Fietsalarm voor elektrische bakfiets: Linka of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Hoewel ik me altijd heb geërgerd aan van die lompe bakietsen op het fietspad, ben ik nu zelf papa van twee kids en willen ook wij toch maar eens aan de (elektrische) bakfiets. Meer specifiek: een Urban Arrow Familiy van meer dan EUR 4k. Dat is nogal een dure fiets in Amsterdam en omstreken onbewaakt op straat te laten staan (in Amsterdam kent men het verschil tussen mijn en dijn niet zo goed, zie ook het knetterlinkse college dat daar nu zit). Natuurlijk ga ik ook een goed lang kettingslot voor die fiets kopen, maar ik zat te denken dat een alarm in aanvulling daarop eigenlijk ook wel aardig zou zijn. Net als bij motoren en scooters best gebruikelijk is. Zeker omdat dit soort fietsen volgens mij vaak wordt gejat door ze in een busje te zetten en je soms echt in een situatie zit dat je de fiets niet kunt vastzetten. Dan is het wel fijn als er een bewegingssensor op zit.

Nu ben ik dus wat wezen Googlen, maar ik ben nog niets tegengekomen aan alarmsystemen die ook op fietsen kunnen worden gebruikt waar ik warm van word. Meestal is het vrij goedkoop (Chinees) spul, waarbij de reviews aangeven dat de batterij snel leeg is of dat het niet goed werkt.

Het beste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden voor een fiets is het Linka-slot:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1496/1314/files/linka-bikelock_223d21e5-22cc-4bca-87fc-6e5083be8aec.jpg?8903991080118303776

Een slot met een hoog gadgetgehalte dat werkt zonder sleutel, maar met behulp van een smartphone (ik moet nog uitzoeken of het ook bediend kan worden met meerdere telefoons) en met een bewegingssensor die kennelijk zo is afgesteld dat niet elke kleine botsing met de fiets, het alarm doet afgaan.Wat ook heel rlx is is dat je dus gewoon weg kunt lopen van de fiets en het alarm er dan vanzelf opgaat. Als je met kinderen op pad bent, is elke eliminatie van onnodig wachten, mooi meegenomen.

De reviews die ik tot nu toe heb gelezen zijn echter nog wat wisselend. Het merendeel is positief, maar ik lees ook wat "horrorverhalen" van mensen waarbij het slot ineens open weigert te gaan. Verder heb ik nog geen echte test van het slot kunnen vinden.

Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met dit Linka-slot? Of mensen die goede ervaringen hebben met een ander alarm, al dan niet geïntegreerd in een slot, dat goed gebruikt zou kunnen worden voor het beveiligen van een elektrische bakfiets?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:05
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:12:
Hoewel ik me altijd heb geërgerd aan van die lompe bakietsen op het fietspad, ben ik nu zelf papa van twee kids en willen ook wij toch maar eens aan de (elektrische) bakfiets.
Hypocriet

full disclaimer: ik heb een stronthekel aan elektrische bakfietsen in Amsterdam en zou wat mij betreft verboden mogen worden.

on topic: ik zou iig zorgen voor een flink lang kettingslot (+2 Meter nodig voor zo'n bakbeest ;) ), zodat je em altijd aan een paal oid kan zetten. Zo'n Linka is een leuke extra, maar vooral voor het gadgetgehalte. Het valt of staat ook vaak bij hoe lang zo'n slot gesupport wordt vanuit de fabrikant, mijn voornaamste reden om (nog) niet over te stappen op slimme sloten (lijkt me wel vet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Ik heb nooit ontkend hypocriet te zijn :p

Overigens is de overlast van bakfietsen tegenwoordig minder, omdat ze tegenwoordig vrijwel allemaal elektrisch zijn en je ze dus niet meer hoeft in te halen. Althans, ik haal ze eigenlijk nooit meer in. Ze zitten dus minder in de weg.

Goed lang kettingslot gaat er sowieso komen. Alarm is echt in aanvulling op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:02:

Overigens is de overlast van bakfietsen tegenwoordig minder, omdat ze tegenwoordig vrijwel allemaal elektrisch zijn en je ze dus niet meer hoeft in te halen.
Typische uitspraak voor iemand die een nieuwe elektrische bakfiets gaat kopen..

het feit dat ze andere fietsers proberen in te halen is juist het allerkutste, wat vrij veel gebeurt omdat ze ze allemaal op standje 25KM hebben staan..... En dat inhalen vooral op die plakken waar het helemaal niet kan.

En daarnaast haal ik elektrische bakfietsen ook in op mijn stadsfietsje. Als ik jou was zou ik toch een normale (evt elektrische) fiets halen met een zitje voor en achter.

Daarnaast ben ik zelf ook hypocriet want jij stelt een normale vraag, en ik als typische Tweaker ga lekker over randzaken zitten zeiken, maar als het mij iets om het hart gaat zoals mijn intense haat tegen elektrische bakfietsen, dan mag dat van mezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Haha, dat mag!

Maar hoop wel dat er ook nog mensen voorbijkomen in dit topic die meer ingaan op de vraag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:06
Hoe je het ook maakt, je zal een stroombron nodig zijn voor een alarm. En ik gok zo dat er weinig ruimte zal zijn om op een veilige manier alles weg te werken. Kortom, waar laat je de accu? Hoe laad je die op en hoe voorkom je dat ze het alarm onklaarmaken door het domweg weg te knippen.

Ohja, ik gok dat je de tractieaccu hiervoor niet kan gebruiken.

Nee, ik heb dus geen antwoord voor je maar mogelijk wel een paar punten waar je over kan denken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:47

-tom-562

Oliesjeik

De beste optie is om te investeren in een goede diefstalverzekering.
Voor mijn motor b.v. heb ik gewoon het goedkoopste goedgekeurde slot gekocht, want als ze iets willen meenemen nemen ze het toch wel mee.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Discus hangslot i.c.m geschikte ketting zoveel mogelijk voor hardstaal gaan.
Zorg voor zo weinig mogelijk opening tussen de beugel van het hangslot en de ketting (schakel).
Vandaar dat ik schrijf "geschikte ketting" hier word te weinig aandacht aan besteed.
Dit voor wat betreft hoofdslot.
Verder is het aan te raden om meerdere sloten te gebruiken, een slot met alarm kan daar ook deel van uitmaken.

