Toon posts:

Pinnetje van moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik m'n p200 met asus tx97 in elkaar had gezet, deed m'n floppy drive het niet goed. Hij maakt wel wat geluid, maar kan geen floppy lezen. Waar de floppy kabel op m'n moederbord vastzit, mist een pinnetje. (ik neem aan dat er geen pinnetje hoort te missen). Waarschijnlijk is dat de oorzaak.
Kan ik daar wat aan doen, of moet ik een nieuw moederbord erin zetten? Bestaat er geen omzetstukje voor de ide-kabel naar de floppy drive?
Alvast bedankt

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Waarschijnlijk zit de flatcable gewoon verkeerd om in de floppy drive... probeer em es om te draaien

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Ja dat is de oorzaak. Op 1 na (in het midden) moeten er 2 rijen met pinnen staan.

En dat word een nieuw moederbord indien je een floppy wilt gebruiken lijkt me.

Of die dingen op een cdrw zetten en een floppy disc vergeten.

Is trouwens wel lastig bij een reboot zonder windows op te starten ;(

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 12:46

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Op sommige MoBo's hoort er wel degelijk een pinnetje te missen dus het hoeft daar niet aan te liggen...

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 14:53 schreef Sappie het volgende:
Waarschijnlijk zit de flatcable gewoon verkeerd om in de floppy drive... probeer em es om te draaien
Vertel me eens hoe je die er verkeerd in gestopt krijgt zonder pinnen te mollen????

Verwijderd

Topicstarter
M'n kabel zit wel goed in ieder geval, anders doetie helemaal niks, of alleen een lampje branden ofzo. Hij maakt nu wel geluid als hij een floppy wil lezen, maar kan hem niet lezen. Kan ik niet een ander pinnetje in dat gaatje stoppen ofzo?

Verwijderd

Als het pinnetje volledig is afgebroken zou je kunnen proberen er een nieuwe op te solderen maar dit is alleen maar een tijdelijke oplossing: het zal nooit zo goed zijn als een nieuwe.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 14:56 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Vertel me eens hoe je die er verkeerd in gestopt krijgt zonder pinnen te mollen????
nou das niet zo moeilijk hoor !!!
bij het station zelf kan ie op 2 manieren erop,

heb je de kabel na de "twist" erop gezet??

Verwijderd

Flatkabels voor FDD's hebben meestal 2 rijen gaatjes, waardoor je ze op twee verschillende manieren d'r in kan propen

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
In de nieuwe kabels zit idd een verstopt gaatje zodat je de kabel niet verkeerd kunt steken, in de oudere kabels dus niet! Je kan ze dus best verkeerd steken hoor.

Zoals hierboven staat, experimenteer eens met de 2 aansluitingen (er zit tss de 2 aansluitingen een twist)

• sonny
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 07:59

sonny

Life's not over till you_

Neem een LS-120 drive. Ben je daar ook vanaf. :)
En ja probeer anders een andere kabel of floppy.

Intel I7-7700k, ASUS Z270 Mark 1, Asus Turbo GTX1060 6GB, 16GB Corsair, Samsung M2 960Evo, Asus MX25AQ, Haf 912 plus, coolermaster 600W.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 08:55
Op zondag 22 juli 2001 15:15 schreef catfish het volgende:
In de nieuwe kabels zit idd een verstopt gaatje zodat je de kabel niet verkeerd kunt steken, in de oudere kabels dus niet! Je kan ze dus best verkeerd steken hoor.

Zoals hierboven staat, experimenteer eens met de 2 aansluitingen (er zit tss de 2 aansluitingen een twist)
Juist in de nieuwere kabels zit een nokje zodat je hem maar op 1 manier erin kan stouwen, bij de oudere is dit idd weg gelaten en kan je zeker hem er andersom indoen, waardoor je lekker een aantal van die pinnetjes buigt en je ze dus weer kan terugbuigen met je schroevendraaier >:)

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 15:17 schreef sonny het volgende:
...
En ja probeer anders een andere kabel of floppy.
Lees eens goed. Hoe wil je een andere kabel of floppydisc proberen als een pinnetje op het moederbord weg is?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 08:18

E-Vix

Nu met sneeuw!

Bij de TX97 is het normaal dat er een pinnetje ontbreekt. Je moederbord is dus niet kapot. Als het pinnetje er wel had gezeten, dan pas zou er iets vreemds aan de hand zijn.
Tegenwoordig ontbreekt dat pinnetje bij 99% van alle moederborden.
Probeer dus eens een andere kabel zou ik zo zeggen. Let wel op dat je niet zomaar een IDE kabel kunt pakken aangezien er ook nog een twist in zit (4 of 5 banen in de kabel zijn omgewisseld).
Loop maandag dus gewoon even bij de eerste de beste pc boer naar binnen, en koop daar een nieuwe kabel. Die dingen kosten maar een paar kwartjes.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
oke >:)
thanx

Verwijderd

Bij mijn moederbord MSI 815EP ProR ontbreekt ook zo'n pinnetje.
Normaal dus.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zoals al eerder opgemerkt is het normaal dat dat pinnetje ontbreekt.

Bij ide mag er in het midden een pinnetje ontbreken, bij floppykabels ergens niet in het midden.
Pagina: 1