Denon DRA-455 is plotseling uitgevallen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingelse
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-03-2021
Mijn Denon DRA-455 AM-FM stereo receiver heeft het tijdens een feestje opgegeven. Zou dat kunnen komen doordat hij te hard stond?

Hoe dan ook, hij doet het helemaal niet: op de display is niets meer te zien en er komt geen geluid uit. Ik heb hem uitgezet, daarna nog een keer van het net afgehaald, en hele nacht, maar hij doet het nog steeds niet. Aan de buitenkant kan ik geen zekering vinden. Moet ik hem openmaken? Alvast erg bedankt.

Peter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 06:53
Hij gaat nog wel aan of uit? Lijkt erop alsof de voeding het begeven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een hifi-versterker kan inderdaad stuk gaan als hij voor een langere tijd veel vermogen moet leveren. Daar heeft hij te weinig koeling voor.

De zekering zit aan de binnenkant van de kast. Als die stuk is verklaart dat waarom niks meer het doet. Een zekering gaat pas stuk als de eindtrap of voeding het heeft begeven. Trek voordat je de kap eraf haalt de stekker uit het stopcontact. Kan je overweg met een multimeter en een soldeerbout?

De zekering is het glazen buisje linksboven.

Afbeeldingslocatie: https://www.pascalchour.fr/hifi/denon_dra455_int.jpg

[ Voor 93% gewijzigd door TBTL op 18-12-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingelse
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-03-2021
Dank! Als ik de versterker aanzet, Gaat het rode lampje links wel branden, dus er is wel voeding. Maar ik begrijp, dat de zekering toch stuk kan zijn. Eerlijk gezegd zie ik op de foto niet een glazen buisje links boven. Maar ik heb hem ook nog niet open gemaakt.

Ik kan wel een beetje overweg met een soldeerbout en een multimeter. Maar wat moet ik, nadat ik hem heb opengemaakt, dan doen?

Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Buisje: er lopen wat draden van dat blok links nar boven. Dat "buisje" zit net boven de witte draad. Ook wel bekend als glaszekering ;)

Die moet je even kijken of ie stuk is ja of nee. Moet een dun draadje in lopen. ALs dat draadje gebroken is, is ie stuk :+

Verder: als dat het niet is, mag je je receiver afschrijven. Fixen kun je duidelijk niet zelf (gezien je vragen) en dus zou je dat moeten laten doen. Onderzoekskosten alleen al gaan al snel richting de 50 euro, en dan moet het nog gemaakt worden. Je receiver zelf is nog ca 50-75 euro waard. De rest mag je zelf verzinnen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)