Wat mogelijkheden:
Discusslot cijfercombinatie:
https://www.besabvba.com/...5CRONDEHANGSLOTEN&lang=nl

Discusslot sleutel:
https://www.besabvba.com/...5CRONDEHANGSLOTEN&lang=nl

Ketting (verschillende lengtes en maten schakels mogelijk:
https://www.besabvba.com/...OTEN%5CTOEBEHOREN&lang=nl

Hangslot met alarm:
https://nl.aliexpress.com...ity-with/32807271187.html

[ Voor 5% gewijzigd door Finesse op 18-12-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is er een mogelijkheid tot muurbeugel ?
Ik heb hier mijn kamado aan de keukenmuur vastgeklonken

4 gaten in de buitenmuur, chemische ankers/pluggen en xcm keilbouten met antidiefstalkop.
Je moet dan wel de ruimte hebben natuurlijk, maar dan sta je vast aan de woning. iig een veiliger gevoel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:18
FreshMaker schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:45:

4 gaten in de buitenmuur, chemische ankers/pluggen en xcm keilbouten met antidiefstalkop.
Je moet dan wel de ruimte hebben natuurlijk, maar dan sta je vast aan de woning. iig een veiliger gevoel ?
En overal waar je dat ding wilt parkeren moet je dus eerst een paar gaten in de buitenmuur slaan en etc? Zullen de bedrijven en bewoners allemaal blij mee zijn. Hij heeft het dan ook over vrijwel alle situaties, behalve die bij hem thuis..

Ik las net een reactie over een goede verzekering, dit is natuurlijk de beste oplossing (hoe raar dit ook klinkt). Wie ligt er in Amsterdam nou in hemelsnaam wakker van een alarm die afgaat? In Amsterdam ziet nooit iemand wat (bewust) en die zullen echt niet ingrijpen indien er een bakfietsalarm afgaat, wel zullen ze misschien denken: ah hopelijk gaat dat ding naar polen. Dieven liggen al niet wakker van een auto alarm die afgaat (hoewel ze die bij de meeste auto's gewoon even uit kunnen klikken met een apparaatje), laat staan een bakfietsalarm.

Oftewel: bekijk welke verzekering de bakfiets wilt verzekeren tegen diefstal en kijk wat de eisen zijn, dat zal vermoedelijk geen slot zijn met een alarmfunctie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
Ik ben het eens met de bovenstaande punten, een fatsoenlijk (2e) slot zal een heel stuk beter helpen dan een slim slot. / alarm Daarnaast zou je evt. ook kunnen kijken naar een tracker (bijv. iotracker.nl), dan kan je via het LoRaWAN netwerk je fiets altijd tracken, kan je vast wel enigzins onopvallend op die fiets monteren. Wel een nadeel dat dat alleen in NL werkt, dus het busje naar Polen is maar tot de grens te tracken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Ruerd Jan schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:08:
Hoe je het ook maakt, je zal een stroombron nodig zijn voor een alarm. En ik gok zo dat er weinig ruimte zal zijn om op een veilige manier alles weg te werken. Kortom, waar laat je de accu? Hoe laad je die op en hoe voorkom je dat ze het alarm onklaarmaken door het domweg weg te knippen.

Ohja, ik gok dat je de tractieaccu hiervoor niet kan gebruiken.

Nee, ik heb dus geen antwoord voor je maar mogelijk wel een paar punten waar je over kan denken.
Dat Linka-slot zou het 9 maanden moeten doen op 1 lading en je telefoon krijgt een seintje als ie bijna leeg is. Je kunt hem opladen via USB.

Groter nadeel dat ik zie is dat als je met een lege telefoon komt te zitten, je het slot niet kunt openen...
-tom-562 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:29:
Voor mijn motor b.v. heb ik gewoon het goedkoopste goedgekeurde slot gekocht, want als ze iets willen meenemen nemen ze het toch wel mee.
Verzekering kijk ik ook naar. Moet zeggen dat het me nog meevalt wat het per maand kost (tussen 5 en 8 euro per maand zie ik).
Finesse schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:30:
Discus hangslot i.c.m geschikte ketting zoveel mogelijk voor hardstaal gaan.
Zorg voor zo weinig mogelijk opening tussen de beugel van het hangslot en de ketting (schakel).
Vandaar dat ik schrijf "geschikte ketting" hier word te weinig aandacht aan besteed.
Dit voor wat betreft hoofdslot.
Verder is het aan te raden om meerdere sloten te gebruiken, een slot met alarm kan daar ook deel van uitmaken.
...
Dat had ik al in de openingspost staan. Natuurlijk ga ik sowieso ook voor een goed lang kettingslot. Alarm op dat soort sloten zijn echter geen alarmen die afgaan bij beweging, maar bij doorknippen volgens mij.
FreshMaker schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:45:

Thuis maak ik mij niet zo'n zorgen. Het gaat me juist om situaties dat ik niet zomaar fiets vast kan zetten.
LopendeVogel schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:59:
[...]

En overal waar je dat ding wilt parkeren moet je dus eerst een paar gaten in de buitenmuur slaan en etc? Zullen de bedrijven en bewoners allemaal blij mee zijn. Hij heeft het dan ook over vrijwel alle situaties, behalve die bij hem thuis..

Ik las net een reactie over een goede verzekering, dit is natuurlijk de beste oplossing (hoe raar dit ook klinkt). Wie ligt er in Amsterdam nou in hemelsnaam wakker van een alarm die afgaat? In Amsterdam ziet nooit iemand wat (bewust) en die zullen echt niet ingrijpen indien er een bakfietsalarm afgaat, wel zullen ze misschien denken: ah hopelijk gaat dat ding naar polen. Dieven liggen al niet wakker van een auto alarm die afgaat (hoewel ze die bij de meeste auto's gewoon even uit kunnen klikken met een apparaatje), laat staan een bakfietsalarm.

Oftewel: bekijk welke verzekering de bakfiets wilt verzekeren tegen diefstal en kijk wat de eisen zijn, dat zal vermoedelijk geen slot zijn met een alarmfunctie :P
Haha, ja zou best kunnen dat ik daar op uitkom. Alleen ben ik ook nog steeds stiekem wel een gadgetman. Dus een alarm lijkt me ook nog steeds mooi! Had wat dat betreft meer verwacht van Tweakers :p
Niet_Jan_Jaap schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:33:
Ik ben het eens met de bovenstaande punten, een fatsoenlijk (2e) slot zal een heel stuk beter helpen dan een slim slot. / alarm Daarnaast zou je evt. ook kunnen kijken naar een tracker (bijv. iotracker.nl), dan kan je via het LoRaWAN netwerk je fiets altijd tracken, kan je vast wel enigzins onopvallend op die fiets monteren. Wel een nadeel dat dat alleen in NL werkt, dus het busje naar Polen is maar tot de grens te tracken.
Er lijkt een beetje een misvatting te zijn dat ik een alarm zou willen in plaats van een goed slot / sloten. Dat is natuurlijk niet zo.

