Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tictactoe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 16:15
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Processor voor een nieuwe PC.
Ik gebruik het voor C# development in Visual Studio 2017 en voor Machine Learning met Python en Spider.
Ik wil graag weten of de keuze eenvoudig is met intel vs ryzen...
Het wordt wel voor een compleet nieuwe PC. Geen hergebruik van onderdelen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1500 euro (zonder scherm)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Nee, sta open voor alle suggesties.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Het wordt een PC voor development/Machine learning en af en toe een game die aardig moet draaien.
De games zijn vaak strategy games e.g. civilization en rpg games e.g. fallout.

Ik heb aardig wat artikelen gelezen over intel vs ryzen, maar kon geen eenduidig antwoord krijgen. Ik hoop eigenlijk op een tweaker die uit eigen ervaring de beste keuze weet hiervoor. :-)

[ Voor 18% gewijzigd door tictactoe op 18-12-2018 13:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Dit is nog steeds erg summier. Dus als je de informatie kunt bijwerken met:
1. Wat is je budget? Want je kunt developen en gamen op een machine van 500 euro, maar ook op een machine van 2500 euro. Dus je kunt toch het beste een maximum budget aangeven, want andere tweakers steken tijd en energie hier in en als je achteraf aangeeft dat het budget anders is dan is dat niet fijn.
2. Heb je al onderdelen die je kunt herbruiken?
3. Welke games speel je en op welke resolutie?
4. Wat heb je zelf al onderzocht?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tictactoe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 16:15
Praetextatus schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:00:
Dit is nog steeds erg summier. Dus als je de informatie kunt bijwerken met:
1. Wat is je budget? Want je kunt developen en gamen op een machine van 500 euro, maar ook op een machine van 2500 euro. Dus je kunt toch het beste een maximum budget aangeven, want andere tweakers steken tijd en energie hier in en als je achteraf aangeeft dat het budget anders is dan is dat niet fijn.
2. Heb je al onderdelen die je kunt herbruiken?
3. Welke games speel je en op welke resolutie?
4. Wat heb je zelf al onderzocht?
Bedankt voor je extra vragen. Heb het uitgebreid zover mogelijk ik nu kan beantwoorden. Ik had het bewust bij componenten advies gezet, niet bij pc advies.
Ik wil puur weten hoe ik uberhaubt een selectie kan maken tussen de 2 type processoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Ik zou zelf kijken naar de Ryzen 2700 en de i5 9600k die in dezelfde price range liggen. Hierbij is wat mij betreft de Ryzen de betere keus. Deze heeft 2 meer cores en ook multithreading, waarbij dus 8 cores oftwel 16 threads beschikbaar zijn. De intel heeft 6 cores beschikbaar, maar die wel tegen een hogere snelheid draaien.

Gezien het feit dat steeds meer applicaties multi-threaded zijn is dit een zeer sterk punt. Als je gaat zoeken op de grote videowebsite naar deze processoren dan zie je een groot voordeel voor de Ryzen.

Daarnaast gaat AMD langer mee met de sockets dus waarschijnlijk kun je, als je dat zou willen, over een paar jaar nog een upgrade doen naar een stevigere cpu.

[ Voor 13% gewijzigd door Praetextatus op 18-12-2018 14:20 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...