Ik heb op dit moment een Full HD 42inch plasma TV van Panasonic. Het is wel eens tijd voor nieuwe TV die beter en groter is. (en zuiniger) Ik wil me alvast oriënteren op een aankoop (begin 2019). Maar voor ik me in de winkel(s) wil begeven, wil ik me voorbereiden en jullie meningen/adviezen lezen, dus het forum en internet al aan het doorspitten. Maar wilde ook alvast een topic aanmaken met mijn specifieke vragen en voorkeur(en).
Ik zoek een:
4K TV vanaf 55inch. (eventueel als een 50inch vele malen beter is, dan is dat een optie)
Wat is je budget?
Voorkeur: Mijn budget is €1.000,- maar ik wil (bij echt kwaliteit verschil) uitwijken naar €1.200,-.
Optioneel: Doorsparen naar +- €1.500,- voor een OLED TV. (alleen een optie met een cash back actie)
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om:
Gamen (Playstation 4, dit zou dan eventueel de PRO worden)
Films en series (o.a. via Netflix en Videoland)
Voetbal
Wat heb je zelf al gevonden?
Nog geen voorkeur voor een merk of model. Hoop dat jullie met goede tips gaan komen.
Aangesloten op de TV:
Harman/Kardon AVR 151
Playstation 4
KPN iTV 4K ontvanger
Welke vragen heb je hier nog over:
- Welke merken adviseren jullie, of welke juist absoluut niet?
- Voor een LED of QLED TV gaan, of even doorsparen naar €1200,- tot €1.500,- voor een OLED?
(Alleen ben je met een OLED beperkt qua merk keuze en kom je uit op Philips of LG)
- Zijn er nog TV’s die verwacht worden, die de moeite waard zijn om op te wachten.
(of dat de huidige TV’s dan in prijs dalen)
Opties die geen MUST zijn:
Apps zoals: Spotify, Netflix, Videoland en FoxSports Go. (zijn ook andere opties voor dan via de TV zelf)
Ambilight is leuk, maar liever een betere TV zonder ambilight, dan een mindere TV met ambilight.
Ik zoek een:
4K TV vanaf 55inch. (eventueel als een 50inch vele malen beter is, dan is dat een optie)
Wat is je budget?
Voorkeur: Mijn budget is €1.000,- maar ik wil (bij echt kwaliteit verschil) uitwijken naar €1.200,-.
Optioneel: Doorsparen naar +- €1.500,- voor een OLED TV. (alleen een optie met een cash back actie)
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om:
Gamen (Playstation 4, dit zou dan eventueel de PRO worden)
Films en series (o.a. via Netflix en Videoland)
Voetbal
Wat heb je zelf al gevonden?
Nog geen voorkeur voor een merk of model. Hoop dat jullie met goede tips gaan komen.
Aangesloten op de TV:
Harman/Kardon AVR 151
Playstation 4
KPN iTV 4K ontvanger
Welke vragen heb je hier nog over:
- Welke merken adviseren jullie, of welke juist absoluut niet?
- Voor een LED of QLED TV gaan, of even doorsparen naar €1200,- tot €1.500,- voor een OLED?
(Alleen ben je met een OLED beperkt qua merk keuze en kom je uit op Philips of LG)
- Zijn er nog TV’s die verwacht worden, die de moeite waard zijn om op te wachten.
(of dat de huidige TV’s dan in prijs dalen)
Opties die geen MUST zijn:
Apps zoals: Spotify, Netflix, Videoland en FoxSports Go. (zijn ook andere opties voor dan via de TV zelf)
Ambilight is leuk, maar liever een betere TV zonder ambilight, dan een mindere TV met ambilight.