[Crashes] Váág probleem..

Pagina: 1
Acties:

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:52
Ik zal eerst de specs geven:Tijdens het installeren van bv. Windows crasht het systeem voordurend, dus ik dacht, laat ik eens op T.net zoeken op mensen met hetzelfde probleem. Toen bleek dat het bijna altijd aan het geheugen lag.
Ik dus een nieuw reepje kopen. (128 MB PC133 SDRAM)
(Kost toch niets meer dezer dagen)
(Haakjes rulen)
Maargoed. Geen effect. Nog steeds 'random' crashes. Deze bak diende vroeger als server met linux erop. Crashte wel minder, maar ook om de 14 dagen ofzo, wat niet rendabel is voor linux. Please, WIE gaat me helpen, want IK kom er niet meer uit. :'(

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zijn de crashes gewoon random? of wanneer je bv iets naar de harde schijf wegschrijft.

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:52
Tsja.. Soms, toen ik windows er tóch op gekregen heb, kreeg je halvewege het standaard windows-opstartgeluidje een spontane reboot. En de volgende boot een BSOD, met VxD errors etc.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Probeer eens windows te installen met zo min mogelijk hardware erin(alleen de nodige).
Met als mogelijk is een andere harde schijf.
Het enige wat ik kan verzinnen is dat er iets goed kapot is.

Als er dan nog problemen zijn weet je dat het ergens ligt aan mobo of geheugen of cpu.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
miss je proc. voltage iets verhogen...

of miss is de koeling niet helemaal super, en wordt de proc gewoon veel te warm...

O je voeding is niet sterk genoeg...

succes ermee :)
mzzl
Cutebrit

Verwijderd

Heb je iemand met nog een mobo waar je alles ff in kan testen, ik had namelijk het zelfde probleem en bij mij was het na aankoop van een nieuw mobo over. duzz als je dat ff kan checken doe dat.

Verwijderd

Dit klinkt idd als een geheugen probleem, misschien dat de geheugen-bank op je mobo stuk is

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op zondag 22 juli 2001 14:56 schreef Cutebritney het volgende:
miss je proc. voltage iets verhogen...
Ik zou ook zeggen: voltage iets verhogen. Ik heb nu m'n Athlon classic 500Mhz naar 700Mhz overgeclocked en had hem op 1,6 volt draaien. Op een gegeven moment kreeg ik ook last van BSOD die allerlei vxd errors aangaven. M'n voltage even verhoogd naar 1,65 volt, en nu geen enkele problemen meer.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

• AMD K6-2 450 Mhz
• 64 MB PC100 SDRAM
• 8,4 GB HD (5400 RPM)

mwaa ik had dezelde config al had mijn K6 een beetje meer cache in de vorm van een K6 III. Ik weet alleen dat als jij windows 95 aan het isnallen bent, dat je dan wel een de ios 350+ patch moet installeren. Ga alsjeblieft win 98 installeren... + de 4in1 drivers.
Pagina: 1