Tracker heb ik ook over gedacht, maar dan weet ik enkel waar mijn fiets na het jatten is... en heb ik het jatten niet voorkomen ;)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

YellowCube

Wait...what?

-tom-562 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:29:
Dat.
Met een combinatie van deftige sloten (liefst verschillende types zodat je de “one trick ponies” op het gebied van sloten open breken ook een beetje uit sluit).

Zet verder (als je op een andere locatie bent dan thuis) je fiets gewoon zodanig dat het een beetje in een looppad staat waar enigzins mensen rondlopen. Scheelt ook al een hoop.

Overigens raar dat men een hekel heeft aan (electrische) bakfietsen.
Wat mij betreft in een stad 10 keer beter dan dat elke ouder z’n twee (of nog erger een) kinderen in de auto van A naar B gaat. Waarbij A-B niet zelden minder dan 5 km is.
En twee kinderen op een normale fiets is gewoon turbokut en sluit gelijk alles uit wat je nog extra wilt doen (boodschappen bijv).

[ Voor 11% gewijzigd door YellowCube op 27-12-2018 13:47 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Hebben de fiets inmiddels aangeschaft. Meteen ook maar een diefstalverzekering erbij gedaan voor 3 jaar voor 175 euro (wilde liever per maand, maar via zo'n fietsenplan krijg je het bruto/netto omdat het van loon wordt ingehouden, scheelt dus zo'n 50%). Daarnaast een art 4 slot van 100cm met een loop (dus die 100cm heeft een groter bereik dan een normaal kettingslot van 150cm. Langer wilde ik niet, omdat het dan ook allemaal zo lomp en zwaar wordt):

Afbeeldingslocatie: https://www.maxxsloten.nl/Files/10/154000/154127/ProductPhotos/MaxContent/709793685.jpg

Mocht ik ooit nog een leuk alarm tegenkomen, dan gaat die er ook nog op :)

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 27-12-2018 14:05 ]

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 23:44
Ik zou dr een GPS inbouwen op een plek waar ie niet zichtbaar is en alleen jij weet waar ie zit. Eentje met een accu, die je bijv. maar eens in de maand hoeft op te laden. Mocht ie gejat worden, een belletje en je weet waar het ding zich bevindt. Naast uiteraard een goed slot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:58
Ik zie dat het niet meer van toepassing is, maar ik wil waarschuwen voor "slimme" sloten.
Er zijn zo veel van die sloten die ontzettende beveiligingsfouten hebben, omdat ze (meestal) niet gemaakt worden door slotenmakers, maar makers van electronica.
Zeg niet dat dat bij de Linka ook zo is hoor, maar het is wel iets om over na te denken.

@Finesse Een masterlock cijfercombinatie slot is wel de slechtste suggestie ooit. 5 minuten, dan is hij open.
Combinatiesloten zijn zo'n beetje de slechtste sloten die er zijn. Ontzettend makkelijk te kraken.
De rest van de suggesties zijn niet veel beter. Een fiets van 4000+ euro vastzetten met een slot van 7 euro van aliexpress. :+

En je krijgt de fiets niet eens verzekerd met dat soort sloten.

@Oscar Mopperkont Je hebt een prima keus gemaakt.
Paar dingetjes gevonden, een product wat meerdere dingen doet, maar oa een bewegingsensor alarm,
https://www.smarthalo.bike/#alarm
Ziet er best interessant uit moet ik zeggen. Navigatie, (soort van, volgens mij gewoon een link met je telefoon) licht, alarm, en nog wat dingetjes, voor 120 euro.
Of hele simpele alarmen die op beweging of vibratie reageren:
https://www.amazon.com/Bi...or-Security/dp/B019OMO8GG
https://www.amazon.com/Wi...fRID=PFZZSGAE0TF3VZSY4ZT8

Vraag me af hoe goed die goedkope dingen werken, maar je kan het altijd uitproberen, zo goedkoop dat het ook geen drama is als het niets is. De laatste heeft wel behoorlijk goede reviews.

Gps is ook wel een goeie, maar het is maar de vraag of je daar echt iets mee kan. Er is best een kans dat de Politie er helemaal niets mee doet.
Dan weet je waar hij staat, maar daar kan je dan ook weinig mee. Of je moet er zelf achteraan gaan, maar of dat dat nou slim is? :P

[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 27-12-2018 22:29 ]

• Finesse
  • Niet online
WEBGAMING schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:39:
@Finesse Een masterlock cijfercombinatie slot is wel de slechtste suggestie ooit. 5 minuten, dan is hij open.
Combinatiesloten zijn zo'n beetje de slechtste sloten die er zijn. Ontzettend makkelijk te kraken.
De rest van de suggesties zijn niet veel beter. Een fiets van 4000+ euro vastzetten met een slot van 7 euro van aliexpress. :+
En je krijgt de fiets niet eens verzekerd met dat soort sloten.
Begrijpend lezen is blijkbaar niet aan jouw besteed ... natuurlijk is het dan moeilijk om een fatsoenlijk besluit te trekken. (en met een beetje respect voor een andere forum lid.)
Over de combinatie verzekering + slot(en) heb ik het helemaal niet gehad.
Het slot van aliexpress hield ik erbij omdat TS zelf sprak over slot(en) met alarm, omdat ik persoonlijk zoiets zelfs als afschrikmiddel niet geschikt vind gaf ik een erg goedkoop alternatief, als extra slot komt voor mij elk slot in aanmerking.
Ik geloof trouwens dat jij het Master Lock cijferslot nog nooit onder ogen hebt gehad, samen met de geschikte ketting kan ik het iedereen hier aanraden.
Heb het trouwens gekocht in een speciaalzaak voor sloten en safes, na vakkundig advies.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 20:59

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zou een dik axa slot, plus los (bewegings) alarm geen betere oplossing zijn? In situaties dat het gewoon moet werken zijn smartdevices of iot niet altijd de beste oplossing. Het lijkt mij iig nogal onnodig ingewikkeld en storingsgevoelig als de mogelijkheid om je fiets te gebruiken samenhangt met het smartgedeelte van het slot.

