Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gira zigbee light link krijg ik niet werkend met hue lampen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• West77
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Mijn vraag
Ik heb een gira zigbee light link gekocht en wil die aan mijn bestaande hue verlichting/bridge toevoegen maar de handleiding is voor mij totaal niet duidelijk. Heeft iemand een stappenplan hoe ik de gira zigbee werkend krijg?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Hue bridge 2.1 , 9x hue color spots , 1x hue lightstrip

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de gira zigbee al gekoppeld met toetscombi (3 + 1) aan de bridge door die een aantal seconde samen in te drukken en dan via de hue app op lampen zoeken. Dat is denk ik gelukt want toets 1+2 lichten een keertje groen op maar wat ik dan moet doen is me een raadsel, alvast hartelijk dank voor uw antwoord!

Alle reacties

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:32

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Nu moet je per lamp koppelen.
Daarna een scène kiezen en 1 van de knoppen lang ingedrukt houden..

• West77
Dank voor je antwoord maar hoe doe ik de lampen koppelen? Moeten ze dan ook aan staan of in fabrieksinstelling gezet zijn?

• prein2

prein2

Ik zit onderweg dus kan niets opzoeken.

Je moet per lamp, als hij aanstaat, een toetsencombinatie indrukken, dan dichtbij de lamp houden. De lamp knippert dan.
Dat doe je bij elke lamp die je op de controller wilt.

Als ik dit vertel, kom je dan uit de handleiding?

• West77
Als ik dat doe gaan de ledjes bovenin de gira zigbee rood knipperen en de hue lamp reageert niet. Wat doe ik verkeerd? Welke 2 knoppen moet ik indrukken als de hue lamp aanstaat?

• prein2

prein2

Paragraaf 4.2: 0 en 4 indrukken naast de lamp, dan gaat de lamp kort knipperen.

Volgens mij heb ik alle andere lampen van de stroom gehaald, zodat hij zeker weten de goede pakt.

Als je dan vervolgens het licht zo hebt staan als je wilt, een van de preset knoppen lang indrukken. Dan is die preset opgeslagen.

Als je in een preset een gekoppelde lamp niet wilt meenemen, dan moet je hem tijdens opslaan van de stroom halen.

Edit: gebruik je deze handleiding? Daar heb ik de toetsencombi vandaan. Ik heb zelf een jung zender met 6 knoppen. Komt uit dezelfde fabriek, met dezelfde handleiding, maar omdat ik 6 knoppen heb is de toetsencombi anders.
http://download.gira.com/data3/24301320.pdf

Overigens leuk om te zien, ik heb ook problemen met koppelen gehad, en heb gevraagd of ze in de handleiding willen opnemen dat de hue app geen terugkoppeling geeft. Dat staat er nu wel in 😊

[ Voor 35% gewijzigd door prein2 op 18-12-2018 20:42 ]

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:37

Toppe

Oké ✅

@prein2 @West77 ik doe even een schaamteloze kick hoor maar ik sta op het punt om deze module ook te bestellen... echter zie ik nu in de handleiding dat de lamp in fabrieksinstellingen moet staan en niet verbonden mag zijn met de Hue Gateway.

Moet je de lamp wel of niet terug zetten naar fabrieksinstellingen of koppel je hem na een Gira koppeling met de Gateway?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• prein2

prein2

Ik heb 'm niet teruggezet.. Doet het met zowel de knoppen als de hue app etc
Pagina: 1