Aankoopadvies: Ultrawide monitor voor Macbook Pro 2017 (USBc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthew443
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Goede (momenteel) middag,

Om mijn droom set-up te realiseren, ben ik opzoek naar een nieuwe monitor.
Momenteel bezit ik de dell u2414h, echter is dit niet meer voldoende voor mijn 'droom' set-up.

Ik ben opzoek naar een widescreen monitor (34/38 inch), die ideaal is om te gebruiken in combinatie met mijn Macbook Pro (usb-c). Ook ben ik gewend aan het Retina scherm van de macbook, en zou het erg jammer vinden om kwaliteit in te leveren bij aanschaf van een monitor (wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren).

Zelf heb ik al gekeken naar het volgende model: Samsung C34H890WJU

Qua budget lig ik rond de 600-800 euro.

Denken jullie dat dit een goede aankoop zou zijn om mijn wensen te vervullen, of hebben jullie nog goede alternatieven? Ik hoor het maar al te graag!

Bedankt voor de hulp.

Groetjes,

MaxedMatthew

Beste antwoord (via matthew443 op 19-12-2018 23:45)

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:23
matthew443 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:03:
@TERW_DAN

Er zijn weinig monitoren beschikbaar met een hoge PPI, die al mijn eisen hebben en in deze prijsklasse zitten, ik zal dus op kwaliteit iets moeten inleveren.

De LG 34UC99-W heeft een IPS paneel, maar wel (maar) 75Hz Refresh Rate.

Welke lijkt jou dan beter in mijn geval?

(Link naar product: pricewatch: LG 34UC99-W Wit)

Wederom bedankt :-)
Wij hebben op kantoor en thuis meerdere van de zwarte variant van dat curved scherm. Heerlijk scherm. Maar let op, die 75hz is enkel met freesync. Anders 60.

Verder is 3440x1440 op 34 inch perfect qua scaling vind ik. Komende van 4K schermen op 28", want bepaalde software zonder scaling instellingen onwerkbaar maakte. Kleuren zijn erg goed ( worden hier o.a. gebruikt voor kleurcorrectie van video ).

Persoonlijk snap ik alleen de wil voor meer dan 75hz niet, gamen kan toch niet op een mac, en boven de 60fps al helemaal niet. Anders zul je ook meer naar gaming schermen moeten kijken en dan lever je vaak in op kleuren ( tn )

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat vindt je belangrijk aan je Applescherm? Is dat de ppi of het feit dat het een IPSpaneel is? Of misschien dat je er een glossy coating op hebt zitten?

Als je een glossy coating wilt wordt het lastig, dat zie je bijna niet meer op schermen, zeker niet op een beetje fatsoenlijke panelen.

Wil je een hoge ppi dan mis je met dat scherm nog een beste stap, want je notebook zit op 220 ppi, dat scherm op 110.

Wil je een IPSpaneel, dan zou ik ook een ander scherm pakken, gezien deze een VA heeft.

Maakt het dan een slechte keuze? Ik denk het niet, want het is een prima scherm als ik het zo zie. Maar het is niet hetzelfde als zo'n Apple Retina. Maar imho zijn die dingen ook een beetje overhyped, ja leuk veel ppi, maar ze passen altijd scaling toe, dat doet 't weer een beetje teniet dat je veel pixels hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthew443
Hi @TERW_DAN

Bedankt voor je reactie!

De glossy coating is in mijn opzicht niet van direct belang, leuk extra'tje, maar zeker geen must.

Wat voor mij vooral belangrijk is, is dat de monitor een 'goede beeldkwaliteit heeft'. Dit houdt voor mij in dat het niet pixelated (korrelig) lijkt, wat wel het geval is wanneer ik mijn MBP aansluit op mijn huidige monitor (Dell u2414h).

Het verschil tussen IPS of VA-paneel ben ik niet helemaal bekend mee. De monitor zou vooral gebruikt worden voor dagelijks gebruik en foto bewerking (Photoshop).

Kortom: Het belangrijkste is de kwaliteit van het beeld zelf, dus dat het niet korrelig lijkt :-)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthew443
@TERW_DAN

Weet jij toevallig een geschikt model met een IPS-paneel?

Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

matthew443 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:43:
Hi @TERW_DAN

Kortom: Het belangrijkste is de kwaliteit van het beeld zelf, dus dat het niet korrelig lijkt :-)

Thanks!
Je Dell heeft een ppi van 93, die Samsung van 110. Dus ja hebt dan al iets meer pixels op hetzelfde oppervlak, maar het verschil is niet gigantisch waarschijnlijk.

Ik zou dus kijken naar schermen met een hogere ppi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthew443
@TERW_DAN

Er zijn weinig monitoren beschikbaar met een hoge PPI, die al mijn eisen hebben en in deze prijsklasse zitten, ik zal dus op kwaliteit iets moeten inleveren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
matthew443 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:03:
@TERW_DAN

Wij hebben op kantoor en thuis meerdere van de zwarte variant van dat curved scherm. Heerlijk scherm. Maar let op, die 75hz is enkel met freesync. Anders 60.

Verder is 3440x1440 op 34 inch perfect qua scaling vind ik. Komende van 4K schermen op 28", want bepaalde software zonder scaling instellingen onwerkbaar maakte. Kleuren zijn erg goed ( worden hier o.a. gebruikt voor kleurcorrectie van video ).