[ Voor 30% gewijzigd door -36- op 27-12-2018 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING

Dit een van de grootste en bekende lockpickers, die raden allemaal combinatiesloten af, omdat het gewoon simpel is om er in te komen.

Kort gezegd kan je met een voeler voelen waar de opening op het wiel zit, of met spanning op de schakel kan je het ook voelen.
Daarnaast zijn er nog wat manieren.

Ze zijn gewoon niet erg veilig. Simpel. Maakt niet eens zo veel uit uit welk merk het is.

En sloten van Masterlock zijn over het algemeen niet al te best.
Nog een Masterlock, waar je de truc van druk op de schakel zetten kan zien.

De opmerking van meerdere sloten had ik overheen gelezen. Als je een ander goed slot gebruikt is een extra slot natuurlijk altijd beter als niets.

[ Voor 36% gewijzigd door WEBGAMING op 27-12-2018 19:33 ]

• Finesse
  • Niet online
WEBGAMING schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:07:
En sloten van Masterlock zijn over het algemeen niet al te best.
Nog een Masterlock, waar je de truc van druk op de schakel zetten kan zien.
[YouTube: [631] Master Lock 875/975 Decoded WITHOUT ANY TOOLS !]
Dit ziet er inderdaad niet best uit.
Maar heb hier meermaals een poging gedaan om mijn Master op deze manier te openen, lukt mij niet, (heb ook niet één van de sloten die op het filmpje worden afgebeeld.)
Men zal sowieso het juiste materiaal nodig hebben om het slot open te kunnen maken in de vorm van een vrij stevig dun mesje of iets in die vorm.

En, de andere extra sloten op mijn Ebike zijn er ook nog, inclusief het aliexpress ding wat in bestelling is.

[ Voor 7% gewijzigd door Finesse op 27-12-2018 19:53 ]

• WEBGAMING
Dat zal je ook niet zomaar in 10 minuten oid lukken, de mensen in die video's hebben jaren oefening.

Maar met wat oefening (paar uurtjes) kom je echt een heel eind, en heb je zo'n slot in minuten open.
Dan heb je (meestal) wel wat passend gereedschap nodig, maar dat houd een dief ook niet echt tegen. Een voelertje of mesje steek je zo in je zak.

En natuurlijk zijn sommige combinatiesloten beter als anderen, maar over het algemeen is het niet best.

Het gaat in dit topic ook over een fiets van 4000 euro, bij diefstal van dure fietsen zie je soms best professioneel werk. Als het over een goedkopere fiets gaat zou ik me er heel veel minder zorgen over maken.

En, ja al is het het goedkoopste slot wat je kan vinden, 2 is natuurlijk beter als 1. Meer weerstand is altijd beter. Maar ik zou niet compleet vertrouwen op een combinatieslot. (helemaal niet bij een dure fiets)

[ Voor 12% gewijzigd door WEBGAMING op 27-12-2018 20:03 ]

• Finesse
  • Niet online
WEBGAMING schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:57:
Het gaat in dit topic ook over een fiets van 4000 euro, bij diefstal van dure fietsen zie je soms best professioneel werk.
Professionals zullen wel met alles aan de haal kunnen gaan zeker, daarom zijn ze professioneel, het is hun vak.
Vanuit dat standpunt stel ik grenzen aan het "beveiligen" van o.a. mijn E-fiets.
Fiets zoveel mogelijk in 't zicht parkeren, en een aantal sloten erop, daar houd het op voor mij.
Verzekeringen heb ik geen goede ervaringen mee, dus niet meer.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

@Willem kan er over meepraten. Geen (bak)fiets is veilig.

Rotte is dat ze eigenlijk elk slot wel open kunnen knippen. Ze gaan echt niet lockpicken. Busje rijd voor, stapt uit met pneumatische/elektrische/handbediende betonschaar, knipt de boel door en rijd de fiets de auto in. Klaar. Kan in een minuut gebeurd zijn ofzo. Zag dat die betonscharen tot 16mm gaan. Dus eigenlijk moet je een slot van 17mm dik hebben :+

Juist voor zoiets als een bakfiets zou een GPS leuk kunnen zijn. Plek zat om hem ergens onder de bak te plaatsen. Alleen niet vergeten om soms even op te laden en een test-sms te sturen...

[ Voor 34% gewijzigd door _ferry_ op 27-12-2018 21:01 ]

• WEBGAMING
Ik heb persoonlijk liever een goede verzekering en een minder slot, dan 2 (of 4) sloten op mijn fiets.

Als ze hem echt willen stelen, word hij gestolen. Als je een verzekering hebt, krijg je het tenminste vergoed. Naar jou ervaring is het dan misschien anders, maar voor het geld hoef je het meestal ook niet te laten.
TS heeft voor 175 euro een diefstalverzekering voor 3 jaar. (zie laatste post)

Dat zou voor mij veel meer waard zijn als 2 sloten.

• koektrommeltje

[knip]

Gps is ook wel een goeie, maar het is maar de vraag of je daar echt iets mee kan. Er is best een kans dat de Politie er helemaal niets mee doet.
Dan weet je waar hij staat, maar daar kan je dan ook weinig mee. Of je moet er zelf achteraan gaan, maar of dat dat nou slim is? :P
Natuurlijk kun je daar iets mee. Je kunt je eigen fiets opsporen tot op een paar meter nauwkeurig. Een belletje naar die GPS-tracker en je locatie wordt doorgestuurd middels een sms'je. Of, als je simkaartje met databundel erin stopt, dan kun je het ding volgen online. En dus terughalen, al dan niet met behulp van de politie. Met wat geluk hebben ze de dief of de heler dan ook te pakken.

Jij hebt van jouw fiets de aankooppapieren, je hebt het framenummer en een proces verbaal van aangifte. Daarmee sta je sterk genoeg om die fiets terug te krijgen of -als de nieuwe eigenaar weigert deze terug te geven- in beslag te laten nemen door de politie. De nieuwe koper of berijder van die fiets heeft dan toch hee wat uit te leggen..

