Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor GPU rendering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jsprvndrn
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo Tweakers,

Afgelopen jaar heb ik mijn eerste pc gebouwd voor gpu rendering. Nu wil ik een laptop aanschaffen zodat ik niet locatie gebonden ben als ik werk. Ik ben op zoek naar een laptop met een goede gpu, maar het liefst niet met de intense game esthetiek. Ik heb jaren Apple gebruikt, dus ik heb helemaal geen idee wat er op de markt is. Ik zou graag wat suggesties krijgen.

Wat ga je met je laptop doen?
- 3D rendering op grafische kaart (Blender 3D)
- Beeldbewerking

Wat is je budget?
1400-1800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dagelijks in rugzak.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Nvidia gpu
- Geen game uiterlijk (rood-zwart/leds/inkepingen/carbon/plastic/etc)
- Goede kleurechtheid in beeldscherm

Alle reacties

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Hoi @jsprvndrn

Deze zoektocht ken ik maar al te goed. Ik gebruik Lumion en ben dus gekoppeld aan een game GPU.
Alleen vrijwel alle laptops vallen snel in de categorie: game laptops en blijkbaar moet het dan meteen een kermis attractie zijn.

Mijn vraag is, hoe die hard gebruik je de laptop met de grafische kaart?
Een GTX 1050 is een instap video kaart en is daarmee het goedkoopst, waarschijnlijk wil jij een sterkere GPU sterker en zou ik zelf een GTX 1060 aanraden. Echter is dit meteen duurder en vraag ik mij af of jij het dan redt met jouw budget.
Waarom denk ik dat? Vooral de combinatie van een goed scherm, zakelijke uitstraling en goede GPU is een optelsom voor een dure laptop.

Ik ben zelf bekend met de volgende opties:
- Razer Blade 15 (helaas nog niet in Nederland)
- MSI P65 (let op de bouwkwaliteit)
- Alienware M15 (wel Alienware en heeft een prijskaartje)
- Dell XPS (mooie zakelijke laptop, maar heeft een prijskaartje en geen GTX 1060 optie).

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Voor dat soort doeleinden kan je ook naar Clevo/BTO kijken. Een barebone laptop die je zelf mag samenstellen.

https://bto.eu/laptops/ga...5YhpTQT9iN_RoCRSwQAvD_BwE

Net zelf even op jou budget een samengesteld:

i7-8750H
16GB DDR4 2400Mhz
512GB nvme SSD
GTX1060
15" 144Hz 1080p scherm

-geen windows-

Geheel zwart, maar met RGB toetsenbord (kan je gerust kleur van uitzetten)

1557 euro.

Is een goede deal als je geen game uiterlijk wilt. aan de andere kant kan je voor 1500 euro misschien nog wel wat snellers krijgen, echter kom je dan al snel uit bij de gamelaptops. Valt knap tegen zie ik. Sneller dan met een GTX1060 kan je voor 1500 euro niet krijgen. Bij BTO kost een GTX1070 erin direct 350 euro meer, verder zelfde specs.

Edit: zonde van m'n tijd weer, graag gedaan hoor TS...

[ Voor 59% gewijzigd door millman op 20-12-2018 11:38 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'