Privacy policy additionele services G Suite (Google Photos)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soneraxx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 13:21
Gegroet,

Ik overweeg eventueel om een G Suite account te nemen.

Bij het doorploeteren van de verschillende voorwaarden, zie ik dat G Suite een onderscheid maakt tussen 'kernservices' en 'additionele services'.

Bij de kernservices staat er vermeld dat er niet aan datamining wordt gedaan voor marketingdoeleinden.

Weet iemand hoe dit zit voor de additionele services?

Voorbeeld: Google Photos wordt beschouwd als een additionele service. Als ik nu bv. foto's neem waarin gevoelige informatie uit blijkt, valt dit dan ook onder de bescherming van meer uitgebreidere voorwaarden van G Suite, of valt dit geheel onder de 'consumentenvoorwaarden'?

Ik geraak er niet helemaal wijs uit.

Iemand die dit toevallig weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Het is Google, redelijk retorische vraag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Uzuhl schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:16:
Het is Google, redelijk retorische vraag :p
Mwoa. Als je een zakelijke overeenkomst sluit dan wil je weten wat er concreet is afgesproken.
-
Ik zie dat idd o.a. Photos en Youtube additional services zijn. Net als vele andere trouwens. De lijst staat op https://support.google.com/a/answer/181865
In de beheeromgeving staat
These services are not governed by your G Suite agreement, and other terms apply. Learn more
met verwijzing naar https://gsuite.google.com.../additional_services.html

De aanvullende terms van Google Photo zijn -vreemd genoeg- https://www.google.com/+/policy/content.html?lang-en (waarbij ik de ?lang-en handmatig heb toegevoegd, de default is bij mij Russisch..)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het probleem waar ze mee te maken hebben is dat je potentieel illegale content kan delen via Google photos. Maar wat is waar je bang voor bent of niet wilt dat het gebeurt? Ik ga ervan uit dat als je via Google photos fotos gaat delen dat het verkeer meegenomen wordt in analyses. Je kan natuurlijk altijd via Gsuite een map met foto's delen, dan gebeurt het niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soneraxx
De aanvullende terms van Google Photo zijn -vreemd genoeg- https://www.google.com/+/policy/content.html?lang-en (waarbij ik de ?lang-en handmatig heb toegevoegd, de default is bij mij Russisch..)
Tot deze vaststelling was ik ook al gekomen, waardoor ik het gevoel kreeg dat al deze additionele diensten hetzelfde zouden worden behandeld als diensten voor consumenten.
Het probleem waar ze mee te maken hebben is dat je potentieel illegale content kan delen via Google photos. Maar wat is waar je bang voor bent of niet wilt dat het gebeurt?
Ik zou denken dat Google Drive hier dan veel gevoeliger voor is (je kan veel meer illegaal materiaal stockeren op Google Drive).

Maar om een antwoord te geven op je vraag, beroepsmatig heb ik een beroepsgeheim waarbij ik regelmatig wordt geconfronteerd met gevoelige persoonlijke gegevens (van andere personen).

Daarom dat ik mij afvroeg dat als ik een foto neem van iemand (die zelf dan de nodige privacyverklaring heeft ondertekend bij mij) en deze laat uploaden naar G Suite, of dit dan ook onder datamining voor marketingdoeleinden gaat vallen.

Btw, ik stel me in een andere context dan ook vragen hoe dit met scholieren wordt opgelost (locatiegeschiedenis van een kind van 12 bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soneraxx
Ik denk het te hebben gevonden:
https://gsuite.google.nl/intl/nl/terms/dpa_terms.html

Enerzijds wordt er gesteld:
5.2.2 Google’s Compliance with Instructions. As from the Full Activation Date (at the latest), Google will comply with the instructions described in Section 5.2.1 (Customer’s Instructions) (including with regard to data transfers) unless EU or EU Member State law to which Google is subject requires other processing of Customer Personal Data by Google, in which case Google will inform Customer (unless that law prohibits Google from doing so on important grounds of public interest) via the Notification Email Address. For clarity, Google will not process Customer Personal Data for Advertising purposes or serve Advertising in the Services.

Anderzijds:
5.3. Additional Products. If Google at its option makes any Additional Products available to Customer in accordance with the Additional Product Terms, and if Customer opts to install or use those Additional Products, the Services may allow those Additional Products to access Customer Personal Data as required for the interoperation of the Additional Products with the Services. For clarity, this Data Processing Amendment does not apply to the processing of personal data in connection with the provision of any Additional Products installed or used by Customer, including personal data transmitted to or from such Additional Products. Customer may use the functionality of the Services to enable or disable Additional Products, and is not required to use Additional Products in order to use the Services.

Voor zover ik het dus goed begrijp, word alle additionele diensten gewoon behandeld als consumentendiensten (vallen immers niet onder 'this Data Processing Amendment')....

Of ben ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:49

kodak

FP ProMod
We mogen toch hopen dat ze een Nederlandse versie hebben van die terms.
Pagina: 1