Weliswaar heb jij het ding verzekerd, maar dan nog zal je er flink bij inschieten vermoed ik, tenzij je de nieuwwaarde vergoed krijgt bij diefstal. Naast dat je als ie gejat wordt, eerst nog een periode moet wachten tot de verzekering evt. uitkeert. En gezien je zo'n tracker op een bakfiets wat makkelijker kan verbergen, lijkt het me een aardige aanvulling. Zeker als je weet dat jouw fiets een gewild object is bij fietsendieven.

Dus ja, zo'n ding heeft een groter voordeel dan een nadeel.

[ Voor 10% gewijzigd door koektrommeltje op 27-12-2018 23:21 ]

• WEBGAMING
Er zijn gevallen waar de politie zelfs niet (meteen) in actie komt bij de diefstal van een auto, als is er gps data beschikbaar. Bij een fiets is de kans dat ze in actie komen nog kleiner.

Dan komt het er op neer dat je zelf een dievenhol binnen mag, om je fiets te gaan halen. Veel succes.

Het kan een goede aanvulling zijn, natuurlijk. Maar ik zou er eigenlijk niet te veel van verwachten. De locatie van je object weten heb je niet zo veel aan, als de politie er niets mee doet.

Bij alle partijen waar ik zo snel even kijk, krijg je binnen die 3 jaar gewoon de nieuwwaarde van de fiets terug.

[ Voor 19% gewijzigd door WEBGAMING op 27-12-2018 21:44 ]

• Oscar Mopperkont
@WEBGAMING : Hulde! Die Wsdcam had ik nog niet gevonden. Meteen maar besteld :)

Ik laat het jullie weten!

Overige reacties moet ik nog wat beter bekijken. Mooi dat iedereen zo begaan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Een masterlock cijfercombinatie slot is wel de slechtste suggestie ooit. 5 minuten, dan is hij open.
Dat zal je ook niet zomaar in 10 minuten oid lukken
Je veranderd je mening blijkbaar nogal eens ... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Finesse schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:19:
[...]

[...]

Je veranderd je mening blijkbaar nogal eens ... 8)7
Nee totaal niet. Misschien wat beter lezen? Als je zo selectief gaat quoten trek je ook alles uit zijn verband.

Iemand die er mee geoefend is, heeft zo'n slot binnen 5 minuten open.

Iemand die er nog nooit mee geoefend heeft, lukt dat natuurlijk niet zo snel.

Je hebt wat oefening nodig om dat te kunnen, logisch toch?

Ik zal de quote eens wat langer maken, waardoor de belangrijke zinnen er onder niet wegvallen:
Dat zal je ook niet zomaar in 10 minuten oid lukken, de mensen in die video's hebben jaren oefening.

Maar met wat oefening (paar uurtjes) kom je echt een heel eind, en heb je zo'n slot in minuten open.
Dan heb je (meestal) wel wat passend gereedschap nodig, maar dat houd een dief ook niet echt tegen. Een voelertje of mesje steek je zo in je zak.
Goh, ineens heel anders he? :/

Ook vreemd dat je nu ineens weer terugkomt op een punt wat je eerder prima leek te begrijpen. Wat wil je nou precies bereiken?

[ Voor 58% gewijzigd door WEBGAMING op 28-12-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
YellowCube schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:44:
[...]
Overigens raar dat men een hekel heeft aan (electrische) bakfietsen.
Wat mij betreft in een stad 10 keer beter dan dat elke ouder z’n twee (of nog erger een) kinderen in de auto van A naar B gaat. Waarbij A-B niet zelden minder dan 5 km is.
En twee kinderen op een normale fiets is gewoon turbokut en sluit gelijk alles uit wat je nog extra wilt doen (boodschappen bijv).
10x liever dat die mensen in een auto stappen / met de tram gaan dan die huidige elektrische bakfietsterreur. Die dingen zijn gewoon te groot voor fietspaden in grote steden. In het buitengebied helemaal prima, maar op de drukste fietsroutes door Amsterdam aub niet, en al helemaal niet met 25 km per uur het voor iedereen onveilig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
offtopic:
Heb nu ook echt een beetje rondgefietst door de stad en het rijdt echt heerlijk! Ook zonder strandje turbo, rijdt je idd zo heerlijk 25 met zo'n ding. :)

Fietspaden zouden op veel plekken echter wel gemoderniseerd mogen worden door ze breder te maken. Maar goed, doordat je nu ook makkelijk 25 kan met een bakfiets, rijdt je makkelijker met verkeer mee, waardoor ik daar eigenlijk nooit zoveel issues meer mee zie. Ben natuurlijk wel 100% biased nu :p

Misschien dat enige voordeel is van dat knetterlinkse college dat we nu hebben in Amsterdam, dat we nu hopelijk eindelijk eens aandacht gaan krijgen voor het moderniseren van de fietspaden in Amsterdam. Ze voldoen immers niet aan de eisen en zijn vaak veel en veel te smal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Pas maar op dat ze de elektrische bakfiets niet samen met de snorscooters naar de rijbaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 20:59

-36-

Trust me. I'm an amateur

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:30:
offtopic:
Fietspaden zouden op veel plekken echter wel gemoderniseerd mogen worden door ze breder te maken.
Als je in Amsterdam wilt dat de weginrichting aan alle moderne eisen voldoet zal je eerst de halve binnenstad moeten platgooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
AlexanderB schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:39:
Pas maar op dat ze de elektrische bakfiets niet samen met de snorscooters naar de rijbaan sturen.
offtopic:
Het college is gekozen door en voor "GroenLinks bakfietsmoeders". Ik zie dus eerder gebeuren dat fietspaden, bakfietspaden worden en de rest van verkeer het maar uitzoekt op de weg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
WEBGAMING schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:39:
Er zijn gevallen waar de politie zelfs niet (meteen) in actie komt bij de diefstal van een auto, als is er gps data beschikbaar. Bij een fiets is de kans dat ze in actie komen nog kleiner.
Om je uit de nachtmerrie te helpen dat de politie bij voorbaat al niets doet:

Politie Amsterdam, artikel van gisteren:
https://www.at5.nl/artikelen/190076/Zestig
Dan komt het er op neer dat je zelf een dievenhol binnen mag, om je fiets te gaan halen. Veel succes.

Het kan een goede aanvulling zijn, natuurlijk. Maar ik zou er eigenlijk niet te veel van verwachten. De locatie van je object weten heb je niet zo veel aan, als de politie er niets mee doet.

