144hz monitor rond €200

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldoman2003
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-02-2024
Hallo,

ik ben Lucas en ben op zoek naar een goede monitor die 144hz refreshrate heeft rond de €200.
Zoals ik net al zei heb ik een 144hz “nodig”. Ik heb namelijk een beetje rond gekeken, en het bleek dat het toch wel een groot verschil maakt. Ik gebruik nu op dit moment een 60hz Iiyama 1080p scherm, en zit te twijfelen over een upgrade. Zelf denk ik wel dat een 144hz paneel een goede upgrade lijkt, aangezien ik een I7 4770k, 16Gb ram en een GTX 1070 heb zou het wel goed moeten gaan met een 144hz paneel.

Zelf heb ik al wel een beetje rondgekeken en ben tot de conclusie gekomen dat er veeeeel keus is.
Zo staat er een paneel van msi (wat ik hieronder zou linken) en veel meer. Nu zou ik natuurlijk wel zomaar een scherm kunnen kopen, maar ik hoop een advies te kunnen krijgen van iemand met wat meer verstand ervan. (Want het scherm moet we wel een tijdje kunnen staan, zonder dat het defect raakt.

Dus even snel samenvattend: een 144hz paneel van goede kwaliteit rond de €200.
Alvast bedankt voor uw tijd.
(Eventuele vragen zijn altijd welkom, want dit is de 1e keer dat ik hier een topic plaats :))

Msi monitor: pricewatch: MSI Optix MAG241C Zwart

Beste antwoord (via waldoman2003 op 19-12-2018 07:41)

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb zelf deze: pricewatch: AOC C24G1 Rood, Zwart en ben er heel blij mee. Het is zo'n grote upgrade naar 144HZ van 60Hz, ik heb zelf ook een 1070 en ben ook recentelijk geupgrade naar deze monitor.

:)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DamonMeijer
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01:12
Ik heb persoonlijk de msi optix mag241c in gebruik.
Bevalt me enorm goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Zou dit eens doorlezen: https://nl.hardware.info/...-144hz-va-gamingmonitoren

Hoogstwaarschijnlijk maken die AOC's gebruik van hetzelfde VA paneel als de MSI, als je daar wat meer onderzoek naar doet zul je dat vast vinden. Geeft iig een goed idee over de voor- en nadelen van een TN vs een VA paneel wat een persoonlijke kwestie is over wat je liever hebt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb zelf deze: pricewatch: AOC C24G1 Rood, Zwart en ben er heel blij mee. Het is zo'n grote upgrade naar 144HZ van 60Hz, ik heb zelf ook een 1070 en ben ook recentelijk geupgrade naar deze monitor.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatwhat
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 08:59
Precies de topic die ik zocht. Was na lang zoeken ook op de pricewatch: AOC C24G1 Rood, Zwart terecht gekomen. Zodra ik thuis ben ga ik hem ook bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Niet hier dus. Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Om echt voordeel van de hogere refresh te hebben met games moet je videokaart wel meer dan 60fps halen in de spelletjes die je speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Allemaal leuk en aardig, zo kan iedereen zeggen 'ja ik heb monitor X en die is super geweldig!' maar wat voor spellen wil je überhaupt gaan spelen? (Ook idd om wat @Brilsmurfffje al aangeeft, een erg belangrijke vraag.) Wat vind je belangrijker, de meest snelste reactiesnelheden of toch de beste kleuren? Daar zitten de verschillen vooral in tussen TN en VA en ook de budget en wat duurdere panelen kunnen veel uitmaken qua kwaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door Scrtz op 19-12-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatwhat
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 08:59
Klopt inderdaad dat je wel hogere fps moet halen dan 60 met een betere beeldscherm anders heb je er niks aan.
Speel zelfs nu WoW op een scherm van 60hz. Mijn computer haalt altijd rond de 100. Vandaar dat ik zelf nu ook een beeldscherm ga halen.

Dit is degene die ik uiteindelijk toch ga halen pricewatch: AOC G2460PF Rood, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldoman2003
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik speel:
Battlefield 1
Rocket League
GTA V
CS:GO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:15
DamonMeijer schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:42:
Ik heb persoonlijk de msi optix mag241c in gebruik.
Bevalt me enorm goed.
Ik heb er hier net 3 van teruggebracht, dus deze raad ik sowieso niet aan. Teksten zijn niet scherp, schijnt aan de VA-panelen te liggen, zijn meerdere klachten over. Als je hier echter niet omgeeft zou ik ze wel halen, mooie kleuren, goed contrast en gamen gaat er prima op.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:51

Praetextatus

the dutch_paki

Wat ook nog wat uit maakt is de freesync ondersteuning. Wil je volledig goed gebruik maken van de monitor dan heb je een AMD videokaart nodig.
Nvidia heeft G-sync

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik heb een Asus VG248QE, met een heel klein minipini rood dood-pixeltje, die alleen te zien is wanneer je er op zit te letten. Volgens mij deze monitor alles wat je wil en mag weg voor 140

Aangezien het kerst is en ik zit te denken aan een upgrade naar 1440p 60 of 144hz wil ik die VG248QE wel verkopen en jou blij maken.

Mocht je interesse hebben @ mij. Wil iemand gelukkig maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 15:10
Ik heb de iets duurdere MSI MAG27CQ (144hz / 1440p / 27 inch) in combinatie met een GTX 1070 ti. Werkt buttersmooth.

Een VA paneel is zeker aan te raden in deze prijsklasse.
Pagina: 1