Persoonlijk snap ik alleen de wil voor meer dan 75hz niet, gamen kan toch niet op een mac, en boven de 60fps al helemaal niet. Anders zul je ook meer naar gaming schermen moeten kijken en dan lever je vaak in op kleuren ( tn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthew443
@Inverted_World

Bedankt voor je reactie!

De wil voor meer dan 60Hz is ook niet heel relevant moet ik toegeven in mijn geval. Ik game niet op PC, dus dit is ook wat overbodig in mijn geval lijkt me, ik dacht meer vanuit een 'toekomst-visie' haha.

Gebruiken jullie de beeldschemen ook met een Macbook Pro, of met een PC (gewoon benieuwd)?

Momenteel neig ik meer naar aankoop van de LG-monitor, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
matthew443 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:14:
@Inverted_World

Bedankt voor je reactie!

De wil voor meer dan 60Hz is ook niet heel relevant moet ik toegeven in mijn geval. Ik game niet op PC, dus dit is ook wat overbodig in mijn geval lijkt me, ik dacht meer vanuit een 'toekomst-visie' haha.

Gebruiken jullie de beeldschemen ook met een Macbook Pro, of met een PC (gewoon benieuwd)?

Momenteel neig ik meer naar aankoop van de LG-monitor, thanks!
1 met een Macbook Pro, en de andere 4 met PC's. Die Macbook wordt alleen nauwelijks aangesloten, maar ik meen me te herinneren dat dat wel eens is gebeurd en gewoon prima ging:). Gezien we een animatie studio zijn werken we met 1080ti's ( Gpu rendering ) en werken we dus ook op die 60hz. Ik vind het persoonlijk geen probleem, en op mijn workstation thuis ( zelfde scherm ) wil ik ook nog wel eens gamen ( BF V / RTS games ) en ik vind 60 FPS gewoon prima. Toegegeven nooit 144hz gespeeld, maar ik heb altijd een voorkeur gehad voor de hogere resoluties/grafische pracht en praal, dan een hoge refresh rate. Daar ben ik ook een iets te casual gamer voor denk ik :P .

Volgens mij heb ik er ooit eens op gegoogled en zijn de schermen wel te 'overclocken' voor nvidia kaarten, hogere refreshrate. Maar ik ga niet lopen rommelen met zakelijke aankopen :P .

Kun je het scherm in ieder geval aanraden. Toen wij hier over gingen naar deze schermen vanuit verschillende 4K en 1440P monitoren ( die toegegeven qua budget cheaper waren ) was het wel een verademing, zeker in grafische software. En een film kijken op 21;9 is ook erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthew443
@Inverted_World

Tof om te horen dat je erg tevreden bent met het beeldscherm!

Nu was ik even aan het verdiepen en kwam het volgende model tegen:

pricewatch: LG 38UC99-W Wit

Nu ben ik aan het twijfelen of de 4 extra inch het mij waard is haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
matthew443 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:49:
@Inverted_World

Tof om te horen dat je erg tevreden bent met het beeldscherm!

Nu was ik even aan het verdiepen en kwam het volgende model tegen:

pricewatch: LG 38UC99-W Wit

Nu ben ik aan het twijfelen of de 4 extra inch het mij waard is haha!
Puur voor de extra prixels is het heel fijn. Neem aan dat de PPI niet veranderd. Hangt puur af van het werk wat je doet denk ik. In software is het handig, maar bij films o.i.d. krijg je weer zwarte balken aan de onder- en bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthew443
@Inverted_World

Goed punt.

Zelf ben ik front-end developer, en werk ik regelmatig met Photoshop / Illustrator voor designs te maken;

Ik denk dat 34 Inch wel voldoende moet zijn!

Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:22
Ik heb recent een 34" LG curved gekocht ook met usb-c en een macbook en het werkt heerlijk!
Het is deze: pricewatch: LG 34UC99-W Wit

Afbeeldingslocatie: https://r5moxw.db.files.1drv.com/y4mqv-MHXy9FeDY80GbpOxoX_LTgozivmLSFmxA_AanJmaa4_CeWlv7cwPegcj1rrQ7CCKNSSDTIFmgucl_kqQYkxGxmwQTxDS4yOScJsddnBbXuH4NmE2Xg3cVSFyG-LuHMGkQrCk3x3H3Hy08CZ2kH7Fp-dCheOIqtZw-Nki8G0pEZErDjRfQgmdQdXTUrolfqBV6-46aniWxnTINm69jVQ?width=640&height=481&cropmode=none
Inverted_World schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:50:
[...]

Puur voor de extra prixels is het heel fijn. Neem aan dat de PPI niet veranderd. Hangt puur af van het werk wat je doet denk ik. In software is het handig, maar bij films o.i.d. krijg je weer zwarte balken aan de onder- en bovenkant.
en bij een 34" krijg je zwart balken aan de zijkant... althans dat heb ik bij Netflix

[ Voor 30% gewijzigd door -Jaap-io op 19-12-2018 16:33 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
-Jaap-io schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:31:
Ik heb recent een 34" LG curved gekocht ook met usb-c en een macbook en het werkt heerlijk!
Het is deze: pricewatch: LG 34UC99-W Wit

[Afbeelding]

[...]

en bij een 34" krijg je zwart balken aan de zijkant... althans dat heb ik bij Netflix
Uiteraard is het afhankelijk van de film of serie in kwestie. De bron moet wel 21:9 zijn natuurlijk. Veel series zijn dat niet, veel films zijn dat wel. Zeker bij blurays is het 9/10 keer 21:9. :)
Pagina: 1