Bij alle partijen waar ik zo snel even kijk, krijg je binnen die 3 jaar gewoon de nieuwwaarde van de fiets terug.
Want jij denkt dat die fiets direct binnengestald wordt? Of dat alle malafide kopers van gejatte fietsen keiharde criminelen zijn? Nee, denk het niet. Eerder kruimeldiefjes of junkies die het ding zo snel mogelijk doorschuiven.

Of de politie in actie komt, weet je niet. Dat zal afhankelijk zijn wat er op dat moment speelt, of ze er tijd voor hebben, enz. Ga er vanuit van niet, dan kan het alleen maar meevallen. Vraag is echter: heb je ze nodig? Als ik mijn gejatte fiets ergens zie staan, dan neem ik dat ding mee of zaag ik terplekke het slot zelf open. Bel ik wel eerst even met de politie, zodat die er in ieder geval vanaf weten en om misverstanden te voorkomen.

Locatie van je voorwerp weten is handig. Maar als je een watje bent en niet je eigen fiets durft of wil terug te halen als je die ergens gestald ziet staan. Ja, dan heb je er weinig aan. Maar dat heb je aan een aangifte dan ook niet. Dan heb je enkel wat aan de verzekering en moet je maar hopen dat die voldoende uitkeert. Dus dat zal ik zeker even nakijken. Toen ik een paar jaar terug een nog verzekerde fiets overnam, ging de uitgekeerde waarde met een staffel. Was in ieder geval niet de eerste 3 jaar de nieuwprijs die vergoed werd.

[ Voor 14% gewijzigd door koektrommeltje op 28-12-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
1 artikel waar de politie een keer wel achter dieven aan gaat bewijst voor mij ook weinig. We weten allemaal dat de politie over het algemeen niet veel met dit soort dingen doet.

Ja, bij fietsendieven die dit soort fietsen stelen, kan je er wel van uit gaan dat het ergens binnen komt te staan. Die fietsen gaan gewoon in een busje, naar een locatie toe. Je denkt toch niet dat die mensen hun gestolen fietsen van een paar duizend euro, buiten neer zetten?

Junkies gaan niet ontzettend dikke sloten open zitten te breken. Junkies jatten troepfietsen die slecht, of niet op slot staan.
Ik denk dat je een behoorlijk verkeerd beeld hebt, fietsendieven die dure fietsen stelen, zijn best professioneel, en zijn 9 van de 10 allemaal oostblokkers, (niet racistisch, simpele feiten) en die maken geen geintjes.

Ik ben absoluut geen watje, maar ik zou niet zomaar ergens mijn fiets even terug gaan halen. Dat is gewoon dom. Als die mensen een wapen trekken, wat ga je dan doen?
Achter dit soort dingen aan gaan is gewoon ontzettend dom. Heeft weinig met lef te maken, dat is gewoon risico's afwegen.
De kans dat je een mes in je ribben krijgt is behoorlijk aanwezig.

Als die fiets ergens buiten staat, ga je zelf de fiets weer terug stelen? Ook niet echt een strak plan, maar goed. Hij is ondertussen waarschijnlijk al weer aan iemand anders verkocht, en jij bent nu de fiets van die persoon aan het stelen. (tenminste, in hun gedachte)

Maar goed, ga jij lekker voor eigen rechter spelen, dat zal vast goed komen.

Nogmaals, en dat kan je zelf ook gewoon binnen 5 minuten nakijken, bij de verzekeringen waar ik even keek, Anwb, Unive, en Unigarant krijg je gewoon binnen 3 jaar de nieuwwaarde terug.

[ Voor 38% gewijzigd door WEBGAMING op 28-12-2018 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
WEBGAMING schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:50:
Je hele post leest nogal lastig, de quotes zijn zo te zien niet goed gelukt.

1 artikel waar de politie een keer wel achter dieven aan gaat bewijst voor mij ook weinig. We weten allemaal dat de politie over het algemeen niet veel met dit soort dingen doet.
Maar dat ze dus ook weleens WEL wat doen. En natuurlijk is het met een GPS-tracker aannemelijker dat ze het oppakken dan zonder, want als jij duideljk kan aanwijzen waar jouw fiets zich bevind, is dat een harde aanwijzing. Sterker nog, de politie zet zelf ook weleens lokfietsen met GPS-trackers erin om fietsendieven op te pakken. Ideale kans dus!
Ja, bij fietsendieven die dit soort fietsen stelen, kan je er wel van uit gaan dat het ergens binnen komt te staan. Die fietsen gaan gewoon in een busje, naar een locatie toe.
Dat kan, maar hoeft niet. Die kan ook ergens koud gezet worden, of voor een flat geparkeerd worden waar niemand precies weet van wie die fiets nu precies is. Of in de overdekte fietsenstalling op het station tot er een koper gevonden is. Je weet het niet. Maar met een tracker weet je dat wel, want zolang die tracker er nog op zit kun je precies zien waar ie zich bevindt. In een loods, in een busje op een parkeerterrein, inbij iemand in de tuin?
Junkies gaan niet ontzettend dikke sloten open zitten te breken. Junkies jatten troepfietsen die slecht, of niet op slot staan.
Genoeg junkies jatten wat jij wilt. Gewoon op bestelling dus.. en dat dikke slot krijgen ze gewoon open.
Want die fiets met dat dikke slot, die brengt 3x zoveel of als die verrotte, gammele fiets.
Ik denk dat je een behoorlijk verkeerd beeld hebt, fietsendieven vrij dure fietsen stelen, zijn best professioneel, en zijn 9 van de 10 allemaal oostblokkers, (dat is niet racistisch, dat is gewoon feit) en die maken geen geintjes.
Ik weet het niet. Genoeg fietsen verdwijnen idd naar het Oostblok of in ieder geval het buitenland. Maar lang niet alle fietsen. Ik weet niet hoe crimineel en gewelddadig fietsen stelende Oostblokkers zijn. Reden genoeg om polshoogte te nemen en de politie te bellen als je m ergens aantreft.
Ik ben absoluut geen watje, maar ik zou niet zomaar ergens mijn fiets even terug gaan halen. Dat is gewoon dom. Als die mensen een wapen trekken, wat ga je dan doen?
De politie bellen: "Goedendag, u spreekt met -naam-. Gisteren heb ik aangifte gedaan van de diefstal van mijn fiets. Zoals aangegeven, daar zat een GPS-tracker in en het signaal leidt regelrecht naar -insert locatie- Die tracker is op 5m nauwkeurig. Ik ga zometeen daarheen. Als ik u bel omdat ik de fiets zie, kunt u dan even een wagen ter assistentie langssturen?"
Achter dit soort dingen aan gaan is gewoon ontzettend dom. Heeft weinig met lef te maken, dat is gewoon risico's afwegen.
De kans dat je een mes in je ribben krijgt is behoorlijk aanwezig.
Nou, kom maar op met de krantenberichten: ' Vrouw doodgestoken na terughalen fiets' of 'heler fiets steekt eigenaar fiets neer', of 'zwaargewonde na ruzie om gestolen fiets'.

