[IIS]WWWservice gecrashed en wil niet meer starten

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 15:30
ik heb hier een servertje staan met W2000AS UK erop en IIS 5.0 . de WWW service wil echter niet meer starten!
de IIS admin service draait wel, maar de WWW service blijft hangen. de service blijft hangen in 'stopping' of 'starting' mode. als ik de service wil stoppen of starten krijg ik na enige tijd deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~jstienstra01/iiscrash.gif
de websites zijn wel gewoon te bereiken via een browser ik kan alleen nix beheren via de management console.

iemand een idee hoe ik dit kan fixen??

Verwijderd

windows he?? reboot is je eerste begin. Daarna blijft alleen de format i.c.m. linux over. Windows is eigenlijk best simpel >:)

• twiekert
Op zondag 22 juli 2001 14:59 schreef Magio het volgende:
windows he?? reboot is je eerste begin. Daarna blijft alleen de format i.c.m. linux over. Windows is eigenlijk best simpel >:)
rebooten heb ik uiteraard al lang gedaan, 5x zelfs. pc ook al eens helemaal uitgezet.
de service heb ik al op manual gezet zodat ik em zelf na volledig opstarten kan starten, maar dat helpt allemaal nix :(
en linux heb ik al op een andere pc draaien, w2000 erbij is ook leuk maar dan moet het wel werken..

Verwijderd

heeft ie het wel ooit gedaan? je zegt: "wil niet meer starten", dus ik neem aan dat ie het dus ooit gedaan heeft...

wat je kan proberen is win2000 zo clean mogelijk te starten, en vervolgens kijken of het dan werkt, werkt het dan? dan is het simpel door steeds iets meer erbij te starten en kijken waar 't mis gaat...

• twiekert
hij heeft gewerkt ja. voor een maandje ofzo. op een dag starte ik dus de iis management console op (uptime van 2.5 week toen) en er kwam niks op het scherm. dus ik rebooten en nog niks.

ik kan dus nu niet meer de instellingen exporteren van IIS. als ik nu IIS verwijder en opnieuw install krijg ik dan alle website instellingen terug?

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 15:30 schreef twiekert het volgende:
hij heeft gewerkt ja. voor een maandje ofzo. op een dag starte ik dus de iis management console op (uptime van 2.5 week toen) en er kwam niks op het scherm. dus ik rebooten en nog niks.

ik kan dus nu niet meer de instellingen exporteren van IIS. als ik nu IIS verwijder en opnieuw install krijg ik dan alle website instellingen terug?
ik benn niet zo heel erg bekend met iis als ik eerlijk ben, maar, waarsch staan de instellingen wel in een aparte file, zoals apache ook heeft, die kun je beslist copy'en en strax weer overschrijven na de nieuwe install....

wat ook mogelijk is is als je iis opnieuw installeerd hij automatisch al zou vragen om de oude instellingen te behouden...

• twiekert
Op zondag 22 juli 2001 15:35 schreef Kertje het volgende:

[..]

ik benn niet zo heel erg bekend met iis als ik eerlijk ben, maar, waarsch staan de instellingen wel in een aparte file, zoals apache ook heeft, die kun je beslist copy'en en strax weer overschrijven na de nieuwe install....

wat ook mogelijk is is als je iis opnieuw installeerd hij automatisch al zou vragen om de oude instellingen te behouden...
ik kopieer dan wel de hele inetsrv directory in system32 en installeer IIS opnieuw en kijk wel wat tie doet..

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Kijk in je Eventlog... wat daar de error is en ga naar Technet en zoek daar op de error

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op zondag 22 juli 2001 17:16 schreef LuCarD het volgende:
Kijk in je Eventlog... wat daar de error is en ga naar Technet en zoek daar op de error
Of takenlogboek (o.i.d.) onder NL Windows

Verwijderd

Misschien een rare vraag..

maar gebruik je rare scripts in je website en gebruik je ook norton anti-virus 2001?

Zo ja, zet dan script blokeren uit.
Dit doe je door opties -> script blokeren te klikken en daarna het vinkje voor 'script blokeren inschakelen (aanbevolen)' uit te vinken.

Dan moet ie het als het goed is weer doen....

Hiermee had ik laatst namelijk ook problemen mee op het werk en dit was toen de oplossing!!

• twiekert
Op zondag 22 juli 2001 20:56 schreef klappie het volgende:
Misschien een rare vraag..

maar gebruik je rare scripts in je website en gebruik je ook norton anti-virus 2001?

Zo ja, zet dan script blokeren uit.
Dit doe je door opties -> script blokeren te klikken en daarna het vinkje voor 'script blokeren inschakelen (aanbevolen)' uit te vinken.

Dan moet ie het als het goed is weer doen....

Hiermee had ik laatst namelijk ook problemen mee op het werk en dit was toen de oplossing!!
op de server staat inderdaad norton AV 2001 enterprise. maar wat je bedoel je met rare scripts? site is gemaakt met ASP en wat javascript maar er wordt niet op de server gebrowsed ofzo dus dat zou toch niet moeten uitmaken.
de virus scanner stond al een week erop voordat ik met IIS problemen kreeg.

die reinstall van IIS heeft het echter alleen maar erger gemaakt :( . elke IIS service is nu naar de klote en de WWW service staat ook niet meer in het services rij van control panel. hmm maar ff rommelen met nog een reinstall en dan SP2 erover heen. MS sux :r

• twiekert
ik heb het al opgelost! was een heel karwei maar voor diegenen die het zelfde hebben doet dit:

deinstalleer IIS in safe mode en delete de dir winnt/system32/inetsrv en c:/inetpub

opnieuw opstarten in safe mode
installeer alles (alle componenten van IIS dus)
en restart weer in safe mode.
raus SP2 eroverheen en restart weer in safe mode. zet gelijk dan ff hotfix Q300972 en Q293826 erover heen.

controleer gelijk of de RPC locator service draait en kan starten.

als je daarna nog problemen krijgt met DCOM en 3WSVC met een bad username/password van IWAM_<COMPNAAM> moet je ff. het vbs script draaien wat staat in inetpub/adminscripts/synciwam.vbs
doe dat door wscript synciwam.vbs te typen in uitvoeren of commandprompt.

en klaar is kees. als iemand nog ff een taart in bill's face wil smijten ben ik helemaal blij want ik was er 3 dagen mee bezig en dat brakke Technet helpt je al helemaal niet verder. maar het werkt :)
Pagina: 1