets zou knipperen. Misschien gewoon maar openmaken en kijken of ik iets geks kan signaleren?
Schijn er nou eens in met een zaklamp in op het moment dat hij niet meewerkt? Ik gok op een inverter of backlight. Je kunt eens opzoeken wat die kosten via alibaba of ebay. Maar ik denk gezien de bescheiden nieuwprijs dat het game-over is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hita
@jgj82 Ik zie dan niets meer dan een zwart scherm. Ik ga hem wel openmaken... Misschien is het alleen maar een doorgebrand conductortje... Zou dat ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Hita schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:11:
@jgj82 Ik zie dan niets meer dan een zwart scherm. Ik ga hem wel openmaken... Misschien is het alleen maar een doorgebrand conductortje... Zou dat ook kunnen?
Dat hele ding bestaat behalve de behuizing uit "conductors". >:)
Jij bedoelt een condensator waarschijnlijk.
het probleem is dat hij het zo nu en dan wel doet. Dus ergens gaat er iets niet goed, fysiek waarschijnlijk geen schade te zien. Dit wordt zonder expertise en fatsoenlijke apparatuur erg lastig denk ik. Maar kijken kan geen kwaad. Laat maar weten wat je tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31

Deathchant

Don't intend. Do!

Heb soortgelijk iets gehad alleen niet met de slaapstand. Bij mij sprong 't beeld gewoon helemaal uit. Ik moest x-minuten de stroom eraf halen en daarna deed ie 't weer. Bolstaande elco's...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hita
Beter laat dan nooit: Ik ga er binnenkort mee naar een repaircafé. Kijken wat daar uit komt.
Pagina: 1