Denk dat je als je goed zoekt, eerder een bericht zal aantreffen als 'junk krijgt klappen na fietsendiefstal' of iets soortgelijks.

Kan me niet herinneren ooit zulke berichten gelezen te hebben eigenlijk, dus die angst zal wel meevallen.
Als die fiets ergens buiten staat, ga je zelf de fiets weer terug stelen? Ook niet echt een strak plan, maar goed. Hij is ondertussen al weer aan iemand anders verkocht, en jij bent nu de fiets van die persoon aan het stelen. (tenminste, in hun gedachte)
Die fiets zal ik meenemen ja. En als ze dat niet goed vinden, dan bellen ze de politie maar.
Als ik mijn gestolen fiets ergens aantref, zal ik die meenemen ja indien deze zo voor het grijpen staat. En anders bel ik wel even aan, na eerst de politie te hebben gebeld.
Maar goed, ga jij lekker voor eigen rechter spelen, dat zal vast goed komen.
Ik kan mijn eigen fiets niet stelen, maar ja, als mijn fiets gejat wordt, dan zal ik die als het even kan terughalen. En dan weet ik zeker: die malafide koper of dief zit ook niet te wachten op politiebemoeienis.

Oh, wacht.. die ging me neersteken las ik net :D
Nogmaals, en dat kan je zelf ook gewoon binnen 5 minuten nakijken, bij de verzekeringen waar ik even keek, Anwb, Unive, en Unigarant krijg je gewoon de nieuwwaarde terug.
Mijne was bij ENRA verzekerd destijds. 5 jaar, maar ik zou echt de nieuwwaarde niet hebben teruggekregen volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door koektrommeltje op 28-12-2018 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
koektrommeltje schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:16:

[...]

De politie bellen: "Goedendag, u spreekt met -naam-. Gisteren heb ik aangifte gedaan van de diefstal van mijn fiets. Zoals aangegeven, daar zat een GPS-tracker in en het signaal leidt regelrecht naar -insert locatie- Die tracker is op 5m nauwkeurig. Ik ga zometeen daarheen. Als ik u bel omdat ik de fiets zie, kunt u dan even een wagen ter assistentie langssturen?"

[...]

Nou, kom maar op met de krantenberichten: ' Vrouw doodgestoken na terughalen fiets' of 'heler fiets steekt eigenaar fiets neer', of 'zwaargewonde na ruzie om gestolen fiets'.

Denk dat je als je goed zoekt, eerder een bericht zal aantreffen als 'junk krijgt klappen na fietsendiefstal' of iets soortgelijks.

Kan me niet herinneren ooit zulke berichten gelezen te hebben eigenlijk, dus die angst zal wel meevallen.

[...]

Die fiets zal ik meenemen ja. En als ze dat niet goed vinden, dan bellen ze de politie maar.
Als ik mijn gestolen fiets ergens aantref, zal ik die meenemen ja indien deze zo voor het grijpen staat. En anders bel ik wel even aan, na eerst de politie te hebben gebeld.

[...]

Ik kan mijn eigen fiets niet stelen, maar ja, als mijn fiets gejat wordt, dan zal ik die als het even kan terughalen. En dan weet ik zeker: die malafide koper of dief zit ook niet te wachten op politiebemoeienis.

Oh, wacht.. die ging me neersteken las ik net :D

[...]

Mijne was bij ENRA verzekerd destijds. 5 jaar, maar ik zou echt de nieuwwaarde niet hebben teruggekregen volgens mij.
En dan werkt de politie ineens wel mee denk je?

Je ziet dit soort dingen niet, omdat 99% van Nederland het gewoon aan de politie overlaat, zoals het hoort.
Ik ben het er ook niet altijd mee eens, maar je kan niet voor eigen rechter spelen.
Daar bij zijn artikelen meestal niet zo uitgebreid. Wanneer heb jij voor het laatst een nieuwsartikel gelezen waar precies uitgelegd word waarom iemand gestoken is?

Ik zeg dat er best kans is dat als jij bij een dief voor de deur komt te staan, ze wapens trekken, of je misschien zelfs steken inderdaad. Die mensen hebben over het algemeen niets te verliezen, of het interesseert ze gewoon niets.

Ik heb het helemaal niet over "malafide kopers" Een hoop mensen die gestolen fietsen kopen hebben gewoon geen idee.
Die hebben gewoon net een fiets gekocht op marktplaats oid, en dan kom jij langs om die fiets weer terug te stelen.
Ja, dat is natuurlijk ook wel gerechtvaardigd, maar de koper heeft vaak geen enkel idee, en die denkt gewoon dat hun fiets gestolen word.

En ik had het over de dieven die je misschien aanvallen als je ze gaat opzoeken, niet de kopers.

[ Voor 12% gewijzigd door WEBGAMING op 28-12-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
WEBGAMING schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:23:
[...]

En dan werkt de politie ineens wel mee denk je?

Je ziet dit soort dingen niet, omdat 99% van Nederland het gewoon aan de politie overlaat, zoals het hoort.
Ik ben het er ook vaak niet mee eens, maar je kan niet voor eigen rechter spelen.
Deze mag je me even nader uitleggen. Wat is het nou, wel of niet de taak van de politie om op te treden in geval van fietsendiefstal?

Je speelt neit voor eigen rechter, want je haalt gewoon je eigen fiets terug. Die fiets is ook na diefstal nog jouw eigendom namelijk. Dus die fiets mag je gewoon terughalen. Uiteraard mag je niet iemands huis daarvoor binnendringen, maar een slot doorknipppen waarmee een ander jouw fiets heeft vastgezet, daar lijkt me niets verbodens aan. Uiteraard breng je de poltiie vantevoren even op de hoogte.

Of de politie meewerkt of komt, weet je niet. Misschien wel, misschien niet. Het zal aan de bezetting liggen, of er een auto in de buurt is, enz. Meerdere factoren dus, maar ik vermoed dat het antwoord zal zijn 'meneer, als het uw fiets is, kunt u deze wat ons betreft meenemen. Mocht u daarbij prblemen ondervinden, neem dan opnieuw contact op'.
Ik zeg dat er best kans is dat als jij bij een dief voor de deur komt te staan, ze wapens trekken, of je misschien zelfs steken inderdaad. Die mensen hebben over het algemeen niets te verliezen, of het interesseert ze gewoon niets.
Ik denk dat ze eerder denken 'Shit, betrapt! Hopelijk belt ie niet de politie' en nemen ze dr verlies zonder verder de aandacht op zich te richten. Als je al een confrontatie met de dief hebt, want dat is de vraag nog maar. Maar goed, daar heb je de politie evt voor.
Ik heb het helemaal niet over "malafide kopers" Een hoop mensen die gestolen fietsen kopen hebben gewoon geen idee.
Nou, ik denk dat een heel groot gedeelte het geen reet uitmaakt. Iemand die een peperdure fiets van een Pool koopt voor een fractie van de prijs, noem ik geen bonafide koper in ieder geval. Dus dat noem ik dan een 'malafide' koper. Of gewoon een domme koper.

Een deel zal idd geen idee hebben, maar goed, daarvoor heb jij als eigenaar dan ook keurig bewijs in de vorm van een aangifte dat het jouw fiets is. En die koper kan natuurlijk ook prima uitleggen van wie ie die fiets heeft gekocht. Verschuilen als 'dat wist ik niet dat ie gestolen was' gaat in ieder geval niet op als dat ding al stond geregistreerd als gestolen of als ie voor te weinig werd gekocht.
En ik had het over de dieven die je misschien aanvallen, niet de kopers.
Ik denk dat de kans dat je de dief met de fiets aantreft, vrij nihil is. En een dief die zijn gestolen fiets 'teruggestolen' ziet worden, gaat echt de confrontatie niet aan. Dan weet ie gelijk dat ie wat uit te leggen heeft bij de poltiie, dat ie misschien weer even vast komt te zitten. Dat is het ze allemaal niet waard, die lui willen geen contact met de poltiie dus laten het eerder voor wat het is. Denk ik dan.. met mn gezonde verstand.

Neuh, ik zou mn fiets graag terug zien. En daarom zit er dus in een van mn fietsen zo'n tracker ingebouwd. Al is het maar voor mn eigen gemoedsrust ;) want dat ding staat buiten gestald. En als die gejat wordt, neem ik per direct contact op met de politie en waar ie zich bevind. Ding is herkenbaar, dus zou me niets verbazen dat er dan per direct een bericht gaat naar de auto's in de buurt daar om uit te kijken naar een opvallende bakfiets/vul in.

[ Voor 6% gewijzigd door koektrommeltje op 28-12-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Die van ons wordt ook via Enra verzekerd (via zo'n fietsenplan heb je helaas geen keuze) dus inderdaad wel afschrijving:

https://www.enra.nl/verzekeringen/enra-fietsverzekering/

Helaas. Dus blijft zaak dat ie niet wordt gestolen.

En zie nu dat het volgens mij "optimaal" is en dan heb je volgens mij stiekem toch geen afschrijving. Dat zou mooi zijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 28-12-2018 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

YellowCube

Wait...what?

Niet_Jan_Jaap schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:56:
[...]

10x liever dat die mensen in een auto stappen / met de tram gaan dan die huidige elektrische bakfietsterreur. Die dingen zijn gewoon te groot voor fietspaden in grote steden. In het buitengebied helemaal prima, maar op de drukste fietsroutes door Amsterdam aub niet, en al helemaal niet met 25 km per uur het voor iedereen onveilig maken.
Je overdrijft een beetje.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
WEBGAMING schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:17:
[...]
Ook vreemd dat je nu ineens weer terugkomt op een punt wat je eerder prima leek te begrijpen. Wat wil je nou precies bereiken?
Mag dat niet?
Misschien is het zo dat ik het niet goed begrijp.

Ik kan in ieder geval niet meer volgen ... in eerste instantie schreef je toch volgende ....
Een masterlock cijfercombinatie slot is wel de slechtste suggestie ooit. 5 minuten, dan is hij open.
En daarna kom je met een aangepaste versie:
WEBGAMING schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:17:
Iemand die er mee geoefend is, heeft zo'n slot binnen 5 minuten open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Moet ik het echt nog een keer uitleggen?

5 minuten dan is hij open, gaat over iemand die er ervaring mee heeft. Ik zeg niet dat iedereen dat slot binnen 5 minuten open heeft.

Zo ingewikkeld is het toch niet?

Natuurlijk kan niet iedereen zomaar een combinatieslot in 5 minuten openmaken. Dat beweer ik dan ook nergens. Dat bedenk je er zelf bij.

Ik had het misschien iets uitgebreider in de 1e reactie kunnen zetten, maar het leek me zo logisch dat dat niet nodig was.

[ Voor 40% gewijzigd door WEBGAMING op 28-12-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
@WEBGAMING Alarm is binnen en geïnstalleerd! Geen idee hoe goed ie echt in de praktijk gaat werken, maar eerste indruk is goed. Makelijk te installeren, is ook in te stellen qua sensitiviteit en maakt een flinke teringherrie. Hij zou het 6-10 maanden moeten doen op een set batterijen.

Ik vind het iiig wel geinig om je fiets net als je auto te benaderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:28:
@WEBGAMING Alarm is binnen en geïnstalleerd! Geen idee hoe goed ie echt in de praktijk gaat werken, maar eerste indruk is goed. Makelijk te installeren, is ook in te stellen qua sensitiviteit en maakt een flinke teringherrie. Hij zou het 6-10 maanden moeten doen op een set batterijen.

Ik vind het iiig wel geinig om je fiets net als je auto te benaderen :)
Hoe bevalt het alarm tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Bevalt goed tot nu toe. Heb hem nu alleen niet op de juiste plek geinstalleerd merkte ik, waardoor ie ook bij regen afgaat door het tikken van de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:18:
Bevalt goed tot nu toe. Heb hem nu alleen niet op de juiste plek geinstalleerd merkte ik, waardoor ie ook bij regen afgaat door het tikken van de regen.
Dan heb jij plezier gehad deze noodweerweek, verwacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Het alarm kan uit worden gezet :p
Pagina: 1